شرکت ملی پست/

هوشمند سازی ثبت نام دانش آموزان بر اساس «کدپستی»

هوشمند سازی ثبت نام دانش آموزان بر اساس «کدپستی»
کدخبر : 548135

پایگاه اطلاعاتی G_NAF امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد. همچنین به‌واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی اطلاعات G_NAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی وجود دارد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پست؛ پیش از این رصد هوشمند توزیع مرغ، رصد هوشمند کالای پتروشیمی با بهره گیری از ظرفیت فنی پایگاه ملی G_NAF صورت پذیرفت و موجب کاهش اختلال در بازار شده است.

 امکان رصد کالا و جلوگیری از قاچاق و احتکار کالا، امکان شناسایی موجودی مسکن کشور، کمک به شناسایی‌ها، مخاطرات و میزان آسیب‌ها در سیل، زلزله، کرونا و... برخی از مهم‌ترین کاربرد‌های پروژه ملی  G_NAF است.

با توجه به اختصاص کدپستی منحصر به فرد برای هر مکان می توان به کاربردهای پایگاه اطلاعاتی G_NAF در زمینه «هوشمند سازی ثبت نام دانش آموزان» اشاره کرد. که بر این اساس دانش آموزان در هنگام ثبت نام با مراجعه به سامانه www.gnaf.post.ir  نسبت به احراز کدپستی محل سکونت اقدام و پس از آن مدارس محدوده محل سکونت توسط کدپستی منحصربه فردی که در پایگاه اطلاعاتی G_NAF برای آن مدرسه اختصاص داده شده است جهت ثبت نام دانش آموزان معرفی می شود. 

با اجرای این طرح احراز نشانی، کد پستی و مختصات جغرافیایی محل استقرار تمام واحدهای آموزشی، پرورشی و واحدهای اداری تابع و یا تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و همچنین احراز، کد پستی و مختصات جغرافیایی محل سکونت دانش آموزان با محل تحصیل، با استفاده از ساز و کارهای فنی، از سوی دانش آموزان یا اولیای آنها و اعلام نتیجه به مدرسه محل ثبت نام و تحصیل دانش آموزان انجام می شود.

 گفتنی است اجرای  ثبت نام هوشمند دانش آموزان بر اساس کدپستی محل سکونت علاوه بر عدالت آموزشی صرفه جویی در وقت و هزینه و کاهش ترافیک های شهری و کمک به کاهش آلودگی هوا را در پی خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: