بلاکچین/

ایران در لیست ۵ کشور آموزش دهنده رمز ارز جهان قرار گرفت

ایران در لیست 5 کشور آموزش دهنده رمز ارز جهان قرار گرفت
کدخبر : 553913

نخستین مرکز آموزش دانشگاهی کشور ، طی مراسمی با شکوه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و خانه بلاکچین ایران راه اندازی شد و بدین ترتیب ، ایران در لیست 5 کشور آموزش دهنده رمز ارز دانشگاهی در سطح جهان قرار گرفت .

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از  روابط عمومی خانه بلاکچین ایران ؛ با هدف تبیین منویات مقام معظم رهبری نسبت به رشد اقتصاد دیجیتال ، تحقق سیاست های گام دوم انقلاب ، تقویت زیرساخت های علمی و توسعه بنگاه های اقتصادی و کسب و کارهای نوین ، به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه و خانه بلاکچین ایران ، مراسم آغاز به کار نخستین مرکز آموزشی دانشگاهی رمز ارز کشور با حضور اساتید ، کارشناسان ، مدیران دانشگاه آزاد اسلامی ، در سالن کنفرانس معاونت آموزش و پژوهش خانه بلاکچین ایران برپا شد. 

IMG-20220210-WA0032

فاضل شیرکوند معاونت آموزش و پژوهش خانه بلاک چین ایران در مراسم فوق اظهار داشت: تا کنون آموزش رمز ارزها در سطح جهان فقط در4 کشور از جمله : دانشگاه قبرس و انگلستان ارایه و تدریس میشد  و در حال حاضر ، به همت مدیران و جوانان ایران اسلامی ، ایران نیز جزو 5 کشور آموزش دهنده رمز ارز در مقطع دانشگاهی قرار گرفت . 

وی تاکید کرد: هدف از راه اندازی تخصصی این مرکز آموزشی دانشگاهی مشترک ، پرورش دانشجویان ، فارغ التحصیلان و مدیران با مهارت‌های مناسب در حوزه فناوری نوین بلاکچین و رمز ارز  است که در عصر جدید بتوانند نسبت به ایجاد کسب‌ وکارهای بلاکچینی و مدیریت فرآیند نوآوری و توسعه پایدار اقتصاد در این زمینه، اقدام نمایند. 

شیرکوند ادامه داد : بر این اساس ، طی برنامه ریزی های انجام شده در مقطع نخست ، 32 واحد درسی در قالب 8 درس نظری  و یک درس عملی طراحی و اجرا خواهد شد . همچنین در فاز نخست ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروز کوه ، در جهت توانمند سازی و افزایش مهارت های کاربردی دانشجویان ، نخستین دوره رسمی  " آشنایی با رمز ارز ها و نحوه معامله در آن "  دارای کد درس 33982 را  برگزار خواهد کرد. شایان ذکر است؛  خانه بلاکچین ایران که تنها مجموعه قانونی و دانش بنیان حوزه رمز ارزها درکشور می باشد ، در راستای گسترش عرصه آموزش و اهداف عالی ، موفق به ایجاد مرکز نمایندگی انحصاری در  استان خوزستان با مسوولیت علی آرمان نسب و استان آذربایجان شرقی با مسوولیت حبیب نوری شادآباد گردید. 

WhatsApp Image 2022-03-09 at 11.43.14

همچنین ؛ دکتر محمد رضا تنهایی اهری رییس واحد فیروزکوه دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  می توان با جرات گفت که در دنیای امروز با ارزش ترین دارایی و منبع، داده و اطلاعات می باشد. از سوی دیگر تحلیل اطلاعات و همچنین روش های تحلیل می تواند ارزش این دارایی را چندین برابر کند. در این راستا در ده سال اخیر شاهد ظهور مفهوم جدید از  سیستم ثبت اطلاعات و گزارش بودیم که  اطلاعات در آن به صورت غیر متمرکز ذخیره و آنالیز می شود. این روش جدید که بلاک چین نامیده شد به سرعت توانسته افق جدیدی در تعاملات در فضای مجازی ایجاد کند.

WhatsApp Image 2022-03-09 at 11.43.14 (1)

وی افزود: در این راستا بی شک دانشگاه آزاد اسلامی که نقش مهمی در توسعه آموزش عالی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشت . طوری که کشور در یک دهه  جزو پنج کشور اول دنیا در توسعه آموزش عالی سرزمینی قرار گرفت و در حال حاضر ، دانشگاه آزاد اسلامی یدک کش  38 درصد آموزش عالی در کشور است و هر ساله بالغ بر ۳۰۰ هزار نوجوان بالای ۱۸ سال در آن وارد می‌شوند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: