حفظ پایداری محیط زیست با خانه های هوشمند

حفظ پایداری محیط زیست با خانه های هوشمند
کدخبر : 548450

خانه هوشمند که در ابتدا زاده‌ی خیال انسان بود و بیشتر در فیلم‌های علمی-تخیلی نمونه‌اش دیده می شد، از اواخر دهه‌ی 1990 میلادی به واقعیت تبدیل شد. این اتفاق چنان با سرعت پیش رفت که در حال حاضر بسیاری از مردم در جهان می‌توانند با کمک اینترنت از صبح تا شب از امکانات جذاب خانه‌های هوشمند خود نهایت لذت را ببرند. به‌طوری‌که وقتی چشم‌های خود را باز می‌کنند، درحالی‌که هنوز روی تخت دراز کشیده‌اند می‌توانند با لمس چند دکمه روی نمایشگر موبایل، قهوه‌ساز را در آشپزخانه روشن کنند. سپس از دستیارهای صوتی خود بخواهند برنامه‌ها و قرارهای کاری‌شان را به آن‌ها یادآوری کند، یا در مورد وضعیت آب‌وهوا از آن سؤال بپرسند. عصر هنگام بازگشت به خانه می‌توانند از محل کار خود تنها با کمک یک اپلیکیشن موبایلی، سیستم تهویه مطبوع خانه را روشن کنند. یا به جاروبرقی رباتیک دستور دهند تا پیش از رسیدن آن‌ها به خانه، همه‌جا را تمیز و برای استراحتشان آماده کند. در خانه هم خیالشان راحت باشد که لامپ‌های اضافی خاموش هستند، سیستم تهویه مطبوع در ایده‌آل‌ترین حالت و با کمترین مصرف انرژی کار می‌کند و حتی یخچالشان هم به آن‌ها یادآوری می‌کند که چه چیزهایی برای خانه نیاز دارند!

به گزارش شما و اقتصاد: همه‌ی این‌ها در سایه‌ی اینترنت اشیاء(IOT) به واقعیت پیوستند و همه‌ی مردم در سراسر جهان می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. درواقع این فناوری، قلب و مغز خانه‌های هوشمند است که امکان برقراری ارتباط دستگاه‌های الکترونیکی با یکدیگر را فراهم کرده است.

خانه‌ی هوشمند درواقع خانه‌ای است که وسایل و امکانات مختلف موجود در آن امکان اتصال به اینترنت را دارند. بر اساس همین قابلیت می‌توان آن‌ها را از راه دور با استفاده از تلفن همراه یا هر دستگاه مجهز به شبکه‌های اینترنتی کنترل کرد. این در حالی است که لوازم‌خانگی هوشمند قابلیت اتصال به یکدیگر را نیز دارند و می‌توان از طریق یک اپلیکیشن واحد همه‌ی آن‌ها را تحت کنترل داشت. اپلیکیشن ThinQ ال‌جی امکان کنترل تمامی وسایل خانگی هوشمند از اجاق‌گاز و جاروبرقی گرفته تا ماشین لباسشویی، یخچال و کولرگازی را از هر مکان جغرافیایی و در هر ساعت از شبانه‌روز به کاربر می‌دهد.

اما مزیت خانه‌های هوشمند به همین‌جا ختم نمی‌شود. درواقع شاید بتوان گفت یکی از ارزشمندترین مزایای هوشمند سازی خانه در عصر حاضر، کاهش مصرف انرژی در این خانه‌هاست.

smart home-LG Solar panels

سازگاری خانه‌های هوشمند با محیط‌زیست با مصرف بهینه‌ی انرژی

خانه‌های هوشمند انرژی کمتری مصرف می‌کنند. چون سیستم روشنایی، سیستم سرمایش و گرمایش و حتی لوازم‌خانگی مثل یخچال و ماشین لباسشویی و تلویزیون همگی هوشمند هستند و به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که کمترین میزان مصرف انرژی را داشته باشد. به‌طور مثال، وقتی کسی در اتاق حضور ندارد، چراغ‌ها می‌توانند به‌طور خودکار خاموش شوند و ترموستات را می‌توان طوری تنظیم کرد تا دمای داخل در طول روز کاهش یابد و درست قبل از رسیدن ساکنان خانه،‌ دوباره به درجه‌ی مناسب برگردد.

برای درک بهتر این مسئله که خانه‌ی هوشمند چگونه می‌تواند به حفظ محیط زیست و پایداری کره‌ی زمین کمک کند در زیر توضیحاتی ارائه داده‌ایم.

ThinQ App- Smart Home

کنترل دما

سیستم‌های هوشمند تهویه مطبوع به لطف ترموستات‌های هوشمندی که دارند می‌توانند میزان انتشار کربن در هوا را به حداقل برسانند. به این صورت که بر اساس میزان مصرف و نیاز کاربر، سرمایش یا گرمایش محیط را تأمین می‌کنند. این باعث می‌شود تا از روشن بودن‌های بی‌دلیل دستگاه جلوگیری و درنتیجه، برق کمتری مصرف شود. علاوه بر این، استفاده از کمپرسورهای اینورتر دوگانه این برند نیز در این مسیر نقش بسیار پررنگی دارند. زیرا باعث شده تا میزان مصرف برق این دستگاه ها به شکل چشمگیری کاهش یابد؛ زیرا برخلاف نمونه‌های قدیمی‌تر، دیگر نیازی به قطع و وصل مداوم کمپرسور برای تنظیم دما نیست و کمپرسورهای فوق‌العاده ال‌جی با سرعتی پایین‌تر و مداوم‌تر به کار ادامه می‌دهند تا ضمن حفظ دمای بهینه هوا، مصرف انرژی را کاهش دهند.

این در حالی است که فناوری ThinQ در سیستم‌های تهویه مطبوع ال‌جی نیز به کاربر امکان کنترل از راه دور دستگاه را می‌دهد. به این معنی که فرد درزمانی که خانه نیست، از طریق موبایل، سیستم تهویه را به‌طور کامل خاموش کند و وقتی می‌خواهد به خانه بازگردد آن را روشن کند تا فضای خانه به دمای مطلوب برسد. با این کار می‌توان تا حد زیادی از انتشار گازهای مضر و دی‌اکسید کربن پیشگیری و به حفظ محیط زیست کمک کرد.

تامین روشنایی

به کمک پنل های خورشیدی ال‌جی می توان باتری های خانه را شارژ کرد و بدین صورت پس از غروب خورشید، برق خانه را تغذیه کرد. با یک سیستم خورشیدی متصل به شبکه، صاحبان خانه های هوشمند می توانند با ارسال برق اضافی به شبکه، قبض برق خود را حتی بیشتر کاهش دهند.

حسگرهای هوشمند

گفتیم که در خانه‌های هوشمند از فناوری‌های هوشمند و کارآمدی مانند فناوری ThinQ ال‌جی استفاده می‌شود. این فناوری علاوه بر اینکه امکان کنترل وسایل خانگی از راه دور را برای کاربر مهیا می‌کند، قابلیت تشخیص خرابی و مشکلات را نیز دارد. به این صورت که با حسگرهای هوشمند خود می‌تواند در صورت بروز هرگونه مشکلی آن را به کاربر اعلام کند. به‌این‌ترتیب، پیش از خرابی دستگاه و آسیب‌هایی که می‌تواند به محیط‌زیست وارد کند، می‌توان آن را تعمیر کرد. چون هرگونه خرابی می‌تواند میزان مصرف انرژی را افزایش دهد.

افزایش مصرف انرژی در بخش‌های مختلف صنعتی، خانگی و تجاری، موجب پراکنده شدن گازهای سمی و زیان‌آور در محیط‌زیست می‌شود که پایداری آن را تهدید می کند. هر چه میزان مصرف انرژی بالا رود، به همان نسبت میزان آلودگی محیط‌زیست و تأثیرات مخربی که بر سلامتی انسان‌ها و طبیعت دارد، نیز افزایش پیدا می‌کند. نتیجه‌ی این امر هم مستقیماً به خود انسان برمی‌گردد چون زندگی در چنین محیط آلوده‌ای بسیار دشوار می‌شود. ازاین‌رو، برندهای معتبر جهانی همچون ال‌جی با طراحی و تولید لوازم‌خانگی هوشمند و ارائه‌ی فناوری‌های هوشمندی همچون ThinQ سعی دارند که هر چه زودتر به "کربن صفر" برسند و آلودگی محیط‌زیست را تا حد زیادی کاهش دهند.

روابط عمومی ال جی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: