تکنولوژی هیتر ذغالی در سولاردام ال‌جی

تکنولوژی هیتر ذغالی در سولاردام ال‌جی
کدخبر : 548049

امروزه در بازار شاهد حضور انواع مختلفی از مایکروفر هستیم که هرکدام ویژگی‌های خاص خود رادارند. به‌طور مداوم هم فناوری‌ها و قابلیت های جدیدی به آن‌ها افزوده می‌شود. این در حالی است که درگذشته‌های نه‌چندان دور، مایکروفرها تنها دستگاه‌هایی برای گرم کردن غذا بودند و استفاده‌ی دیگری از آن‌ها نمی‌شد؛ اما به‌مرور و با اضافه شدن فناوری‌های جدید به ساختار آن ، دیگر صرفاً وسیله‌ای برای گرم کردن غذا نبوده و اکنون توانایی رقابت با فر و کباب‌پز رادارند.

به گزارش شما و اقتصاد: البته در مقایسه‌ی این دو باید بگوییم که تکنولوژی سولاردام جدیدتر است و برتری‌های بیشتری هم نسبت به مایکروفرهای معمولی دارد. چون در مایکروفر از نوعی قطعه مگنترون استفاده‌شده که امواج با فرکانس بالا ایجاد می‌کند. این فرکانس‌ها به دیواره‌ی محفظه‌ی پخت تابانده و ازآنجا روی ماده غذایی متمرکز می‌شوند. فرکانس بالای این امواج باعث ایجاد نوسان و جنبش در مولکول‌های آب موجود در ماده غذایی می‌شود. وقتی جنبش مولکول‌های آب به‌شدت افزایش پیدا می‌کند، این جنبش به مولکول‌های ماده غذایی هم سرایت می‌کند و باعث به حرکت درآمدن آن‌ها می‌شود. نتیجه‌ی این امر هم چیزی نیست جز برخورد مولکول‌ها با یکدیگر و ایجاد اصطکاک بین آن‌ها، که این اتفاق باعث افزایش دمای غذا و پخته شدن آن می‌شود.

اما در سولاردام، علاوه بر استفاده از این فناوری، از امواج گرمایش نوری هم استفاده می‌شود. به این صورت که در قسمت بالایی سولاردام یک هیتر ذغالی و در قسمت زیرین آن‌هم یک گریل حرارتی گنجانده‌شده است. هیتر ذغالی  نوعی المنت نوری است که داخل آن رشته‌های ذغال قرارگرفته و امواج نورانی با گرما و عمق نفوذ بسیار بالا تولید می‌کند. این سیستم باعث می‌شود تا داخل غذا آبدار بماند و غذا گرما را سریع تر و عمیق تر جذب کند.

تکنولوژی هیتر ذغالی که اختراع انحصاری شرکت ال‌جی است، باعث حفظ طعم واقعی غذا، پخت عمیق در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شود. این فناوری اولین گریل حرارتی در جهان است که با افزایش جذب دمای آب و پخت طبیعی‌تر، طعمی شبیه پخته شدن غذا روی منقل کبابی را تداعی می‌کند.

تکنولوژی هیتر ذغالی چیست؟

تکنولوژی هیتر ذغالی (Charcoal Lighting Heater) در سولاردام‌های ال‌جی کمک می‌کند تا غذاها با سرعت بالاتر و در عمق بیشتری حرارت را به خود جذب کنند. به‌این‌ترتیب، علاوه بر اینکه سطح غذا کاملاً برشته و طلایی ‌می‌شود، بخش داخلی غذا هم آبدار بودن خود را حفظ می‌کند؛ دقیقاً مشابه زمانی که غذا را روی زغال درست می‌کنیم.

این تنها مزیت هیتر زغالی در سولاردام‌های ال‌جی نیست چون این فناوری تا ۲۰ درصد باعث کاهش مصرف انرژی و تا ۳۰ درصد باعث کاهش زمان پخت نیز می‌شود. دلیلش هم این است که مرحله‌ی «پیش گرم کردن» ندارد. افزایش سرعت پخت، علاوه بر حفظ طعم طبیعی غذا باعث حفظ مواد مغذی موجود در مواد غذایی نیز می‌شود.

Lightwave_Oven

در سولاردام‌هایی که هیتر زغالی دارند، علاوه بر المنت‌های نواری باریکی که در بالای دستگاه قرار دارند، گریلی هم در کف دستگاه تعبیه‌شده است. برخلاف محصولات مجهز به فناوری کانوکشن، این گریل نه‌تنها از پشت، بلکه از قسمت زیرین هم به غذا حرارت می‌دهد. این باعث حفظ طعم غذا می‌شود، درست مثل وقتی‌که آن را در فر معمولی می‌پزیم. گریل زیرین برای غذاهایی که به حرارت از بخش پایینی نیاز دارند یکی از بهترین گزینه‌هاست.

مدور بودن فضای پخت هم کمک می‌کند تا امکان قرار دادن ظروف بزرگ درون دستگاه وجود داشته باشد. برخلاف اکثر مایکروفرها که چهارگوش هستند، سولاردام ال‌جی با هیتر ذغالی به‌صورت دایره‌ای ساخته‌شده تا علاوه برافزایش فضای داخلی تا 25 درصد هم به تمرکز بیشتر امواج کمک کند. به این صورت، امواج حرارتی مستقیم روی غذا تابانده می‌شود و از هدر رفت انرژی هم پیشگیری می‌شود.


روابط عمومی ال جی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: