آنچه باید درباره تلویزیون OLED evo LG و تمایز آن با سایر تلویزیون های LG OLED بدانید

آنچه باید درباره تلویزیون OLED evo LG و تمایز آن با سایر تلویزیون های LG OLED بدانید
کدخبر : 557391

ال‌جی دائماً خط تولید تلویزیون‌های OLED خود را به روزرسانی می‌کند و هر سال با یک محصول جدید باعث رضایت بیشتر کاربران خود می‌شود. یکی از جدیدترین مدل‌های تلویزیون OLED این مجموعه، LG OLED evo است که از نسل آینده‌ی فناوری‌های OLED در آن استفاده شده است. اما تفاوت بین LG OLED evo با بقیه‌ی اعضای خانواده OLED چیست ؟

به گزارش شما و اقتصاد: تلویزیون‌های OLED دارای میلیون‌ها پیکسل خودنورده هستند که می‌توانند روشن و خاموش شوند تا رنگ مشکی کامل و کنتراست بی‌نهایت ایجاد کنند.

 

what-is-oled-evo-5

در واقع باید بگوییم که LG OLED evo نسل جدید و تکامل­ یافته تلویزیون­های OLED است که بر روشنایی و درخشندگی تصویر تمرکز دارد. یعنی در و واقع evo ترکیبی از پنل‌های جدید و سیستم پردازش به‌روز شده‌ای است که می‌توانند بالاترین میزان روشنایی را در یک صفحه‌ی تلویزیون به نمایش بگذارند.

هر پیکسل تلویزیونی متشکل از رنگ‌های قرمز، آبی و سبز است که با هم ترکیب می‌شوند و میلیون‌ها رنگ مورد نیاز برای یک تصویر را ایجاد می‌کنند.

در تلویزیون OLED، این پیکسل ها نور تصویر را نیز تامین می کنند. به گفته ال جی، هر یک از پیکسل های خود نورده در OLED evo نور بیشتری نسبت به قبل تولید می کنند. ال‌جی در پنل OLED evo از یک لایه ساطع کننده نور سبز اضافی برای رسیدن به سطوح بالاتر روشنایی استفاده می‌کند. علاوه بر این، پنل OLED evo نور آبی را بهبود می بخشد که این امر نیز منجر به تقویت خلوص رنگ‌ها و طبیعی‌تر دیده شدن آن‌ها می‌شود.

اما تفاوت‌های این عضو جدید به همین جا ختم نمی‌شود. چون LG OLED evo طوری طراحی شده که دوام بسیار بیشتری خواهد داشت و دلیلش هم استفاده از Deuterium در ساخت این پنل است.

 

what-is-oled-evo-3

what-is-oled-evo-2

که نسبت به هیدروژن معمولی در برابر حرارت و گرما مقاوم تر است. با این تفاسیر حتماً متوجه شده‌اید که پنل‌های LG OLED evo در مقایسه با نسل‌های پیش از خود از فناوری‌ها و قابلیت‌های بیشتری برخوردار است. به طوری که به گفته‌ی ال‌جی، این پنل‌ها در مقایسه با پنل‌های قبلی از 20 درصد سطح روشنایی بیشتر برخوردار هستند.

علاوه ­براین پنل‌های LG OLED evo در پخش محتوای HDR هم بسیار بهتر از اولدهای معمولی عمل می‌کنند و به دلیل لایه جدید از رنگ سبزی که به این پنل‌ها اضافه شده، خلوص رنگ و روشنایی تصاویر در آن‌ها بیشتر شده است.

 

what-is-oled-evo-4

این میزان روشنایی برای گیمرها بسیار جذابیت دارد مخصوصاً که پنل‌های evo به قابلیت دیگری به نام Game Optimizer هم مجهز هستند که برای شناسایی و طبقه‌بندی خودکار بازی‌ها بر اساس سبک بازی، مثلاً تیراندازی یا بازی­های استراتژیک یا دیگر سبک‌ها کاربرد دارد. پنل‌های evo باعث تقویت و تنظیم کنتراست و وضوح تصویر و جزئیات سایه در صحنه می‌شود.

یعنی گیمرها می‌توانند بازی را با روشنایی بیشتری ببینند و دشمنانی که در سایه و نقاط تیره‌ی تصویر پنهان شده‌اند را راحت‌تر تشخیص دهند و پیروزی‌های بیشتری برای خود رقم بزنند.

تلویزیون‌های LG OLED همیشه بهترین کیفیت تصویر را در مقایسه با تمام تلویزیون‌ها ارائه داده‌اند و همچنان نیز به این ویژگی برتر خود ادامه می‌دهند.

در این پنل‌های روشن و شفاف از جدیدترین پردازنده هوشمند نسل چهارم 9α ال‌جی نیز استفاده شده که با کمک فناوری یادگیری عمیق باعث ارتقاء رزولوشن(وضوح) تصویر می‌شود. نتیجه‌ی این امر هم این است که حتی روی بزرگ‌ترین پنل‌های LG OLED نیز تصاویر با کیفیت عالی و فوق‌العاده‌ای نمایش داده می‌شوند.

این پردازنده همچنین به قابلیتی به نام AI Picture Pro مجهز است که می‌تواند سوژه‌های تصویر را تشخیص دهد و باعث ایجاد تمایز آن‌ها با پس‌زمینه شود. به این صورت که هر سوژه را به‌طور مستقل پردازش می‌کند تا تصاویر حالت سه‌بعدی بیشتری به خود بگیرند و طبیعی‌تر و واقعی­تر به نظر برسند.

پردازنده هوشمند نسل چهارم 9α با قابلیت تشخیص ژانر و موضوع محتوای در حال پخش هم می‌تواند با توجه به نور صحنه‌ها و وضعیت نوری محیط‌ در زمان تماشای تلویزیون، کیفیت تصویر بهینه‌تری را خلق کند؛ که تجربه‌ای لذت‌بخش از تماشای تلویزیون برای کاربر رقم می‌زند.

پنل‌های LG OLED evo همچنین دارای طراحی بسیار ظریفی هستند که یکی دیگر از جذابیت‌های نسل جدید خانواده‌ی پرجمعیت تلویزیون­های OLED ال­جی است.

ال‌جی همواره در راستای ارتقا سبک زندگی مدرن و راحت برای کاربرانش در صدد تولید فناوری‌ها و محصولات جدید است. با افزودن تلویزیون OLED evo به خط تولید LG OLED هم نشان داده که حتی موفق‌ترین محصولاتش را نیز دائماً بر اساس نیاز روز کاربران به‌روزرسانی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: