نقش ویژگیهای مبتنی بر کارآفرینی و رفتارهای نوآورانه مدیران در میزان رضایت از خدمات پستی

نقش ویژگیهای مبتنی بر کارآفرینی و رفتارهای نوآورانه مدیران در میزان رضایت از خدمات پستی
کدخبر : 545053

​ نقش ویژگی های مبتنی بر کارآفرینی و رفتارهای نوآورانه مدیران در میزان رضایت از خدمات پستی در طی یک پژوهش بررسی شد.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، نتایج این تحقیق که توسط هدی گل زاده رئیس اداره درآمد و مدیریت مالی سرویس های نوین شرکت ملی پست تهیه و تدوین شده است، برای تمامی شرکت های خدمت رسان با رویکرد نوآورانه مهم و نتایج حاصله راهنمایی برای توسعه خدمات و اجرای راهبردی امور با ساختار استراتژیک نوآورانه است. 

بر اساس این گزارش مقاله برگرفته از پایان نامه کارشناسی ارشد محقق است که در دوره ۱۰ و شماره ۴ صفحات ۲۴۰-۲۲۵  نشریه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با نام نشریه علمی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی به چاپ رسیده است و به بررسی ویژگی های کارآفرینانه مدیران بر رفتار نوآورانه از طریق عملکرد خدمات پستی پرداخته است. با عنایت به آشنایی محقق با مجموعه پست و خدمات و فرآیندهای ارائه آن و دغدغه جهت ارتقای سطح ارائه خدمات پستی و اهمیت موضوع ارزیابی عملکرد خدمات پستی در دنیای امروز و لزوم شناسایی تهدیدات موجود و تبدیل به فرصت های تأثیرگذار جهت افزایش هرچه بیشتر بهره وری در ارائه خدمات پستی به مشتریان شرکت، یکی از بزرگترین مناطق پستی تهران (منطقه پستی جنوب غرب) به عنوان جامعه آماری برگزیده و از بین مشتریان منطقه مذکور نمونه ای تصادفی به حجم ۲۸۵ نفر انتخاب و با بهره مندی از روش پژوهش از نوع کاربردی و از طریق پرسشنامه اقدام به آسیب شناسی و سعی در ارائه راهکارهایی جهت ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات پستی نموده است.

محقق ضمن بررسی میزان همبستگی میان متغیرهای سرعت، دقت، جلب رضایت مشتریان، سهولت و تنوع با کیفیت خدمات پستی و شیوه رد و قبول فرضیه های تحقیق به نتایجی به شرح زیر دست یافته است:

   - دقت در ارائه خدمات پستی به صورت معنی داری باعث افزایش جلب رضایت مشتریان می‌شود.

   - از بین عوامل چهارگانه کیفیت خدمات (سرعت، دقت، سهولت، تنوع)، سهولت ارائه خدمات بیشترین تغییرات جلب رضایت مشتریان      را تبیین می‌کند.

   - تنوع در ارائه خدمات پستی به صورت معنی‌داری باعث افزایش جلب رضایت مشتریان می‌شود.

   - بین مؤلفه‌های کیفیت خدمات پستی (سرعت، دقت، سهولت و تنوع) همبستگی مستقیم وجود دارد.

گفتنی است مطابق با یافته های پژوهش حاضر، ویژگی های کارآفرینانه مدیران شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات مطلوب و توسعه راهبردهای خدمت رسانی بر رفتار نوآورانه سازمان اثرگذار است و تفکر انتقادی مدیران این رابطه را تبیین می نماید.

همچنین در تبیین یافته های پژوهش حاضر می توان اذعان داشت در جایی که نوآوری استراتژی اصلی سازمان محسوب می شود، مدیران تلاش می کنند تا عوامل مؤثر بر موفقیت را شناسایی کنند. آنچه در تحقیقات متعدد بر روی آن صحه گذاشته شده این است که ساختار بر روی نوآوری مؤثر است و در بین مراحل نوآوری، مرحله اجرا مهمترین و با اهمیت ترین رتبه را به خود اختصاص داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: