ارتقا تجربه رانندگی با واقعیت افزوده

ارتقا تجربه رانندگی با واقعیت افزوده
کدخبر : 548048

در طول سال‌ها، رشد خودروهای هوشمند و اتصال همه‌جانبه‌ی آن‌ها به اینترنت و توسعه‌ی فناوری خودروهای خودران باعث شده تا نرم‌افزارهای خودرویی به یک ضرورت در دنیای مدرن تبدیل شوند. هر چه ماشین‌ها هوشمندتر می‌شوند، خودروسازان نه‌تنها روی بهینه‌سازی سخت‌افزاری محصولات خود کار می‌کنند، بلکه در تلاش برای بهینه‌سازی و تقویت نرم‌افزارهای مربوطه نیز هستند. تا بدین طریق علاوه بر راحتی بیشتر کاربر، به امنیت هر چه بیشتر او هم کمک کنند.

به گزارش شما و اقتصاد: در راستای این تحول، ال‌جی الکترونیکس نیز ایده‌های خود در رابطه با نرم‌افزارهای واقعیت افزوده(AR) برای خودروها را معرفی کرده است. این نرم‌افزار پیشرفته برای این طراحی‌شده که دستیار راننده باشد و شرایط رانندگی را به دقت ارزیابی کند تا سرنشینان سفری کاملاً ایمن را تجربه کنند.

LG-AR-SW-Solution-02

این نرم‌افزار با نمایش اطلاعات بصری به راننده کمک می‌کند تا شرایط رانندگی را بهتر ببیند و واکنش‌های متناسب‌تری نشان دهد. این اطلاعات شامل سرعت اتومبیل، طرز قرارگیری خودرو نسبت به دیگر خودروهای جاده و عابرین پیاده، نمایش بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد تعیین‌شده و مواردی به این شکل است. روی شیشه‌ی جلوی اتومبیل در داخل خودرو، صفحه‌نمایشی (HUD) درست در روبه‌روی نگاه راننده تعبیه‌شده تا او مجبور نباشد برای دیدن این اطلاعات چشم خود را از جاده بردارد. این نمایشگر کاملاً شفاف است و هیچ مانعی در مقابل دید راننده ایجاد نمی‌کند و درعین‌حال اطلاعات نمایشی هم در سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو (IVI) کاملاً خوانا هستند.

LG-AR-SW-Solution-03

تعدادی از فناوری‌های اصلی ال‌جی در راهکار واقعیت افزوده‌ی این شرکت گنجانده‌ شده است. تکنولوژی Vehicle Sensor Fusion با تحلیل داده‌های ADAS تمامی تصاویر ارسالی از دوربین جلوی خودرو را گردآوری می‌کند. هم‌زمان هم آن را روی نقشه تحلیل و بررسی و با اطلاعات جی‌پی‌اس و اطلاعات حرکت خودرو در جاده مقایسه می‌کند. تا به‌این‌ترتیب دقیق‌ترین و موثق‌ترین اطلاعات را در نمایشگر IVI به تصویر بکشد. سخت‌افزار رابط کاربری Human Machine نیز به ارائه اطلاعات بصری در زمانی که «پیش‌بینی اطلاعات رانندگی» در حال انتقال به سنسورهاست به این فرایند کمک می‌کند. به این صورت که تصاویر دوربین‌های کارشده در جلوی خودرو را به‌صورت لحظه‌ای با داده‌های خودرو تطبیق می‌دهد و اطلاعات نهایی را تولید می‌کند.

LG-AR-SW-Solution-04

راهکار واقعیت افزوده‌ی ال‌جی به صورت پکیجی شامل کیت توسعه نرم‌افزار (SDK)، رابطه کاربری (UI) و ابزارهای شبیه‌ساز و Composer به شرکت‌های خودروسازی ارائه می‌شود. این پکیج نه‌تنها نصب و استفاده‌ی آسانی در پلتفرم‌های نرم‌افزاری خودروها دارد، بلکه به‌راحتی نیز به روزسانی می‌شود.

LG-AR-SW-Solution-05

شرکت راه‌حل‌های قطعات خودروی ال‌جی(VS)، علاوه بر محصولات خود، سیستم‌های مسیریابی، ابزارها، نمایشگرهای قابل‌نصب روی شیشه خودرو، ابزارهای  HMI و سیستم‌های IVI  نیز تولید می‌کند. این توانایی‌ها شرکت را قادر می‌سازد تا با نیازهای متنوع مشتریان خودرو، از جمله الزامات منحصربه‌فرد مربوط به سیاست‌های پلت فرم خودرو و استراتژی‌های خرید، سازگار شود و به آن پاسخ دهد. واقعیت افزوده یکی از پایه‌های اصلی دیجیتالی کردن صنعت خودروسازی است. ال‌جی نیز در این مسیر یک گام بزرگ به سمت تکامل برداشته است. گامی که تجربه‌ی رانندگی را چندین پله ارتفاع می‌دهد و سفرهای ایمنی را برای افراد رقم می‌زند.

روابط عمومی ال جی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: