با نمایش دوهزار عروسک از ایران و کشورهای جهان؛

برگزاری جشنواره بین المللی «آسوکه» در تالار آبی مجموعه نیاوران

برگزاری جشنواره بین المللی «آسوکه» در تالار آبی مجموعه نیاوران
کدخبر : 565061

جشنواره بین المللی «آسوکه» با نمایش 2 هزار عروسک از ایران و سایر کشورهای جهان به عنوان سفیران صلح و دوستی، ۱۵ تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ برگزار می شود.

به گزارش شما و اقتصاد: در این جشنواره مجموعه ای از عروسک های بومی ایران و جهان در گذر زمان، عروسک های سنتی و پوشش اقوام و ملل و عروسک های افسانه ای و داستان ها در معرض دید قرار می گیرند.

آموزش ساخت ساده ترین عروسک بومی ایران، رونمایی از کتاب، برگزاری کارگاه های عروسک سازی، عروسک گردانی و قصه گویی و دوخت یکی از داستان های اسطوره ای توسط بازدیدکنندگان در قابی با عنوان «هزاردستان» دیگر برنامه های جشنواره هستند.

جشنواره «آسوکه» تجسمی از هنر و تاریخ کهن می باشد که با نمایش عروسک ها به عنوان میراث ناملموس و روایت داستان های مربوط به آن ها، با حمایت معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همکاری مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، انجمن زنان مروج کارآفرین و هنرمند صنایع دستی عقیق و کانون فرهنگی هنری دایا برگزار می شود.

تمامی علاقه مندان به دنیای کودکی می توانند ۱۵ تا ۱۹ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: