سمینار تیم سازی و سیستم سازی/

فقدان تیم ورکینگ عامل شکست ۹۹ درصد از کسب و کارها

فقدان تیم ورکینگ عامل شکست 99 درصد از کسب و کارها
کدخبر : 551230

به طور میانگین هر ۱۵ سال یک بار صد کسب و کار راه اندازی می شود که از آنها تنها یک کسب و کار به حیات خود ادامه می دهد که مهمترین دلیل آن نیروی انسانی و خلع استفاده از تیم ورکینگ در آنها است.

به گزارش خبرنگار شما و اقتصاد ، عماد چابک؛ فعال برجسته حوزه سئو با اشاره به سابقه فعالیت خود و نحوه برگزاری اولین کنفرانس تخصصی در این حوزه گفت: ۲۰ سال به صورت تخصصی در فروش سئو (seo) و اینترتی فعالیت دارم و سه سال به طور متمرکز پروژه های مختلف سئو (seo) را کلید زدیم و دو سال است آکادمی دی ام روم  را در کنار اجرای خدمات راه اندازی کردیم.که تاکنون بیش از ۱۶۰ پروژه دیجیتال مهندسی، سئو (seo) و سوشال مدیا (Social Media) اجرا و بیش از ۱۰۰۰ نفر در این دوره ها شرکت کردند.برای همین منظور سمیاری، روز پنج شنبه ۳۰دیماه در سالن کنفرانس بین الملی نور واقع در دانشگاه الزهرا(س) ساعت ۱۵ تا ۱۹ برگزار می شود.

عماد چابک

وی افزود: متاسفانه در کسب وکارهای مردم ایران تیم سازی و کار گروهی دیده نمی شود یا بسیار اندک وجود دارد.اگر یک روز، سرگروه یا کارفرما بر سر کارها نباشد،کارمندان و زیردستان از سردر گمی نمی دانند چه کار باید انجام دهند.این ضعف به قدری مشهود است که بزرگترین هلدینگ ها و برندهای ایرانی با آن دست و پنجه نرم میکنند.

چابک عنوان کرد: هدف اصلی ما راه اندازی تیم سازی در کسب و کارهای ایرانی است، من به عنوان یک از جوان ایرانی از نسل جدید این تیم سازی را تجربه و راه اندازی کردم و با بیش از 30 نفر به صورت مستقیم در ارتباط هستم.برهمین اساس سیستم هایی طراحی شده که در صورت نبود کارفرما سایر اعضای تیم کارها را به صورت مدون پیش ببرند.

وی افزود: هدف دیگر ما جمع شدن تمام فعالان این اکوسیستم به دور هم است بر همین اساس افرادی که در حوزه وب فعال هستند کمتر پیش می آید تا به دور هم جمع شوند و ما توانستیم  افرادی را به دور هم جمع کنیم که برخی از آنان موسس نیو کامپیوتر هستند و 12 سال در این حوزه فعالیت کردند.یا افرادی که موسس وب 24 هستند و بالای 10 سال است  شرکت دیجیتال مارکتینگ را راه اندازی کردند در این گروه جای دارند یا موسس سایت میهن وردپرس با رنکیگ زیر 500 در سایت الکسا در این گروه فعالیت دارند.

این فعال برجسته عرصه سئو تصریح کرد: گاهی  افراد در اکوسیستم وب و دیجیتال؛ پروژه های موفقی را می گذرانند اما اگر در پروژه های بعدی تیم نداشته باشند محکوم به شکست هستند.پیش تر موضوع تیم سازی مغفول مانده و در این سمینار به صورت ویژه به آن پرداخته می شود و این خصوص مطالب مفیدی در کنفرانس ارائه خواهم شد. لزوماً افراد و سخنرانانی که در این مراسم شرکت می کنند و سئوکار نیستند و برخی از آنها بیزینس من به حساب می  آیند.

وی افزود: در فاز اول کنفرانس به موضوع تیم‌سازی در سئو پرداخته می شود و سخنرانی از جمله آقای طاووسی، بنیادی،عباسی پیرامون آن صحبت می کنند.در فاز دوم آقای منصوری آقای شیرازی حسینی و آقای حسینی راد پیرامون موضوع کسب و کار اینترنتی به ایراد سخنرانی خواهد کرد همچنین مدعوین از میان افرادی انتخاب شده‌اند که دوره های سئو و دیجیتال مارکتینگ را پشت سر گذاشتند.این افراد با شرکت در کنفرانس می آموزند که چطور در قالب تیم سازی پروژه های متعدد را مدیریت کنند.

بنابراین گزارش؛ شریفی، مدیر و بنیانگذار شرکت رپورتاژ ادز با اشاره به اهداف برگزاری کنفرانس تیم سازی در سئو عنوان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای کنفرانس های اینچنینی شبکه سازی است چون در این جلسات افراد نخبه حوزه وب و سئو حضور دارند که دسترسی به آنها در حالت عادی بسیار سخت و مشکل است.

وی افزود: اغلب سخنرانان این مراسم افراد نخبه در حوزه خود محسوب می شوند که کار هماهنگی و حضور آنها بیش از دو ماه زمان برد به عنوان مثال یکی از سخنران ها از شهر شیراز به تهران سفر خواهد کرد و بسیاری از شرکت کنندگان از اقصی نقاط ایران حاضر به صرف هزینه و گوش دادن به سخنان اساتید هستند.

بنابراین گزارش عماد چابک؛فعال حوزه سئو گفت:  بخش عمده تبلیغات و اطلاع رسانی کنفرانس از طریق فضای مجازی و پیج شخصی با بیش از ۷۵ هزار دنبال کننده انجام شده است و به طور میانگین نزدیک به ۲۵۰ نفر از مدعوین در این مراسم شرکت خواهند کرد گرچه به دلیل محدودیت‌های رعایت پروتکل های بهداشتی و شیوع ویروس کرونا امکان حضور افراد بیشتر میسر نشد.

 

وی افزود: علاوه بر حضور ۲۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان ۱۰۰ نفر از دست اندرکاران، سخنرانان و اندیشمندان این حوزه در این مراسم شرکت کنند. با توجه به درخواست تعداد کثیری از علاقمندان برای شرکت در این کنفرانس بلیط ها از مدت‌ها پیش فروخته شده که هزینه هرکدام بالغ بر ۲۰۰ هزار تومان است.

چابک عنوان کرد: حامیان بزرگی از میان شرکت ها و برندهای نام آشنا در این کنفرانس حاضر هستند که می‌توان به شرکت تریبون، شرکت ژاکت، موسسه آموزش عالی ترجمان علوم؛ شرکت رپورتاژ ادز؛ تلویزیون اینترنتی آیو، همچنین شرکت محتوا مارکتینگ اشاره کرد. در این سمینار جنبه مالی خاصی در نظر گرفته نشده است  و مهمترین هدفمان آشنایی مدعوین با موضوع تیم ورکینگ در فعالیت‌های سئو است.بر همین اساس اغلب شرکت‌های حامی از خود اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ انتخاب شده اند.

وی افزود: از معدود دفعاتی است که یک کنفرانس توسط شبکه تلویزیونی پخش زنده میشود چرا که حرف و هدف آن صرفاً اعتماد سازی و کمک به ارتقای سطح کسب و کارها از طریق کارهای گروهی است. چرا که عقیده داریم تیم سازی تنها راه نجات یک کسب و کار در ایران است. به طور میانگین هر ۱۵ سال یک بار صد کسب و کار راه اندازی می شود که از آنها تنها یک کسب و کار به حیات خود ادامه می دهد که مهمترین دلیل آن نیروی انسانی و خلع استفاده از تیم ورکینگ در آنها است.

چابک خاطرنشان کرد:  یکی از تجربه های مفید در زمان کرونا استفاده از تیم ورک برای فعالیتهای سئو بود بر این اساس  برخی از اعضای شرکت و نیروها باید به صورت مجازی فعالیت می‌کردند و مدیریت فعالیت آنها نیازمند ساز و کار خاص است. 

در همین رابطه یکی از بخش های کنفرانس سخنرانی پیرامون تیم سازی در سئو است. افرادی که در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد بیش از ۱۰۰ پروژه را تجربه کرده اند. لذا شرکت کنندگان می آموزند؛ زمانی که یک شرکت به استخدام نیرو می پردازد باید چه ملاک هایی را مد نظر داشته باشد. نکته دیگر آن است که پس از استخدام این افراد و منابع انسانی در جای درست و بهینه استفاده شوند. در پنل دوم کنفرانس، به دنبال آموزش و انتقال تجربه با هدف سیستم سازی کسب و کاری  خواهیم رفت بر همین اساس افرادی که پیرامون این موضوع صحبت خواهند کرد بیش از ۵۰ سال تجربه دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رویداد می توانید به آدرس اینترنتی https://dmroom.co  مراجعه نمایید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: