مدیرعامل شرکت ملی پست:

برای مبادله ریلی مرسولات پستی، با مسئولین راه آهن در حال رایزنی هستیم

برای مبادله ریلی مرسولات پستی، با مسئولین راه آهن در حال رایزنی هستیم
کدخبر : 538919

مدیرعامل شرکت ملی پست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از چالش‌های پیش‌روی این شرکت در استفاده از خطوط ریلی برای مبادله مرسولات پستی سخن گفت.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانی‌فر در خصوص چگونگی ارسال مرسولات پستی از طریق ریل به استان‌های کشور گفت: تلاش کرده‌ایم بخشی از بار را از طریق ریل و قطار جابه‌جا کنیم و درحال‌ حاضر با واگن‌های توشه قطار مسافربری بارها را جا‌به‌جا می‌کنیم.

وی افزود: در نشست‌هایی که با مسئولان راه‌آهن داشتیم، از این نظر که باید از ظرفیت راه‌آهن استفاده بیشتری شود، مقرر شد بار از جاده به راه آهن برود و به این صورت هزینه های حمل و نقل کاهش پیدا کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید به این موضوع نگاه ملی داشته باشیم، گفت: انتقال مرسوله از طریق قطار برای منافع ملی مهم است، این کار نه تنها باعث می شود که جاده ها از بین نروند، بلکه باعث بهره وری در استفاده از سوخت هم می شود.

وی ادامه داد: طبق آخرین نشست‌ها قرار بر این بود که از قطار‌های مسافربری استفاده کنیم و به جای جابه‌جایی مسافر، خرده بار با قطار جابه‌جا شود، چرا که وزن خرده‌بار سبک است.

سبحانی فر خاطرنشان کرد: متاسفانه در نهایت قیمت‌هایی که راه‌آهن به ما داد، حتی از هزینه حمل و نقل جاده ای هم بالاتر بود و با چنین شرایطی می‌توان گفت که این کار برای ما توجیه اقتصادی ندارد.

وی از رایزنی و مکاتبه مجدد با راه‌آهن خبر داد و افزود: در حال رایزنی هستیم تا راهی پیدا شود برای اینکه ارسال مرسولات پستی را برابر هزینه‌های مسافری محاسبه کنند.

سبحانی‌فر ادامه داد: اگر با هزینه‌های مسافری محاسبه شود، برای ما توجیه اقتصادی دارد، در غیر این صورت توجیه اقتصادی ندارد و متاسفانه نمی‌توانیم از این ظرفیت به صورت اختصاصی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه در حال حاضر ۲ برابر هزینه مسافر، هزینه این نوع مرسوله‌ها بر ما تحمیل می‌شود، اضافه کرد: بنای ما بر این است که قطار اختصاصی پستی راه بیفتد و البته باید در محاسبه هزینه ها برابر قیمت مسافری، با راه آهن به توافقات نهایی برسیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: