مدافعان سلامت در قامت ماموران پست

هیچ بسته پستی در پردیس برگشت نمی خورد

هیچ بسته پستی در پردیس برگشت نمی خورد
کدخبر : 544388

​خدمات و فروش غیرحضوری در دوران شیوع بیماری کرونا از خدمات حضوری پیشی گرفته و ماموران اداره پست را با توزیع مستمر بسته های پستی در منازل، امروز مدافعان سلامت دیگر هموطنان در این وضعیت دشوار هستند.

به گزارش شما و اقصاد به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پست، ایرنا طی گزارشی به بررسی فعالیت نامه رسان های اداره پست شهرستان پردیس و فعالیتهای این اداره پست پرداخته است که متن کامل این گزارش در زیر آمده است.

خدمات و فروش غیرحضوری در دوران شیوع بیماری کرونا از خدمات حضوری پیشی گرفته و ماموران اداره پست را با توزیع مستمر بسته های پستی در منازل، امروز مدافعان سلامت دیگر هموطنان در این وضعیت دشوار هستند.

موزعان اداره پست، به دلیل حجم بالای کار تعطیلات محدودتری نسبت به کارمندان سایر ادارات دارند و تعدادی از آنها به دلیل برخورد چهره به چهره با گیرندگان به بیماری کرونا مبتلا شدند، به گونه ای که طبق آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در حدود ۳ هزار مامور اداره پست در سطح کشور به بیماری کرونا مبتلا شدند.

در این گزارش فعالیت نامه رسان ها  را در پردیس دنبال کردیم.

هیچ بسته پستی در پردیس برگشت نمی خورد

 اگر صاحب بسته در منزل نباشد، موزع  به صاحب بسته اطلاع می دهد که بسته امانی وی  در«باجه معطله» نگهداری می شود و گیرنده می تواند  برای دریافت بسته خود به اداره مراجعه کند.فازهای یک، ۲، ۳، ۴ در شهر پردیس متمرکز هستند اما برای رسیدن به فازهای۱۱،۸،۵،۹ جدید مسکن مهر باید چند کیلومتر مسافت طی شود وموزعان اداره پست روزانه این مسیرها را برای رساندن به موقع بسته های پستی در گرمای تابستان و سرمای زمستان طی می کنند.

در اداره پست شهرستان پردیس ۳۲ نفر کارمند خدمات رسانی می کنند و امور محوله را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند و نتیجه تلاشهای آنها کسب رتبه نخست عملکرد ناحیه شمال شرق تهران در ماه گذشته بود.

بخشنامه های متعددی در خصوص کاهش ساعات کاری کارمندان  به یک سوم و یا نیم در ادارات مختلف اجرایی شده اما در اداره پست شهرستان پردیس مثل سایر ادارات پست سراسر کشور به دلیل حجم بالای کار تمامی کارکنان حضور مستمر دارند.

به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، این اداره هماهنگ با سایر ادارات پست سراسر کشور دریافت کد ملی گیرنده را جایگزین امضا کرده است.

تمام بسته های پستی در پردیس یک روزه تحویل می شود

رئیس اداره پست شهرستان پردیس به خبرنگار ایرنا گفت: پست پیشتاز تحویل ۴۸ ساعته و پست سفارشی تحویل ۷۲ ساعته است و ما درپردیس بسته های پستی را ویژه و یک روزه تحویل می دهیم.

حمیده ساعی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با کمک همکاران تلاش کردیم که بسته پستی در ساعات اولیه دریافت و به دست گیرندگان برسد.

وی با اشاره به حضور مستمر کارکنان اداره پست، توضیح داد: در حدود یک سال ونیم از شیوع بیماری کرونا می گذرد و در تمام تعطیلات ملی و مذهبی همکاران ما در محل کار خود  خدمات رسانی داشتند.

رئیس اداره پست شهرستان پردیس با اشاره به اقدامات این اداره گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و در صورت موافقت توکل لطفی معاون سیاسی فرماندار بر اساس حکم نیابت، از این پس شهروندان درخواست  تردد بین شهری را به اداره پست تحویل و پس از موافقت فرمانداری مجوز خود را از پست تحویل خواهند گرفت. 

ساعی گفت: ثبت نام غیر حضوری دانشجویان جدیدالورود نیز به منظور کاهش مراجعات حضوری از طریق پست انجام می شود.

 وی در ادامه توضیح داد: با مذاکرات انجام شده با دانشگاه‌های پیام نور و آزاد در شهر پردیس، دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه ها می توانند مدارک ثبت نام خود را از شهر مقصد به این اداره تحویل بدهند و ما مدارک آنها را به دانشگاه ارسال می کنیم تا ثبت نام غیر حضوری آنها انجام شود.

رئیس اداره پست شهرستان پردیس با اشاره افزایش تعداد دفاتر پیشخوان در سطح شهرستان به منظور رفاه حال شهروندان، اظهار داشت: سه دفتر پیشخوان در بومهن به آدرس‌های، روبروی خیابان سپاه، روبروی پاساژ خسروتاش و خیابان محراب، یک دفترپیشخوان در سیاهسنگ برای رفاه حال صنعتگران این ناحیه صنعتی و ۳ دفتر پیشخوان در فازهای ۴، ۲ و ۱ شهر پردیس در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

ساعی با بیان اینکه کدپستی توزیع مرسولات و دریافت محصولات زیر نظر پست شهرستان پردیس است، توضیح داد: با توجه به فراخوان اداره گاز، کد پستی فازهای ۵،۹،۸،۶،۱۱، ۷ را به روز رسانی کردیم و کد پستی برای تمام نواحی و فازهای شهرستان صادر شده است.

وی افزود: مالکان مساکن مهرپردیس با مراجعه به دفتر مرکزی پست و با به همراه داشتن سند ۵ برگی واگذرشده از شرکت عمران شهر جدید پردیس می توانند کد پستی منزل خود را دریافت کنند و در این راستا با توجه به حجم بالای کار سه نفر مسئول واگذاری کد پستی به متقاضیان هستند.

رئیس اداره پست شهرستان پردیس گفت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در دفتر پست، مرسوله کسانی که ارسال انبوه روزانه دارند در بدو ورود تحویل گرفته می شود و نیازی به حضور صاحب کالا نیست، امور مربوطه انجام و لیست اطلاعات و فاکتور برای صاحب اموال ارسال می شود تا کسانیکه تنها یک بسته پستی برای ارسال دارند معطل نشوند.

ساعی ضمن تقدیر از عملکرد همکاران خود در این اداره اظهار داشت: از ابتدای امسال در حدود یکصد و ۵۵هزار و ۳۰۱ بسته دریافت و در حدود ۵۱ هزارو ۳۲۲ بسته توسط همکاران این اداره ارسال شده است.

ساعی با بیان اینکه ماموران اداره پست در گروه یک دریافت واکسن قرار گرفتند، اظهار داشت: از مسئولان درخواست و انتظار داریم تا نسبت به انجام واکسیناسیون و تامین ملزومات بهداشتی ماموران این اداره برای پیشگیری از ابتلا آنها به بیماری کرونا اقدام کنند.

گفتنی است شهرستان پردیس با جمعیتی در حدد ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: