گفتند کاری کنید تلگرام با فیلترشکن هم باز نشود!

گفتند کاری کنید تلگرام با فیلترشکن هم باز نشود!
کدخبر : 582142

نوید آقایی، تحلیلگر فضای مجازی با بیان اینکه «در حکم فیلترینگ تلگرام نوشته بودند به نحوی مسدود بشود که با هیچ فیلترشکنی نتوان به آن دسترسی داشت»، گفت: مدیریت سیاسی و اجرایی در کشورها بر مبنای اولویت‌هایی که ترسیم کرده حرکت و از عینک همان اولویت‌ها سایر امور را راهبری می‌کند. متأسفانه بر اساس نگاه سیاست‌گذار در کشور ما، معایب فضای مجازی بیشتر از مزایای آن است. بنابراین روز به روز به سمت کنترل بیشتر و محدودسازی قدم برمی‌دارند.

به گزارش شماواقتصاد: آقای آقایی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز افزود: پیشتر بر روی روش‌های توسعه در کشور اختلاف بود. کم‌کم کلمه توسعه مورد مناقشه قرار گرفت و حالا رسماً با رفتارهای ضد‌توسعه‌ای مواجه هستیم.

باید نگران خواندن فاتحه اقتصاد دیجیتال در کشور باشیم

آقایی در توضیح این‌گونه رفتارها گفت: وقتی در همین فقره جلوگیری از فعالیت برخی استارتاپ‌ها در هفته گذشته، معاون علم و فناوری آقای رئیسی (که اگر یک نفر در حاکمیت باید مدافع این شرکت‌ها باشد ایشان است) می‌گوید: «هویت فرهنگی اکوسیستم فناوری و استارتاپ‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، تفاوت‌های جدی با فرهنگ انقلاب اسلامی دارد و باید رقبای قوی برای استارتاپ‌های موجود از سوی جریانات اصیل و انقلابی راه بیفتد» تکلیف معلوم است و باید نگران خواندن فاتحه اقتصاد دیجیتال در کشور باشیم.

قائم‌مقام پیشین ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری کشور ادامه داد: متأسفانه محدودیت‌هایی از این دست روز به روز پررنگ‌تر می‌شود. در موضوع سپردن مجوز فعالیت وی او دی‌ها به سازمان صدا و سیما کار به جایی رسیده که فریاد شورای رقابت هم درآمده است. این رویکردهای غیر رقابتی و مغایر با اصول توسعه، جز تشویق نیروی انسانی متخصص به مهاجرت نتیجه‌ای ندارد.

همان زمانی که محبوب‌ترین سرویس‌های جهانی را فیلتر می‌کنند خودشان در آن فعال هستند

آقایی تصریح کرد: یک روز شعار موتور جست و جوی بومی می‌دهند، فردا نهضت ساخت پیام‌رسان راه می‌اندازند، همان زمانی که محبوب‌ترین سرویس‌های جهانی را فیلتر می‌کنند خودشان در آن فعال هستند، به تازگی هم که می‌خواهند هویت فرهنگی اکوسیستم فناوری را تغییر دهند. جالب است همه این هدف‌گذاری‌ها با منابع مالی هنگفت شکست می‌خورد و باز هم این مسیر را ادامه می‌دهند.

او در پایان گفت: تا سیاست‌گذار درک درستی از ساز و کار فضای مجازی پیدا نکند همه تصمیم‌ها به ضد خودش بدل می‌شود. هنوز فراموش نکرده‌ایم در حکم فیلترینگ تلگرام نوشته بودند به نحوی مسدود بشود که با هیچ فیلترشکنی نتوان به آن دسترسی داشت. چه شد؟  امروز که با هم صحبت می‌کنیم  قریب ۵۰ میلیون ایرانی در تلگرام حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: