حمید صفت

حمید صفت کیست؟

حمید صفت کیست؟
کدخبر : 546065

در روز شنبه ۲۸ مرداد ماه ۹۶ خبری مبنی بر قتل ناپدری حمید صفت توسط وی منتشر شد، ابتدا تصور شد این خبر شایعه است اما ساعتی بعد حمید صفت نسبت به انجام این عمل اعتراف کرد.

حمیدرضا امیری صفت معروف به حمید صفت ۱۸ مداد ۱۳۷۲ متولد شد، حمید صفت از دوران راهنمایی شروع به فعالیت در زمینه موسیقی رپ کرد، وی یک کمپانی موسیقی به نام زدوبند با هدف کارآفرینی تأسیس کرد، حمید فعالیت‌هایی در کمپ‌های ترک اعتیاد و اقداماتی جهت کاهش مصرف مواد مخدر در میان افراد داشت. فعالیت موسیقی حمید صفت زیرزمینی بود ولی وی خیلی زود معروف شد و هوادارانی داشت.

ماجرای قتل ناپدری حمید صفت

در روز شنبه ۲۸ مرداد ماه ۹۶ خبری مبنی بر قتل ناپدری حمید صفت توسط وی منتشر شد، ابتدا تصور شد این خبر شایعه است اما ساعتی بعد حمید صفت نسبت به انجام این عمل اعتراف کرد. در این حادثه که ۲۴ مرداد سال ۱۳۹۶ رخ داد، پس از درگیری حمید صفت و ناپدری‌اش مرد ۶۶ ساله راهی بیمارستان و سه روز بعد درگذشت، حمید صفت نیز دستگیر شد اما در تحقیقات قتل را قبول نکرد و گفت: روز حادثه با مقتول بحثم شد و یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم تا اینکه همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه ما آمدند و دعوا خاتمه یافت. آن روز همراه مادرم از خانه خارج شدیم، بعد از ساعتی حال هوشنگ بد شد و بعد هم فوت کرد.

حمید صفت در زندان

در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶، حمید صفت به قتل همسر مادرش اعتراف کرد. او گفت ناپدری‌اش مردی تندخو بوده و مدام مادرش را کتک می‌زده‌است وی پس از بازداشت به زندان رجایی‌شهر بند زندانیان اعدامی انتقال داده شد. پزشکی قانونی اعلام کرده‌بود که پدرخواندهٔ حمید صفت به دلیل «خونریزی و آسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت به آهیانه راست متوفی» فوت کرده‌است. اما اولیای دم و متهم به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کردند و این پرونده چندین بار به کمیسیون‌های مختلف پزشکی قانونی رفت. در بررسی نهایی اعلام شد علاوه بر جراحات روز حادثه بیماری‌های زمینه‌ای متوفی مانند فشار خون، بیماری قلبی و غیره نیز در مرگ وی دخیل بوده و ضرباتی که روز حادثه به متوفی وارد شده به‌تنهایی عامل کشنده نبوده است.

صفت در سال ۱۳۹۷ با وثیقهٔ ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. او همچنین مدتی بعد از آزادی، ترانه‌ای به نام «عجایب شهر» خواند که در مورد دوران زندان و سپس آزادی وی است.

تحقیقات در دادسرا ادامه داشت و برای برطرف شدن ابهامات، قاضی ساسان غلامی بازپرس دادسرای جنایی تهران دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد. هیأت ۱۱ نفره پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و حتی در جلسه تحقیق از حمید صفت خواننده معروف حضور یافتند تا حرف‌های او را بشنوند. با گذشت چند ماه، این هیأت نظر خود را اعلام کردند. بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران همچنین دستور احضار متهم به دادسرا و تحقیق دوباره از وی را صادر کرد.

صدور کیفر خواست قتل عمد برای حمید صفت

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد.

گفته می‌شود متهم در آخرین دفاع اظهار کرد: پدر خوانده‌ام را دوست داشتم و با هم خوب بودیم. حتی یک‌بار هم با یکدیگر درگیر نشده بودیم اما روز حادثه، شنیدم که به مادرم بی‌احترامی کرده و برای همین عصبانی و با او درگیر شدم؛ در حالی که متهم در بازجویی‌ها مدعی شده‌بود از بیماری پدر خوانده‌اش بی‌خبر بوده، اما تحقیقات نشان داد وی در جریان بیماری هوشنگ بوده است. به این ترتیب پرونده برای بررسی و صدور حکم به دادگاه کیفری تهران ارجاع خواهد شد تا در صورت تأیید حکم حمید صفت از سوی قضات دادگاه، قرار وثیقه او به بازداشت تغییر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: