شرکت مخابرات ایران/

کلید واژه انحصار پوششی بر عدم توسعه یافتگی صنعت ارتباطات کشور است

کلید واژه انحصار پوششی بر عدم توسعه یافتگی صنعت ارتباطات کشور است
کدخبر : 547880

کلید واژه انحصار پوششی بر عدم توسعه یافتگی صنعت ارتباطات کشور است.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سلطانی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در گفتگوبا شبکه خبرضمن بیان این مطلب گفت : هدف ما و سیاست گذاران توسعه در زیرساخت و ارتباطات است. ۱۰ سال قبل و همزمان با کشور‌های دیگر جهان، سند راهبردی خودمان را تنظیم و بحث توسعه رو کلید زدیم و اکنون توسعه زیرساخت ارتباطات با فیبر نوری و FTTH را در دست داریم. سند راهبردی در مخابرات با کمک بهترین مشاوران کشور‌های توسعه یافته انجام شده و هیچ نقصی ندارد.

وی ضمن تشریح توسعه زیرساخت ها در کشور های دیگر و الزام همه کشورها بر توسعه بخش ارتباطات گفت : در کشور‌های دیگری که پروژه توسعه ارتباطات را در دست دارند، دولت به آن‌ها کمک می‌کند، مثلا در کشور آلمان در سال ۲۰۱۸ برای توسعه زیرساخت در بخشی دسترسی به FTTH، ۲.۷ میلیارد یورو یارانه اختصاص داده شد، در فرانسه تا سال ۲۰۲۵ هدف گذاری شده است کل مشترکین به فیبرنوری دسترسی داشته باشند و دولت کمکی ۱۴ میلیارد یورویی داشت، در کره جنوبی و در همین بحث دولت حدود ۳۹ درصد به مخابرات کمک کرده است.

 در ۱۲ سال گذشته ما هیچ گونه حمایتی از طرف دولت نداشتیم، دولت هیچ کمکی به ما نمی‌کند. در کشور‌های دیگر هم مخابرات خصوصی است، ولی دولت به دلیل زیانده نشدن شرکت‌های خصوصی به آن‌ها کمک می‌کنند.

 وی با تاکید بر اینکه هدف ما توسعه و پاسخگویی به نیاز مردم است گفت : وقتی برای شرکتی ماموریت هایی تعیین می شود باید ابزارهای برای رسیدن به آن مهیا گردد . دولت ماموریت‌های هزینه زا هم به مخابرات ابلاغ کرده است و ما نمیتوانیم نوسازی کنیم. ما طرح های را با توجه به توانمندی های مان انجام می دهیم و این کافی نیست .

در تمام این ۱۲ سال حمایتی از ما نشده و اعتبارات از ما گرفته شده است. گفت برای تامین هزینه طرح چند راه وجود داشت: اصلاح تعرفه‌های مخابرات، کمک سهامداران و فروش بخشی از اموال شرکت. چون توافق بین وزارت و سهامداران انجام نشد، این اتفاق رخ نداد و ما از سمت خودمان یک میلیون پورت را مهیا کردیم و تا پایان امسال ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار پورت دیگر اضافه خواهد شد. اگر به ما کمک و زیان دهی ما جبران شود، توسعه شبکه زیرساخت ثابت اتفاق خواهد افتاد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: