گوشی موبایل ارزان شد + جزئیات

گوشی موبایل ارزان شد + جزئیات
کدخبر : 538089

معرفی دو سایت فروش بلیط هواپیما به مراجع قضایی، کاهش قیمت موبایل در بازار ایران و احتمال بازگشت قیمت مسکن به سایت‌ها در آینده نزدیک، از مهم‌ترین اخبار استارتاپی و فناوری روز هستند.

  بعد از اینکه دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی چندی پیش گفت باید با سایت‌هایی که گرانفروشی می‌کنند برخورد شود، حالا روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور از معرفی دو سایت فروش بلیط به مراجع قضایی خبر داده است.

 

مقصود اسعدی‌سامانی در گفتگو با ایسنا مدعی شده بود که هیچ ایرلاینی بلیت پروازهای خود را بالاتر از نرخ مصوب نفروخته است؛ اگر گرانفروشی در این زمینه صورت گرفته، از سوی سایت‌های فروش بلیت هواپیما بوده است و باید با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

 

امروز سایت آی تی رسان در همین زمینه خبر داد که سازمان هواپیمایی کشور، پیرو دریافت شکایات مردمی مبنی بر گران‌فروشی توسط دو سایت فروش بلیط هواپیما به نام‌های سفر می و چارتر ۷۲۴، این سایت‌ها برای پیگیری قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

 

بر این اساس سازمان هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی تاکید کرد فروش بلیط آنها توسط دو سایت سفرمی و چارتر ۷۲۴ غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد. همچنین از مردم درخواست شده تا از طریق این دو سایت بلیط هواپیما تهیه نکنند.

 

قیمت خودرو به سایت‌ها برگشت

ایسنا در گزارشی از اکوسیستم استارتاپی از بازگشت قیمت خودرو به سایت‌ها خبر داده و نوشته است که پس از هشت ماه ممنوعیت، قیمت خودرو در آگهی‌های اینترنتی قابل مشاهده شد و با توجه به رایزنی‌ها احتمال درج قیمت مسکن در آینده نزدیک هم وجود دارد.

بر اساس این گزارش، به دنبال التهاب بازارهای مسکن و خودرو، دادستانی با هدف کنترل قیمت‌ها از اردیبهشت امسال، درج قیمت در سایت‌های فروش ملک و اتومبیل را ممنوع کرد.

هرچند از آن زمان تا کنون قیمت خودرو حدود ۳۵ درصد و قیمت خانه در تهران تا آبان ماه، هر ماه حدود ۱۰ درصد و به طور کلی ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد؛ رشدی که البته در آذرماه متوقف و حتی نرخ رشد ماهانه ۱.۱ درصد منفی شد.

با این حال گروهی از کارشناسان معتقدند که علت صفر رسیدن تورم ماهیانه بازارمسکن، حذف قیمت در آگهی ها نبوده بلکه این مساله ازاحتمال احیای مجدد برجام و کاهش نرخ ارز نشأت می گیرد.

 

موبایل در بازار ایران ارزان شد

دیجیاتو از بازار فناوری خبر داده است که قیمت تلفن همراه به ارزان‌ترین نرخ شش ماه اخیر رسید.

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار در انجمن واردکنندگان، خبر از ارزان شدن قیمت موبایل و رسیدن به ارزان‌ترین نرخ خود در ۶ ماهه گذشته در بازار ایران داد.

رضا قربانی گفته است که کالاهای خریداری شده توسط انجمن واردکنندگان با ارز تخصیص داده شده ۲۶ هزار تومانی از دولت بالاخره به بازار تزریق شد.

به گفته او موبایل بین ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به روزهای گذشته ارزان شده است؛ این ارزانی در گوشی‌های پرچمدار که قیمت چند ده میلیون تومانی دارند بسیار بیشتر هم به چشم می‌آید ولی شامل همه گوشی‌ها اعم از اقتصادی و پرچمدار شده و باعث شده که گوشی‌های میان رده نیز خوش‌قیمت‌تر شوند.

 

گلکسی ای ۳۲؛ ارزان‌ترین گوشی ۵G سامسونگ؟

زومیت از دنیای فناوری خبر داده است که بر اساس شایعات، گلکسی اس ۳۲ ارزان‌ترین گوشی ۵G سامسونگ می‌شود.

سامسونگ از جمله شرکت‌‌هایی است که قصد دارد گوشی ۵G ارزان‌قیمت راهی بازار کند. گلکسی اس ۳۲، در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود.

 

منبع : ایسنا 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: