انتشار گزارشات مالی نهایی فصل اول ۲۰۲۲ ال‌جی

انتشار گزارشات مالی نهایی فصل اول 2022 ال‌جی
کدخبر : 555958

کسب بالاترین درآمد فصلی در تاریخ شرکت، نشان‌دهنده‌ی تقاضای زیاد مشتریان برای لوازم خانگی و قطعات خودرو پریمیوم ال‌جی

به گزارش شما و اقتصاد: ال‌جی الکترونیکس (LG) میزان فروش تلفیقی سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ را ۲۱.۱۱ تریلیون وون کره جنوبی (۱۷.۵۳ میلیارد دلار آمریکا) اعلام کرد که بالاترین درآمد سه ماهه در تاریخ این شرکت است. سود عملیاتی ۱.۸۸ تریلیون وون کره جنوبی (۱.۵۶ میلیارد دلار آمریکا) به طور مثبت تحت تأثیر درآمد ناشی از اعطای حق امتیاز قرار گرفت که تا حدی با هزینه تجدید ساختار نیروی کار یکباره جبران شد.

در مقایسه با سه ماهه‌ی اول سال گذشته، درآمدها ۱۸.۵ درصد و میزان سود ۶.۴ درصد افزایش یافته است که نشان‌دهنده‌ی تقاضای بسیار زیاد برای لوازم خانگی ال‌جی است، زیرا مصرف کنندگان در سراسر جهان تمرکز خود را بر زندگی سالم‌تر، مصرف کمتر انرژی و ارتقاء خانهشان گذاشته‌اند. فروش قطعات خودروی ال‌جی نیز به دلیل افزایش تقاضا برای قطعات خودرو افزایش پیدا کرد که در نتیجه‌ی واکنش‌های پیشگیرانه نسبت به کمبود قطعات خودرو ایجاد شده بود.

فروش شرکت راه‌کارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی ال‌جی در سه ماهه‌ی اول سال، ۷.۹۷ تریلیون وون کره جنوبی (۶.۶۲ میلیارد دلار آمریکا) با سود عملیاتی ۴۴۷.۶۰ میلیارد وون کره جنوبی (۳۷۱.۶۸ میلیون دلارآمریکا) میباشد. این میزان در مقایسه با سه‌ماهه‌ی مشابه در سال گذشته ۱۸.۸ درصد افزایش یافته است که بالاترین درآمد سه‌ماهه‌ی این واحد تجاری را به ثبت رساند. دلیل اصلی این رشد پایدار، عملکرد قوی در طراحی و تولید لوازم خانگی پریمیوم و اضافه شدن دسته‌بندی‌های جدید مانند محصولات بهداشتی مجهز به فناوری بخار است. انتظار می‌رود شرکت راه‌کارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی ال‌جی با گسترش فروش در خارج از کشور در بخش لوازم خانگی جدید همچنان با رشد مداوم همراه باشد.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی نیز در این فصل، فروش ۴.۰۶ تریلیون وون کره جنوبی (۳.۳۸ میلیارد دلار آمریکا) با سود عملیاتی ۱۸۸.۴۰ میلیارد وون کره جنوبی (۱۵۶.۴۴ میلیون دلار آمریکا) را به‌ثبت رسانده است. این فروش حدود ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است که ناشی از ادامه‌ی تقاضا برای محصولات پریمیوم ال‌جی از جمله تلویزیونهای OLED و تلویزیون‌های سایز بزرگ در بازارهای اروپا و آمریکای شمالی است. انتظار می‌رود این واحد تجاری نیز با گسترش فروش تلویزیون‌های پریمیوم از جمله تلویزیون‌های LG OLED، تلویزیون‌های LG QNED و تلویزیون‌های با صفحه‌نمایش بزرگ، رشد مداوم را رقم بزند.

شرکت راه‌کار‌های تامین قطعات خودرو الجی در سه ماهه‌ی اول به فروش ۱.۸۸ تریلیون وون کره جنوبی (۱.۵۶ میلیارد دلار آمریکا) دست یافت. افزایش فروش ۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، نشان‌دهنده‌ی واکنش‌های پیشگیرانه نسبت به کمبود قطعات نیمه هادی خودروهاست. همچنین ضرر عملیاتی سه ماهه‌ی اول این واحد تجاری نیز به ۶.۳۰ میلیارد وون کره جنوبی (۵.۲۳ میلیون دلار آمریکا) کاهش یافته است و شرکت نیز مدیریت هزینه‌ی بهتری را برای افزایش میزان سود اعمال کرده است.

شرکت راهکار‌های کسب‌وکار ال‌جی شاهد بهبود درآمد در سه‌ماهه‌ی اول سال به مبلغ ۲.۰۲ تریلیون وون کره جنوبی (۱.۶۷ میلیارد دلار آمریکا) بود که نسبت به سال گذشته ۲۳.۷ درصد افزایش داشته است. دلیل این رشد درآمد نیز افزایش تقاضا برای محصولاتی مانند مانیتور و کامپیوترهای شخصی در آغاز سال تحصیلی بود. البته، بازیابی بخش B۲B، بهبود وضعیت رقابتی محصولات و بازده عملیاتی نیز در این افزایش درآمد تأثیر داشته‌اند.

توضیح نرخ ارز در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ میلادی

گزارشات مالی حسابرسی نشده فصلی ال‌جی الکترونیکس بر اساس استانداردهای بین‌المللی گزارش مالی IFRS برای دوره سه‌ماهه منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۲ تنظیم‌شده‌اند. در تبدیل مقادیر وون کره جنوبی به دلار آمریکا با نرخ متوسط دوره سه‌ماهه مربوط به این فصل، ۱,۲۰۴.۲۶ وون کره جنوبی به ازای هر دلار آمریکا در نظر گرفته‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: