توچال میزبان جام جهانی پاراسکی شد

 توچال میزبان جام جهانی پاراسکی شد
کدخبر : 572820

مدیرعامل مجموعه ورزشی توچال از واگذاری میزبانی رقابت‌های جام جهانی پارااسکی به این مجموعه خبر داد.

روح‌الله امداد مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال در نشست خبری که صبح روز سه‌شنبه برگزار شد، اظهار داشت:  ما تلاش کردیم در این مدت به وظیفه سربازی خود عمل کنیم. اتفاقات خوب و بزرگی طی این مدت رخ داده که باید به خوبی اطلاع رسانی کرد. در طول سال بیش از چهار میلیون نفر از امکانات مجموعه استفاده می‌کنند. رکورد فروش بلیت را دو هفته شکستیم و نشان می‌دهد که شرایط خوب است. باید به صنعت گردشگری توجه کرد و این اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: طولانی‌ترین خط مستقیم تله‌کابین دنیا در توچال قرار دارد. همچنین این پیست، نزدیک‌ترین پیست به شهر در دنیا است. در این مجموعه سه درجه دمایی متفاوت وجود دارد که از جاذبه‌های این مجموعه محسوب می‌شود. این مسائل باعث شده سفرا و دیپلمات‌های ۱۶ کشور مختلف از این مجموعه در طول سال استفاده کنند.

مدیرعامل مجموعه توچال ادامه داد: تغییرات اساسی، ایجاد شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بوده است. انجام این تغییرات و عملیات‌های عمرانی در ارتفاع چهار هزار متری بسیار سخت است، چون سرمای هوا مانع این کار می‌شود، اما همه این‌ها با یک تلاش زیاد صورت گرفته است. در کشور چند پیست فعال داریم و اینجا تنها پیست بین‌المللی نیست، اما استانداردهای فدراسیون جهانی را دارد و گواهینامه پیست توچال تمدید شد. این کمک می‌کند که رویدادهای بین‌المللی را میزبانی کنیم.

امداد عنوان کرد: دو هفته قبل بیش از ۷۵۰۰ نفر از خطوط تله‌کابین استفاده کردند. طی این مدت ۱۰ کیلومتر از کابل تله‌کابین تعویض شد که این با استفاده از توان مهندسان داخلی بود. همچنین برای افزایش ایمنی، همه سیستم‌های کنترلی نوسازی شدند. زیر همه دکل‌ها نیز حفاری کردیم و کابل‌های مخصوص قرار دادیم. ضمناً خرید گیربکس و سه الکتروموتور از دیگر امکانات بود.

وی گفت: در حوزه عمرانی کف چندین ایستگاه‌ها چوبی بود و اگر آتش‌سوزی می‌شد، نمی‌شد کاری برای خاموش کردن آن انجام داد. بر همین اساس این ایستگاه‌ها را بتن سازی کردیم تا با این اتفاقات احتمالی مقابله کنیم.ظرفیت ایستگاه‌ هفتم ۵۰ نفر بود و به ۳۰۰ نفر و ایستگاه پنجم از ۶۰۰ به ۱۲۰۰ نفر افزایش یافته است. سیستم گرمایشی همه ایستگاه‌ها نیز اصلاح شده و مشکلی از این بابت وجود دارد. در واقع ایستگاه پنجم از حلبی آباد به یک ایستگاه زیبا و شیک تبدیل شده است.

امداد درباره سرمایه‌گذاری در این مجموعه گفت: سرمایه‌گذاری ما در ابتدا ۱۰۰ میلیارد بود که به دلیل افزایش هزینه‌ها به ۱۵۰ میلیارد افزایش یافت. در طرح صد میلیاردی طرح مربوط به نماهای ایستگاه‌ها نبود که بعداً اضافه شد. اگر بخواهیم قیمت‌ها را برای استفاده از مجموعه واقعی کنیم، این سرمایه‌گذاری اقتصادی می‌شود ، اما به دلیل اینکه امکانات خودمان را زیر مصوبه قیمت در نظر گرفته‌ایم، خیلی به مسائل اقتصادی کار نداریم. مصوبه ما بیش از ۳۰۰ هزار تومان است، ولی زیر قیمت عمل می‌کنیم و قیمت‌ها شناور است.  به هر حال مجموعه توچال زیان‌ده نیست و سودده بوده و می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نزدیکی به شهر یک امتیاز ویژه برای این پیست است و اینجا بهترین پیست آموزشی کشور محسوب می‌شود، درباره تعامل با فدراسیون اسکی گفت: با توجه به اینکه عضو هیئت رئیسه فدراسیون هستم ، تلاش کردیم کمک فدراسیون باشیم. سال قبل مسابقات انتخابی المپیک اینجا بود و ما همیشه کنار فدراسیون بوده‌ایم. اخیراً مسابقات رول اسکی را برگزار کردیم و چندین میزبانی را در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: سهامدار ما با توجه به نگاهی که در برنامه‌هایش دارد، تدابیر خوبی را اتخاذ کرده و کمک کرده تا بتوانیم این سرمایه‌گذاری را داشته باشیم. مجموعه‌های ورزشی در کشور مبلغ ورودی می‌گیرند، اما در توچال اینگونه نیست. هزینه‌ها زیاد است اما فقط مبالغی از استفاده‌کنندگان از دستگاه‌ها دریافت می‌شود که زیاد نیست.

امداد درباره بازدید رئیس کمیته پارالمپیک آسیا از توچال و بیان توانایی این پیست در میزبانی از بازی‌های پاراآسیایی زمستانی گفت: در جریان این بازدید میزبانی مسابقات جام جهانی پارااسکی با حضور ۵۵ کشور به توچال واگذار شده که قرار بود در اسفند باشد، ولی به زمان دیگری موکول شده است.

وی اظهار داشت: کشته‌های مجموعه توچال به صفر رسیده، چون ستادی راه‌اندازی و فعال شد و تعدادی از کوهنوردان حرفه‌ای را مستقر کردیم تا کمک لازم را انجام بدهند. البته ۵۷ مورد عملیات امداد و نجات داشتیم که نسبت به سال قبل از آن کاهش چشمگیر باشد.  اینجا یک طبیعی وحشی است و می‌تواند قتلگاه باشد، پس باید آموزش لازم را دید و به نکات مهم توجه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: