کارهای خانه هوشمند خود را به ربات LG CLOi بسپارید

کارهای خانه هوشمند خود را به ربات LG CLOi بسپارید
کدخبر : 547359

تا چند سال پیش وقتی صحبت از ربات می‌شد همه‌ی ما به دستگاه‌های آدمک‌مانند بزرگی فکر می‌کردیم که اغلب در فیلم‌های علمی-تخیلی آن‌ها را دیده بودیم؛ ربات‌هایی که با صداهای کامپیوتری و حرکات خشک و بدون انعطافشان در طول اتاق حرکت می‌کردند و کارهای ساده‌ای انجام می‌دادند؛ اما قطار پیشرفت تکنولوژی با چنان سرعتی درحرکت است که امروز شاهد حضور ربات‌های متنوعی هستیم که برخی از آن‌ها می‌توانند ازنظر ظاهری و عملکرد حتی با انسان هم رقابت کنند.

به گزارش شما و اقتصاد: افزایش توجه مردم به انواع ربات‌ها و ساده‌سازی بسیاری از امور توسط این دستگاه‌ها باعث شده تا بسیاری از برندها در سراسر دنیا به دنبال ساخت رباتی نو با ویژگی‌های انحصاری باشد. یکی از این برندها که همیشه دغدغه‌ی آسایش کاربران را دارد و می‌خواهد زندگی بشر را هر چه سریع‌تر به هوشمند بودن تمام‌عیار برساند، ال‌جی است.

این شرکت اولین بار در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۸ از ربات CLOi خود رونمائی کرد. ربات CLOi درواقع یک دستیار دیجیتالی شخصی است که می‌تواند دستورات صوتی کاربر را اجرا کند؛ اما فرقش با دیگر دستیارهای صوتی این است که از دانش یادگیری عمیق بهره‌مند است و با کمک فناوری ThinQ ال‌جی می‌تواند بخش بزرگی از امورات خانه هوشمند را به‌تنهایی انجام دهد. تمام این کارها را هم با چشم‌های درشت و جثه‌ی کوچک و خود انجام می‌دهد.

LG-CLOi-Robot_1

ربات LG CLOi با تمامی لوازم‌خانگی هوشمند مبتنی بر ThinQ ارتباط برقرار می‌کند و مانند یک دستیار خستگی‌ناپذیر در خدمت اعضای خانواده است. به این صورت که مثلاً محتوای داخل یخچال را بررسی می‌کند و بر اساس آن به کاربر پیشنهاد طبخ غذا می‌دهد. یا اجاق‌گاز را روشن می‌کند. شما می‌توانید از CLOi بخواهید سیستم تهویه مطبوع یا ماشین لباسشویی را برایتان روشن کند. این ربات حتی می‌تواند برای فرزندان شما قصه تعریف کند. CLOi حتی با Amazon Alexa و Google Assistant برای انتخاب بیشتر سینک می شود است و آن را به بهترین همراه خانه هوشمند تبدیل می کند. یعنی می‌تواند در مورد شرایط آب‌وهوا به شما توضیحات دقیقی ارائه دهد و برایتان آهنگ تولدت مبارک بخواند. درواقع، جذابیت این ربات این است که با ویژگی‌های پیشرفته‌ی خود، نمایی از یک خانه‌ی هوشمند مملو از امکانات را به انسان امروزی نشان می‌دهد.

ربات هوشمند CLOi فقط یک مدل با ویژگی‌های محدود نیست، بلکه ال‌جی مدل‌های مختلفی از آن را طراحی کرده و دائم در حال به‌روزرسانی قابلیت‌های هر یک از آن‌هاست. این مدل‌ها به اشکال مختلفی به آسان شدن زندگی انسان‌ها کمک می‌کنند. به‌طور مثال LG CLOi PorterBot بلافاصله پس از ورود به هتل، چک‌این سریع را انجام می‌دهد، اتاقتان را به شما نشان می‌دهد و چمدان‌هایتان را از شما می گیرد. یا مثلاً ربات CLOi SuitBot با همکاری SG ROBOTICS، استارتاپی که در ربات‌هایی که به راه رفتن کمک می‌کنند، متخصص است، برای کمک به افراد توان یاب تعبیه شده است .

CLOi ServeBot برای اهداف تجاری در هتل‌ها، فرودگاه‌ها و فروشگاه‌ها توسعه پیداکرده است. این ربات برای حمل و سرو غذا و نوشیدنی برای مهمان‌ها و مشتری‌های هتل و سالن‌های بزرگ طراحی‌شده است. جالب اینجاست که پس از تحویل غذا هم مثل انسان‌ها به آشپزخانه بازمی‌گردد تا بقیه وظایفش را انجام دهد.

LG CLOi CartBot بدترین بخش خرید مواد غذایی را حذف می کند: ایستادن در صف. وقتی آماده تسویه حساب هستید، سرویس پرداخت خودکار این کار را برایتان انجام می دهد.

LG-CLOi-Robot_2

به سادگی به بلیط هواپیما خود را به LG CLOi GuideBot نشان دهید تا شما را مستقیماً به سمت گیت مورد نظرتان هدایت کند.

جدیدترین عضو خانواده‌ی ربات‌های هوشمند ال‌جی یعنی CLOi که در سال 2021 معرفی‌شده است، می‌تواند به بهترین نحو هتل‌ها، مدارس، دفاتر، رستوران‌ها و مراکز خرده‌فروشی را ضدعفونی کند. این ربات به خاطر طراحی بسیار جذابش می‌تواند خیلی راحت بین میزها و صندلی‌ها حرکت کند و با استفاده از نور فرابنفش (UV-C) به ضدعفونی کردن سطوح بپردازد.

برای انسان مدرن امروزی که در خانه‌های هوشمند زندگی می‌کند، هر فناوری و دستگاهی که بتوان زندگی را برایش آسان‌تر کند، جذاب است. ازاین‌رو، ربات LG CLOi که توانایی وصل شدن به لوازم‌خانگی هوشمند را دارد، یکی از بهترین دستیارهای شخصی است که انسان امروزی می‌تواند داشته باشد؛ رباتی که گوش شنوا دارد و به بهترین شکل ممکن دستورات صوتی شمارا اجرا می‌کند.

روابط عمومی ال جی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: