در نشست راهکارهای هم افزایی فعالان حوزه خدمات ثابت

بر ایجاد ساختار متوازن و تعاملی برای پیشرفت حوزه ارتباطات ثابت تاکید شد

بر ایجاد ساختار متوازن و تعاملی برای پیشرفت حوزه ارتباطات ثابت تاکید شد
کدخبر : 540479

نشست بررسی و هم اندیشی درحوزه فعالان خدمات ثابت و هم افزایی تمام بازیگران عرصه اینترنت ثابت و ارایه دهندگان خدمات ، چهارشنبه 20اسفند ماه 1399 در محل سازمان مدیریت صنعتی برگزار و مدیران شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی نیز همگام با مخابرات بر عادلانه تر کردن تعرفه ها ، تغییر در شیوه کسب و کار وایجاد ساختار متوازن و تعاملی برای پیشرفت حوزه ارتباطات ثابت تاکید کردند و نیاز توسعه و پیشرفت در زمینه‌ی اینترنت ثابت را سرمایه‌گذاری در این زمینه و منطقی کردن تعرفه‌ها می‌دانند

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، دراین مراسم که بازیگران حوزه ارتباطات ثابت کشور اعم ازشرکت مخابرات ایران و شرکت های مهم ارایه دهنده خدمات اینترنتی(FCP) حضور داشتند ،راهکارهای تقویت بازار ارتباطات ثابت و چالش ها ونقاط ضعف و قوت این حوزه ، به صورت تخصصی بررسی شد.

دراین نشست همچنین شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت ثابت در فضایی صمیمی و علمی، راهکارهای تخصصی این حوزه را مورد بررسی قرار داده و با بهترین روش همکاری برای رقم زدن وضعیت برد- برد در عرصه گسترده ارتباطات ثابت مورد مفاهمه رار دادند.

 

389cdc70-a507-4c79-ac14-36c3747801ef

برای رسیدن به اهداف مشترک همه با هم در یک مسیر حرکت کنیم

 

سید ایمان میری، مدیرعامل شرکت های‌وب در این نشست با بیان اینکه برای بزرگ شدن بازار باید افزایش درآمد داشته باشیم یکی از راههای افزایش درآمد عادلانه کردن و منطقی کردن تعرفه هاست ،گفت :  همه ما می خواهیم تعرفه های خدمات مخابراتی افزایش یابد ودر این زمینه با وزارت ارتباطات باید به یک ادبیات مشترک برسیم .

وی با تاکید بر استراتژی ایمن گفت : همه شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت ثابت به دنبال یافتن بازار بزرگ تری هستند گفت :  برای رسیدن به بازار بزرگ قاعدتا شرکت که سرمایه گذاری بیشتری می کند سهم بیشتری دارد مانند مخابرات و به طبع باید سود بیشتری هم داشته باشد ولی مسله اینجاست که برای رسیدن به اهداف مشترک باید راهکارهای مناسب اندیشید .

مدیرعامل شرکت های‌وب افزود : آنچه مسلم است مسایل و چالش هایی که از سوی شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت ثابت به رگولاتورعنوان می شود باهمدلی ویکپارچه نیست ومخابرات به عنوان بزرگ این بازار چگونه می تواند به جلو  برود . باید همه با هم و یک صدا در یک مسیر حرکت کنیم و هر شرکتی راه جداگانه نرود .

وی با تاکید بر اینکه شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت ثابت باید هزینه های زیرساختی خود را طبق قرارداد به مخابرات بدهداظهارداشت : شرکت مخابرات نیز باید با تعامل و هماهنگی بیشتر در این زمینه درست اجرا کند تا ورودی و خروجی هزینه و درآمد باهم جور شود.

مهندس میری افزود : شرکت مخابرات ایران می تواند  با استفاده از دارایی های خود و ارایه امکانات به شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت ثابت علاوه بر دریافت هزینه و افزایش درآمد برای خود به شرکت هانیز برای افزایش درآمد کمک کند و موجب بقا و رشد این شرکت ها شود . همه شرکت ها آمادگی همکاری و پرداخت هزینه در قبال دریافت امکانات زیر ساختی از مخابرات را دارند .

وی با تاکید بر اجرای سیاست متوازن بازار ICT گفت : شرکت مخابرات برای کاهش هزینه و توسعه بازار باید ساختار و استراتژی مناسب تدوین کند تا سود آورشود .

مدیرعامل شرکت های‌وب قرارداد بیت استریم را مناسب دانست تصریح کرد : امیدوارم مدیریت جدید مخابرات با شفافیت بیشتر با شرکت ها تعامل و ارتباط برقرار کند  تا هماهنگی بیشتر با شرکت ها صورت گیرد .

وی در زمینه توسعه فیبر نوری آمادگی سرمایه گذاری از سوی شرکت ها را اعلام کرد و گفت :  به شرطی که شرکت ها نیز در درآمد حاصله منصفانه سهیم باشند با این کار می توان بازار ارتباطات ثابت را دوباره بدست آورد .و مخابرات نیز با عمده فروشی به آرپوی بالایی دست یابد ودر نتیجه هم خودش هم شرکت ها در نهایت سود ببرند . 

844f062f-d0b6-485a-baed-068b0e4d319c

اولویت سرمایه گذاری  به پروانه داران حوزه ICTداده شود

 

مهندس یوسفی زاده؛ مدیرعامل شرکت آسیاتک ، نیز در این نشست مهم ترین نیاز بازار را هم افزایی واقعی شرکت مخابرات ایران با FCP ها عنوان کرد و افزود: البته در حوزه رگولاتوری و مباحث دیگر تمام شرکت های ارتباطات ثابت به  عنوان یک کل و با هم باشند و همواره از یک موضع حرکت کنند تا بتوانند موجبات پیشرفت بازار حوزه ارتباطات ثابت را فراهم کنند.

مهندس یوسفی زاده با بیان فراز و نشیب های موجود در صنعت ICTگفت : با رویکرد مناسب مدیریت جدید در مخابرات امیدواریم تحولاتی لازم برای ایجاد توسعه بازار صورت گیردو چالش های موجود را از میان بردارند تا کشور در این حوزه حیاتی به توسعه برسد  .

وی با اشاره به لزوم  سرمایه گذاری در بخش ICTتصریح کرد : با توجه به توان سرمایه گذاری در بخش خصوصی که هر چند هم سنگ با سهامداران مخابرات نیست ، اولویت به پروانه داران این حوزه داده شود .چرا که تاکنون توانستند با سرعت پوشش کافی داشته باشند .

 مدیر عامل آسیاتک به رقابت سالم و برابری تعرفه و کشف خلاقیت ها ی جدید اشاره کرد و افزود : سهم بازار به تفکیک برای شرکت هایی که می خواهند همراه مخابرات باشند تعیین گرددتا بتوانند به سمت بازار بزرگ تر در این حوزه پیش بروند .

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد ترافیک آینده ارتباطات در مقابل ۱۰۰ میلیون مشترک تلفن همراه و ۶ میلیون مشترک ثابت که تنها سهم ۴۸ درصدی بازار را داراست گفت : تمامی ترافیک ها به دلیل نبود چنین نشست هایی با توجه به تلاش های وزارت ارتباطات و رگولاتوری به شبکه همراه سوق داده شد .

مهندس یوسفی زاده: باید بهینه سازی صورت گیرد تا خدمات با کیفیت به خانه های مردم آورده شود و این تنها با تضمین برنامه ها و استراتژی های مخابرات محقق خواهد شد .

41ff67dd-13da-4b89-bd4b-b4b07bbaffde

ما یک خانواده هستیم و سوار بر یک کشتی به سوی هدف می رویم

 

مهندس گندمکار مدیر عامل رهام داتک نیز در این نشست با بیان اینکه ما یک خانواده هستیم و سوار بر یک کشتی به سوی هدف می رویم گفت : مسایل خانوادگی باید در خانواده حل و فصل شود ،به سمت مراجع حاکمیتی کشیده نشود ،  به شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت ثابت فرصت بدهید تا تعامل بیشتر صورت گیرد .

وی ضمن تاکید بر لزوم هم افزایی بدون شعارزدگی و حل واقعی چالش های موجود، اظهار داشت:  بازار ارتباطات کشور به خصوص در بخش ارتباطات ثابت باید مانند یک دست و نگاه مشترک ، مواضع خود را مطرح کرده و در بخش های قیمت گذاری و تغرفه گذاری نیز، مهم ترین نقش را در ایجاد یک ساختار متوازن و قدرتمند به کمک شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ ترین اپراتور ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت رهام داتک با قدردانی از برگزاری این نشست اظهارداشت : این نشست موجب توسعه بازار بزرگ ICT و حل بسیاری از چالش های موجوددر این حوزه می شود .

گفتنی است ؛ شرکت‌های گسترش ارتباطات مبنا، صبانت، پیشگامان توسعه ارتباطات، رسپینا ، لایزر و ژرف نگر از دیگر ارایه دهندگان خدمات هستند که با حضور در این نشست تخصصی راهکارهای مدنظر خود را ارایه کردند. همچنین مدیران شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت، نکات مورد نظر خود در بحث تعامل و هم افزایی با شرکت مخابرات ایران را مطرح کردند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: