قیمت باورنکردنی ایفون ۱۲ در بازار ایران چهارشنبه ۳ دی

قیمت باورنکردنی ایفون 12 در بازار ایران چهارشنبه 3 دی
کدخبر : 537258

محدوده قیمتی مدل‌های رجیستر شده جدیدترین محصول اپل در ایران از ۵۰ میلیون تومان آغاز می‌شود و گاهی تا ۶۷ میلیون تومان نیز می‌رسد.

 آیفون جدید اپل امسال در سه مدل عرضه شد، آیفون ۱۲ که نسبت به بقیه افتاده‌تر و خاکی‌تر است الان در بازار ایران بین ۲ میلیون تومان تا ۴۲ میلیون تومان قیمت دارد. عدد اول را نباید خیلی جدی بگیرید چون فروشنده‌هایی که آن را پیشنهاد می‌دهند خودشان می‌دانند گوشی رجیستر نشده تحویل مشتری می‌دهند.

 

اگر به طمع پول کمتر یک موبایل رجیستر نشده بخرید کلی دردسر برای خودتان بخرید. در بهترین حالت باید کسی را پیدا کنید که قصد دارد در این شرایط قرنطینه جهانی به سفر خارجی برود. او می‌تواند گوشی را داخل چمدان خود بگذارد و موقه برگشت به کشور ادعا کند برای خودش خریده. بعد باید مراحل گمرکی را طی کند و هزینه مالیات و گمرکی که عدد قابل توجهی می‌شود را بپردازد.

 

قیمت تمام شده تقریبا هم‌اندازه فروشنده‌های خوش انصاف خودمان خواهد بود. مدل‌های رجیستر نشده آیفون ۱۲ پرو را در بازار ایران ۳۳ میلیون دست مشتری می‌دهند و فروشنده‌های دندان‌گرد برای نمونه‌های رجیستر شده با حافظه ۵۱۲ گیگابات حدود ۶۰ میلیون تومان طلب می‌کنند.

 

اما عنوان گران‌ترین گوشی فعلی اپل در ایران به iPhone ۱۲ Pro Max می‌رسد. قیمت نمونه‌های رجیستر نشده آن ۳۳ میلیون است اما اگر مدل‌های رجیستر شده بخواهید باید ۵۰، ۶۰ میلیون تومان پول بدهید. آن هم در شرایطی که آیفون ۱۲ نسخه پرومکس با حافه ۵۱۲ گیگابایتی توسط اپل هزار و ۴۰۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

 

اگر ارزش فعلی دلار را به‌طور متوسط ۲۶ هزار تومان درنظر بگیریم، قیمت این گوشی می‌شود ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان. شما بگو ۱۰ میلیون هم مالیات و هزینه‌های رجیستری باشد اما در کمال تعجب در بازار ایران iPhone ۱۲ Pro Max رجیستر شده با حافظه ۵۱۲ گیگابایت را ۶۷ میلیون تومان می‌فروشند! خوشبختانه امکان خرید همین گوشی با حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت وجود دارد. در این حالت باید سر کیسه مبارک را بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان شل کنید.

iPhone ۱۲ Pro Max یک موبایل ۲۲۸ گرمی است با صفحه نمایش ۵،۷ اینچی. در مقایسه با دو گوشی دیگر خوش دست‌تر خواهد بود. اپل برای آن پردازنده A۱۴ و شش گیگابایت حافظه موقت درنظر گرفته که در رقابت با اسنپدراگون گلکسی Zفولد ۲ و حافظه موقت ۱۲ گیگابایتی آن یک سر و گردن بالاتر است.

 

صفحه نمایش موبایل‌های آیفون هم استانداردهای مخصوص خود را دارند. برای iPhone ۱۲ Pro Max یک صفحه نمایش ۶،۷ اینچی درنظر گرفته‌اند که بزرگترین صفحه در میان موبایل‌های اپل محسوب می‌شود. نسبت تصویر ۱۹ به ۵،۹ و تراکم پیکسلی ۴۵۸ppi به این مجموعه هیبتی افسانه‌ای می‌بخشد.

 

آیفون ۱۲ پرومکس قادر است از سیمکارت‌های نسل پنجم موبایل پشتیبانی کند. پس موبایلی برای سال‌های آینده خواهد بود. در پشت گوشی چهار ماژول دوربین وجود دارد که سه تا از ان‌ها ۱۲ مگاپیکسلی هستند و یک حسگر عمق در کنار آن‌ها وظیفه دارد تمام جزئیات صحنه را در عکس ثبت کنند. در قاب جلویی هم اپل دو تا ماژول به کار گرفته تا با کمک لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی واید و سنسور سه‌بعدی عکس‌های سلفی از خودتان بهتر به‌نظر برسند. باتری آیفون ۱۲ پرومکس به قابلیت شارز سریع ۱۸ واتی مجهز است و می‌توان آن را به صورت بی‌سیم شارژ کرد.

 

قیمت ۶۷ میلیونی حتی برای گل سرسبد اپل یعنی iPhone ۱۲ Pro Max هم عدد زیادی است برای همین خریداران انگشت‌شمار این موبایل ترجیح می‌دهند سراغ نمونه‌هایی با حافظه ذخیره‌سازی کمتر و قیمت ارزان‌تر بروند. مثلا همین گوشی با حافظه ۲۵۶ گیگابایت چیزی در حدود ۵۴ میلیون تومان است.

 

اگر قول بدهید بین خودمان بماند باید بگوییم این مقدار حافظه هم زیاده‌روی به حساب می‌آید و حتما می‌توانید با یک آیفون ۱۲ که حافظه ۱۲۸ گیگابایتی دارد هم کنار بیایید. منفعت این کار چیست؟ قیمت این دسته گوشی‌های اپل بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان خواهد بود. البته کسی که این همه پول بابت یک گوشی موبایل خرج می‌کند، بعید است لنگ ۱۷ میلیون تومان باشد.

 

منبع: هفت صبح

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: