شرکت مخابرات ایران مشوق استفاده از نسل پنجم تلفن همراه در کشور است

شرکت مخابرات ایران مشوق استفاده از نسل پنجم تلفن همراه در کشور است
کدخبر : 539747

​در پاسخ به مطلب منتشر شده در روزنامه دنیای اقتصاد ، با این مضمون که شرکت مخابرات ایران به علت بازیگر بودن در هر دو حوزه ارتباطات ثابت و سیار، یکی از موانع توسعه نسل پنجم در ایران است به آگاهی می رساند شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار، همواره علاوه بر تعامل در جهت توسعه ارتباطات ثابت و سیار، پیشرفت حداکثری کنونی را در این حوزه موجب شده اند.

چرا شرکت مخابرات ایران باید با توجه به در اختیار داشتن بزرگترین شبکه ارتباطی کشور، فرایندهای توسعه را در سال های پیش رو به نفع توسعه نسل پنجم توسط همراه اول به تاخیر بیندازد؟! مگر نسل سه و چهار تلفن همراه در ۶ سال گذشته توسط مخابرات به تاخیر افتاد؟ خوب است به تاریخ رجوع کنید و ملاحظه بفرمایید که وزارت ارتباطات به بهانه های نامشخص در سال ۹۲ و۹۳ علاوه بر تمدید دوره زمانی انحصار اپراتور سوم و تحمیل الحاقیه به پروانه شرکت مخابرات، یک سال راه اندازی نسل سوم تلفن همراه را با تاخیر مواجه کرد.

 

راهبرد همراه اول برای توسعه نسل ۵ بسیار شفاف است. در برنامه ۵ ساله این شرکت دیده شده و برای حضور مقتدرانه در فضای رقابت و همچنین همسویی با روندهای فناوری در اکوسیستم TMT و فضای نوآوری کشور، حتما توسعه نسل ۵ در دستور کار جدی گروه مخابرات قرار دارد. اتصال فیبر به دکل‌ها که سالهاست آغاز شده، گویای همراهی بخش ثابت با این روند است.

 

از روزی که بدون توجه به توانمندی شرکتها و قابلیت‌های آنها و فقط برای تامین هزینه‌های جاری وزارت ارتباطات به پروانه فروشی روی آورده شد و علی رغم درآمد حدود ۸ میلیارد دلاری از فروش۵۰ درصدی شرکت مخابرات، از خیر ۳۴۰ میلیارد تومان درآمد از پروانه fcp ها نگذشتند، تیشه به ریشه درخت تنومند و پرتوان صنعت ارتباطات زدند.

 

عمده شبکه شرکتهای fcp بر روی زیرساخت و شبکه مخابرات استوار و برقرار است و از ابتدای خصوصی سازی، سازمان تنظیم مقررات بدون رعایت حقوق سهامداران عمده و اقلیت بورسی، شدیدترین قوانین آزادسازی امکانات را وضع نمود که به حمدالله تا به امروز مخابرات همه آنها را به انجام رسانده است. در موضوع آخر ،ارائه خدمات بیت استریم نیز موضوع سه سال مسکوت مانده بود که با تغییرات مدیریتی اخیر موانع بر طرف و اجرایی شده است.

این انحصار نمایی مخابرات توسط وزارت ارتباطات به منظور کاهش فشارهای ناشی از عدم توفیق در عرصه‌های مختلف به ویژه توسعه ارتباطات ثابت در بخش خصوصی است که بخاطر تنها دستاورد دولت در زمینه ثابت نگهداشتن نادرست تعرفه‌ها و فرار سرمایه از این بخش بوجود آمده است.

 

ثابت نگه داشتن تعرفه امکان جذب و بازپرداخت سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات را از بین برده است و اگر سهامداران عمده شرکت مخابرات در این سال‌ها از طرحهای توسعه‌ای با فروش دارائیهای مخابرات، به امید اصلاح اوضاع توسط دلسوزان واقعی مردم اقدام نمی‌کردند ،امروز همین دستاوردهای حال حاضر شرکتهای fcp هم بدست نمی آمد.

 

از وزیر محترم ارتباطات تقاضا داریم در صورت تمایل به عدم توجه به موضوع منطقی شدن تعرفه‌های حوزه ثابت که نیاز قطعی و فوری کشور است، دست کم تمام موارد یا موانع توسعه ارتباطات را به مجموعه شریف و تلاشگر مخابرات ایران نسبت ندهند، چرا که این اتهام‌ها و تکرار آن ها، علاوه بر ظلم به کارکنان مخابرات، موجب رقم زدن و رواج بی اعتمادی غیرقابل جبران در افکار عمومی به کل بازیگران صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور خواهد شد.

 

علی ایحال همکاران خدوم و پرتلاش مخابرات ایران در بخشهای ثابت و سیار در تلاشند در شرایط اقتصادی پر چالش امروز افکار عمومی مردم را بازیچه اهداف کوتاه مدت و گذرا نکنند و با ارائه خدمات به روز و افزایش کیفیت آنها، لذت همراه با آرامش را در استفاده از سرویس‌های ارتباطی برای آنان فراهم آورند. سرویس‌های فیبر نوری مخابرات و خدمات نسل پنجم همراه با جدیت در حال پیگیری و توسعه است که ان‌شاءالله به زودی با فراگیر شدن آنها طعم شیرین ارتباطاتی سالم و امن و پرسرعت را به کام مردم خواهد چشاند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: