تلویزیون NanoCell LG انتخابی مناسب برای کاربران

تلویزیون NanoCell LG انتخابی مناسب برای کاربران
کدخبر : 557252

احتمالاً نام تلویزیون‌های LG OLED را زیاد شنیده باشید اما شاید به تلویزیون­های LG NanoCell توجه کافی نشده است.

به گزارش شما و اقتصاد: صفحه‌نمایش‌های نانوسل ال­جی در واقع تلویزیون‌های LCD میان‌رده­ی رو به بالا هستند که با اینکه پنل‌ آن­ها OLED نیست اما در رده‌ی خود جزو بهترین‌ها به‌شمار می‌آیند.

اما سوال اصلی این است که فناوری نانوسل چیست و چه قابلیتی دارد که آن را از دیگر فناوری‌های تلویزیون در بازار مجزا می‌کند. نانوسل در واقع یکی از فناوری‌های  اختصاصی ال‌جی است که به صورت یک لایه روی پنل‌های LCD اضافه می‌شود. این فناوری برای تقویت خلوص رنگ تلویزیون است و رنگ‌ها را بسیار شفاف‌تر و زنده‌تر نمایش می‌دهد. این فناوری در اصل با جذب طول موج نورهای اضافی باعث تقویت رنگ‌ها می‌شود. شاید تصور کنید که جذب نور می‌تواند باعث کاهش خلوص رنگ‌ها شود اما واقعیت این است که نتیجه‌ی این امر باعث حذف رنگ­های ناخالص و تقویت هر چه بیشتر آن‌ها می‌شود. به این صورت که قابلیت‌های جذب نور به نمایشگرهای جدید LCD این امکان را می‌دهد تا هر کدام از رنگ‌‌ها با دقت بسیار بیشتری فیلتر شوند و هر رنگ درست مثل رنگ اصلی آن در طبیعت نمایش داده شود.

 

LG NanoCell

برای درک بهتر این فناوری باید این طور توضیح دهیم که مثلاً رنگ سبز در تلویزیون‌های معمولی اصولاً با طول موج‌های دیگر مانند زرد یا آبی، ترکیب می‌شود که این امر به محو شدن و افت کیفیت رنگ منجر شود. همچنین ممکن است در تصویر سایه‌‌های محوی از رنگ‌های زرد یا آبی نیز دیده شود. LG NanoCell به طرز چشمگیری این محوشدگی، ناپایداری و دیگر افت کیفیت‌‌های رنگی را کاهش می‌دهد. فناوری نانوسل همچنین باعث کاهش بازتاب نور صفحه نیز می‌شود و همین باعث می‌شود تا حتی وقتی که تلویزیون در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد نیز تصویر با کیفیتی ارائه دهد.

از دیگر ویژگی‌های فناوری نانوسل که باعث تمایز این تلویزیون از رقبا می­شود، زاویه دید عالی، قیمت مناسب در مقایسه با دیگر تلویزیون‌ها، پشتیبانی از فرمت‌های Dolby Vision و Dolby Atmos است.

 

آیا تلویزیون‌ نانوسل انتخاب ایده­آلی نیست؟

احتمالاً با توضیحات ارائه شده، با ما موافق هستید که تلویزیون‌های نانوسل انتخاب ایده­آلی هستند. زیرا باعث تقویت رنگ‌ها و وضوح تصویر می‌شوند و واقعی‌‌ترین تصویر ممکن را نمایش می‌دهند و دقیق‌‌ترین و ریزترین جزئیات را از هر زاویه دیدی ایجاد می‌کنند.

این نمایشگرها دارای ذرات نانو یک‌اندازه و بسیار کوچک به اندازه‌ی تقریبی یک نانومتر است و همه‌ی آن‌ها به طور برابر، رنگ‌‌های دقیق، خالص و پایدار ایجاد می‌کنند که حتی از عریض‌‌ترین زوایا نیز نسبت به دیگر تلویزیون‌‌های کوانتوم ‌دات، قابل مشاهده است. رنگ‌‌های پایداری که تلویزیون‌های نانوسل ال‌‌جی دارند از هر طرف درست، کامل و دقیق دیده می‌شود و فرقی نمی‌کند که فرد در مقابل تلویزیون نشسته‌ یا در زاویه 60 درجه‌ای از تلویزیون قرار دارد.

تمام تلویزیون های نانوسل ال­جی از پنل های نمایشگر IPS استفاده می کنند. این امر از برخی جهات عالی است، زیرا IPS زوایای دید بسیار گسترده ای را ارائه می دهد. برای دیدن یک تصویر واضح، نیازی نیست که در مرکز تلویزیون خود بنشینید.

این تلویزیون‌ها همچنین طراحی زیبا و مینیمالیستی دارند و مجهز به پلتفرم هوشمند WebOS، قابلیت‌های صوتی قدرتمند و امکانات هوشمند بهره‌مند هستند که بدون شک آن‌ها را برای خرید به گزینه‌ی مناسبی تبدیل می‌کنند.

از جذابیت­های اصلی تلویزیون‌های نانوسل این است که ویژگی‌های رده بالا را با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه ارائه می‌کند.

نانوسل‌ها وضوح تصویر چهار برابری(4K) در مقایسه با فناوری Full HD دارند که همین سبب می‌شود تا بتوان فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌ی خود را با جزئیات بیشتر و بهتر تماشا کرد.

تلویزیون‌های LG NanoCell گواهی «عدم خطر فتوبولوژیکی LED» را از Underwriters Laboratories (UL) دریافت کرده است، بدین ترتیب از چشم‌های شما در برابر نور مضر ساطع‌شده محافظت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: