سرگرمی‌های خانگی، با راهکاری سلامت‌تر برای مصرف‌کننده و دوستانه‌تر با کره زمین

سرگرمی‌های خانگی، با راهکاری سلامت‌تر برای مصرف‌کننده و دوستانه‌تر با کره زمین
کدخبر : 541793

به گزارش شما و اقتصاد: در بسیاری از نقاط دنیا، زندگی روزمره بیشتر در محیط امن خانه سپری می‌شود. یکی از نتایج فرعی این سبک جدید زندگی خانه‌نشینی آن است که افراد زمان بیشتری برای اندیشیدن به موضوعات مهم دارند، به‌عنوان‌مثال برای تبدیل سیاره زمین به‌جایی بهتر چکار می‌توان کرد؟ هنگامی‌که به چگونگی تأمین آینده بهتر برای این سیاره و ساکنانش می‌اندیشیم، یکی از اولین راهکارهایی که به ذهن خطور می‌کند، سازگاری با محیط زیست یا Sustainability است؛ اما چه میزان پایداری یا پایایی کافی است و چگونه می‌توانیم به این نقطه برسیم؟

به گزارش شما و اقتصاد:

Sustainability معمولاً برای اشاره به دامنه وسیعی از فعالیت‌ها و ابتکاراتی است که در جهت حفظ سلامت محیط زیست و ترویج سبک زندگی متعادل‌تر با طبیعت انجام می‌شود. به هر صورت این امری نیست که تنها با تمرکز بر یک منطقه یا تنها با تلاش‌های یک فرد قابل‌دستیابی باشد. Sustainability مستلزم این است که همگان نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده، به دنبال ارزیابی مجدد در بسیاری از موارد، تغییر راه و روش زندگی، کار و سرگرمی‌شان باشند.

HOME ENTERTAINMENT THATS HEALTHIER FOR CONSUMERS FRIENDLIER TO THE PLANET (2)


HOME ENTERTAINMENT THATS HEALTHIER FOR CONSUMERS FRIENDLIER TO THE PLANET (6)

HOME ENTERTAINMENT THATS HEALTHIER FOR CONSUMERS FRIENDLIER TO THE PLANET (5)

HOME ENTERTAINMENT THATS HEALTHIER FOR CONSUMERS FRIENDLIER TO THE PLANET (1)

HOME ENTERTAINMENT THATS HEALTHIER FOR CONSUMERS FRIENDLIER TO THE PLANET (2)

ال‌جی به‌عنوان یک تولیدکننده پیشرو در محصولات الکترونیکی، مدت‌ها است که طرفدار رفتار درست با مصرف‌کننده و سیاره است و این رویکرد را می‌توان در جدیدترین محصولات سرگرمی‌های خانگی این شرکت همچون تلویزیون‌های تحسین‌برانگیز OLED مشاهده نمود. Sustainability فاکتور مهمی در هر گام از چرخه حیات تلویزیون‌های LG OLED، از مرحله توسعه محصول تا تولید، استفاده و حتی دفع زباله است.

پنل‌های نسل جدید تلویزیون‌های این شرکت توانسته است نشان Eco-Product را از موسسه سوئیسی SGS Société Générale de Surveillance SA کسب کند. این موسسه یکی از ارائه‌دهندگان خوش‌نام خدمات تست، بازرسی و سرویس‌های تأییدیه است که در ژنو مستقر است. SGS تأیید نموده که ال‌جی در فرآیند تولید پنل‌های OLED به‌طور ویژه در رده‌های کلیدی ارزیابی همچون کاهش آلاینده‌های هوای داخلی خانه، کاهش استفاده از مواد خطرناک و قابلیت بازیافت، بسیار قدرتمند عمل نموده است.

تأییدیه‌های زیست‌محیطی OLED ال‌جی بیش از همه، نتیجه تکنولوژی منحصربه‌فرد نمایشگر خود نورده است که علاوه بر کاهش آلودگی، امکان کنترل نور در سطح پیکسل را هم ممکن نموده که این امر موضوعی حیاتی در کیفیت تصویر برتر این تلویزیون‌ها است. با توجه به اینکه تلویزیون‌های OLED ال‌جی به نور پس زمینه یا بک‌لایت نیاز ندارند، لذا در تولید آن‌ها نسبت به تلویزیون‌های LED-LCD از قطعات کمتری استفاده‌شده (که تقریباً تمام آن‌ها از پلاستیک ساخته‌شده‌اند. ماده‌ای که نقش حیاتی در بسیاری از مشکلات محیط زیستی ایفا می‌کند) و آلاینده هوای داخلی کمتری منتشر می‌کند.

نگرانی از کیفیت هوای داخلی هنگام استفاده از هر نوع وسیله الکترونیکی اهمیت می‌یابد، زیرا این ابزارها هنگام گرم شدن مواد شیمیایی آلی فرار در هوا پخش می‌کنند که می‌تواند مشکلات سلامتی بالقوه‌ای ایجاد کند. میزان انتشار کل مواد شیمیایی آلی فرار از پنل‌های OLED ال‌جی ۵۰ درصد کمتر از پنل‌های LCD مرسوم است و برخلاف برخی محصولات رده‌بالای LCD، هیچ‌یک از اجزای پنل‌های تلویزیون OLED ال‌جی حاوی مواد خطرناکی همچون کادمیوم و فسفید ایندیوم نیستند.

این پنل‌ها همچنین بهره‌وری منابع عالی و میزان بازیافت پذیری بسیار بالایی دارند، که همه این‌ها نشانگر ثابت‌قدمی ال‌جی و تلاش‌های بی‌شمار این شرکت برای افزایش پایایی در همه ابعاد محصولاتش است.

تلویزیون LG OLED نه‌تنها برای محیط‌زیست و کیفیت هوای داخلی بهتر است، بلکه به همان خوبی از چشمان مصرف‌کنندگان نیز محافظت می‌کند. در عصر فاصله‌گذاری اجتماعی افراد زمان بیشتری را در منزل و جلوی تلویزیون‌ها می‌گذرانند، درنتیجه موارد چشم‌درد و خستگی چشم هم در حال افزایش است. در یک نظرسنجی که توسط YouGov به نمایندگی از Fight for Sight انجام‌گرفته، بیش از یک‌سوم شرکت‌کنندگان اذعان داشته‌اند که بینایی‌شان در ماه‌های اخیر بدتر شده است۲.

ازآنجاکه همه علاقه‌مند تماشای تلویزیون هستند، سوسوزدن نمایشگر و تابش نور آبی از آن مقصران اصلی مشکلات چشمی قلمداد می‌شوند. سوسوزدن مداوم تصویر دلیل اصلی خستگی چشم و سردردهای ناشی از آن است و حتی قرارگیری طولانی‌مدت در معرض این عارضه می‌تواند به کاهش بینایی چشم بینجامد. همچنین نور آبی می‌تواند باعث اختلال در الگوی خواب، چشم‌درد، خشکی چشمان و احساس خستگی شود.

تلویزیون‌های OLED ال‌جی به لطف پنل‌های OLED پیشرفته موفق به کسب تأییدیه نور آبی کم از سوی TÜV Rheinland و گواهی flicker-free یا بدون سوسوزدن از سوی Underwriters Laboratories (UL) شده‌اند. همچنین جدیدترین سری تلویزیون‌های OLED این شرکت، اولین پنل‌های تلویزیون در جهان هستند که موفق به کسب گواهی Eyesafe شده‌اند. کسب این تأییدیه نیازمند رعایت استانداردهای سخت‌گیرانه آژانس استانداردهای سلامت آمریکا در زمینه میزان تشعشع نور آبی است. در تست‌های مربوط به Eyesafe، پنل‌های OLED ال‌جی به‌طور میانگین ۵۰ درصد تابش نور آبی کمتری نسبت به پنل‌های رده‌بالای LCD TV هم‌اندازه خود داشتند.

وقتی پای تجربه سرگرمی‌های خانگی فراگیر به میان می‌آید، کیفیت صدا هم به‌اندازه تصویر اهمیت می‌یابد. تلویزیون‌های OLED ال‌جی نه‌تنها محصولاتی با ملاحظات زیست‌محیطی مراقب سیاره و مصرف‌کننده هستند، بلکه جدیدترین راهکارهای صوتی ال‌جی هم‌زمان با ارائه صدایی پویا و واقعی‌تر، به همان میزان بر پایایی موردتوجه در نسل جدید تلویزیون‌ها تمرکز دارند.

در ساندبارهای ۲۰۲۱ ال‌جی از مواد بازیافت پذیری همچون رزین برای تولید بخش بیرونی بسیاری از مدل‌ها استفاده‌شده و در برخی مدل‌ها هم از پارچه جرسی بهره برده‌اند که از بطری‌های PET بازیافتی تولید می‌گردد و مورد تأیید Global Recycled Standard قرارگرفته است۳. همچنین بسیاری از ساندبارهای ال‌جی از سوی Recycled Content موفق به کسب تأییدیه UL ۲۸۰۹ اعتبارسنجی ادعای محیط زیستی (ECVP) شده‌اند. این‌گونه مصرف‌‌کنندگان اطمینان می‌یابند که این محصولات واقعاً به‌اندازه تبلیغاتشان، با محیط‌زیست سازگار هستند۴.

در اقدامی دیگر برای کاهش اثرات زیست‌محیطی و زباله‌ها، ال‌جی بسته‌بندی زمین-محور را در تمامی محصولات جدید خود به کار گرفته است. استفاده از خمیرکاغذ بازیافتی قالب‌گیری شده و کاهش چشم‌گیر میزان مصرف فوم‌های EPS و پلاستیک باعث شده بسته‌بندی‌های ال‌جی موفق به کسب گواهینامه Eco Product از سوی SGS شوند۵. همچنین طبق ارزیابی‌های SGS، ساندبارهای ال‌جی به خاطر اثرات محیط زیستی حداقلی، انتشار کمتر آلاینده‌های هوا، استفاده اندک از مواد خطرناک و ارائه قابلیت بالای بازیافت پذیری مورد تأیید قرارگرفته‌اند. علاوه بر این بسته‌بندی این محصولات به شکل L طراحی‌شده تا در هر کامیون حمل بار معمولی، تعداد بیشتری ساندبار جای بگیرد و باعث کاهش انتشار CO۲ برای حمل محصول شوند.

شرکت ال‌جی در محصولات سرگرمی خانگی خود هم به‌سلامت مصرف‌کننده و هم محیط‌زیست توجه دارد و برای ارائه جذاب‌ترین تجربه سرگرمی‌های خانگی، به تعهد بی‌دریغ خود برای گشایش مسیرهای تازه همچنان ادامه خواهد داد.

# # #

 

۱.    طبق تأییدیه SGS Eco Product Certification ECO/۱۸/CEBEC/۰۰۰۰۳ پنل‌های OLED ال‌جی بر اساس داده‌هایی نشان می‌دهد مصرف مواد خطرناک (فاقد کادمیوم و فسفید ایندیوم) و میزان آلاینده‌های هوای داخلی را در دوره‌های استفاده، کاهش داده و موفق به کسب تأییدیه Eco Products شده و ازنظر بهره‌وری منابع و بازیافت پذیری عالی هستند.

۲.    نظرسنجی آنلاین با حضور بیش از ۲۰۲۱ شرکت‌کننده که توسط YouGov برای Fight for Sight در نوامبر ۲۰۲۰ انجام گرفت.

۳.    مدل‌های SP۷Y, SP۲W, G۱

۴.    مدل‌های SP۱۱RA, SP۹YA, SP۸YA, SP۷Y, SPD۷Y, SP۲W

۵.    مدل‌های SP۱۱RA, SP۹YA, SP۸YA, SP۷Y

 

 

 

روابط عمومی ال جی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: