تجربه رانندگی لذت بخش با نمایشگرهای فوق پیشرفته داخل خودرو

تجربه رانندگی لذت بخش با نمایشگرهای فوق پیشرفته داخل خودرو
کدخبر : 570446

با نزدیک شدن به دوران جدید رانندگی، خودروسازان بیش از پیش بر تجربه داخل خودرو به ویژه بر نمایشگر خودرو در طراحی و توسعه به عنوان بهترین وسیله برای دستیابی به بازدهی بیشتر و سرگرمی در طول راه، تمرکز می‌کنند.

به گزارش شما و اقتصاد: نمایشگر خودرو اطلاعات مفیدی درباره شرایط داخلی و خارجی خودرو ارائه می‌دهد. این اطلاعات شامل نمایشگر "اطلاعات مرکزی (CID) "که اطلاعات کلی را نمایش می‌دهد، cluster"" که وضعیت موتور و سرعت را نشان می‌دهد و نمایشگر "HUD"  که اطلاعات را بر روی شیشه جلو منعکس می‌کند، هستند.

هر چه خودروها در عملکردها و قابلیت‌هایشان بیشتر به سمت خودران شدن پیش رفتند، نمایشگرهای خودرو نیز برای پاسخ به خواسته‌های کاربران تغییر شکل دادند. حال قصد داریم بدانیم این داشبوردهای جدید دقیقاً چه می‌کنند.

تبدیل ارتباط یک طرفه به ارتباط دو طرفه

در گذشته، خودروها به سادگی اطلاعات ترافیکی لازم برای رانندگی را به صورت ارتباطی یک طرفه پخش می‌کردند. اما همین‌طور که نمایشگرهای خودرو پیشرفته‌تر می‌شوند، راننده، خودرو، و دستگاه‌های خارجی نیز به طور پیوسته اطلاعات بیشتر و بیشتری را رد و بدل می‌کنند.

اپلیکیشن‌های مسیریاب شما نمونه‌ای از چنین کارکردی هستند. بعد از وارد کردن مقصد، سیستم مسیر بهینه را محاسبه می‌کند و مسیرهای جایگزینی را نیز با توجه به ترافیک پیشنهاد می‌دهد و راننده می‌تواند بنابر ترجیح خود یکی از مسیرها را انتخاب کند. علاوه بر اطلاعات ترافیکی، دمای خودرو و دمای محیط بیرون نیز می‌توانند نمایش داده شود. جدیدترین نمایشگرها حتی قابلیت پشتیبانی صدا و فن‌آوری‌های تشخیص حالت‌های چهره را نیز دارند. به عبارت دیگر، این نمایشگرها مدیومی جدید بین راننده، خودرو و اِلمان‌های بیرونی‌ هستند که ارتباط مداوم را امکان پذیر می‌کنند.  

فراتر از اطلاعات پایه ترافیک

در سال ۲۰۲۲، ما به دسترسی به انواع اطلاعات لحظه¬ای در حال حرکت عادت کرده‌ایم و در آینده‌ای نه چندان دور خودروها می‌توانند برای راننده‌ها با استفاده از پروفایل‌های شخصی به صورت خودکار اطلاعات شخصی‌سازی شده فراهم کنند. این امر برای خودروهایی که از آن‌ها استفاده مشترک می‌شود نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

خودروها به زودی می‌توانند راننده و سرشنشینان را تشخیص داده و بر مبنای آن و با توجه به سن هر یک از آن‌ها و این که چه زمانی از روز است اطلاعات مناسبی را برایشان فراهم کنند. به عنوان مثال شخصی که در مسیر رفتن به محل کار خود است می‌تواند اخبار اقتصادی و تجاری، اطلاعاتی درباره وضعیت فعلی مسیر و یا پیش‌بینی هوا دریافت کند در حالی که به یک دانش آموز در لباس فرم مدرسه اطلاعاتی درباره کتاب‌های محبوب، رستوران‌های اطراف و یا داغ‌ترین موزیک‌های هفته ارائه می‌شود. نمایشگرهای خودرو نیز مانند گوشی‌های هوشمند اطلاعات را به صورت مدیریت شده نمایش می‌دهند، خدمات هوشمند ارائه می‌دهند و حتی در طول مسیر اطلاعات شخصی‌سازی شده فراهم می‌کنند.

تبدیل آنالوگ به دیجیتال

از آن‌جا که مردم بیشتر اطلاعات بیرونی را به صورت دیداری پردازش می‌کنند، نمایشگرهای جدید دیجیتالی شده‌اند تا کاربر بتواند به سادگی و با یک نگاه اطلاعات را مشاهده کرده و به دکمه‌های فیزیکی کمتری نسبت به جلو داشبوردهای لمسی نیاز داشته باشد که این امر باعث می‌شود تغییر دادن تنظیمات راحت‌تر و ایمن‌تر شود.

استفاده از مواد با کیفیت و گران‌قیمت

نمایشگرهای خودرو به سرعت به قسمت کانونی فضای داخلی خودرو تبدیل می‌شوند. دلیل این اتفاق این است که نمایشگرها به نوعی نقش یک هاب را برای کلیه اطلاعات و دستگاه‌ها ایفا می‌کنند. به همین علت استفاده از مواد با کیفیت و توجه به فاکتورهای ظاهری برای برطرف کردن نیازهای مصرف‌کنندگان فهیم مهم‌تر از همیشه است. نمایشگرهای خودرو برای داشتن ظاهری زیبا که امروزه همه جا مورد توجه قرار دارد از موادی عالی و با کیفیت استفاده می‌کنند. و آینده با طراحی¬های منحصر به فردی مانند Plastic OLED (POLED) و نمایشگرهای انعطاف ¬¬¬پذیر که راه خود را به چندین بازار باز کرده‌اند بسیار چشمگیرتر خواهد بود.

تغییر از اطلاعات عمومی به اطلاعات شخصی‌سازی شده

نمایشگر خودرو زمانی که به دستگاه‌های خارجی متصل می‌شود از خدمات اتصال برای گشودن امکان‌های جدید استفاده می‌کند. بر خلاف یک دهه قبل که راننده دو انتخاب داشت، مسیریاب یا رادیو، امروزه نمایشگرهای خودرو خدمات راحت و شخصی‌سازی شده‌ای را که سرگرمی و راحتی را به سطح کاملاً جدیدی می‌برند ارائه می‌دهند.

سرنشینان می‌توانند برای بررسی برنامه یا کار خود در حین حرکت، به موسیقی گوش دهند، مکان‌های نزدیک را پیدا کنند یا صفحه نمایش خود را با چند لمس صفحه نمایش شخصی‌سازی کنند. با تبدیل شدن نمایشگرهای خودرو به بخشی ضروری از تجربه رانندگی، صفحه نمایش آن‌ها بزرگ‌تر و منعطف تر می‌شوند تا بتوانند اطلاعات بیشتری را نشان دهند و به ایجاد مجلل‌ترین فضاهای داخلی کمک کنند.

CID: اتصال مردم به خودروهایشان

CID، مشهورترین نمایشگر خودرو، اطلاعات مربوط به وضعیت رانندگی و همچنین سرگرمی را برای ایفای نقش موثر به عنوان یک رابط بین انسان و خودرو (HMI) ارائه می¬کند. با قرار گرفتن در مرکز خودرو، امکان دسترسی راننده و مسافر را به مجموعه‌ای از قابلیت‌ها شامل قابلیت‌های صوتی، تصویری، مسیریابی، کنترل‌های HVAC  و بلوتوث به صورت یک تجربه کاربری ساده و قابل فهم فراهم می‌کند.

شرکت راه‌کارهای تجهیزات اتومبیل (VS) ال‌جی الکترونیکس (LG) با حفظ ارتباط نزدیک با خودروسازان برتر جهان اطمینان حاصل می‌کند که CID های تولیدی‌اش بهترین هستند و به همین دلیل است که این قطعه در حال حاضر در چندین خودروی منحصر به فرد مورد استفاده قرار گرفته است و این تعداد در حال افزایش است.

کیفیت عالی CID ال‌جی توسط A-SPICE (Automotive Software Process Improvement and Capability dEtermination) تأیید شده¬است. A-SPICE یک مدل گواهی کیفیت شناخته شده بین المللی است که توسط خودروسازان اروپایی برای ارزیابی کیفیت طراحی، تأیید و مدیریت نرم‌افزار تهیه شده است.

CID ال¬جی، گواهی‌های A-SPICE را در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ دریافت کرده¬است. جدیدترین گواهی‌نامه آن، گواهی سطح ۲  A-SPICE (۲۰۲۱)  نه تنها ثابت می‌کند که فرآیند توسعه ال‌جی مطابق با استانداردهای جهانی کنترل کیفیت و نظارت است بلکه قابلیت‌های توسعه بی نظیر شرکت را نیز تأیید می‌کند.

علاوه بر این، ال‌جی جوایز فروشنده عالی را در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ برای CID منحنی ۹.۳ اینچی مورد استفاده گروه رنو دریافت کرد که با استفاده از فناوری اختصاصی برای ابداع طراحی صیقلی و هماهنگ با فضای داخلی توسعه یافته است.

 CID ال‌جی همچنین جایزه Inspiration Award بخشی گروه خودروسازی Daimler را در سال ۲۰۲۰، همان سالی که P-OLED Cockpit آن برنده جایزه نوآوری GM در جوایز سالانه تأمین کننده سال جنرال موتورز شد، ازآن ‌خود کرد.

ال‌جی به نوآوری فناوری‌های حمل‌ونقل خود ادامه می‌دهد زیرا در تلاش برای ایجاد HMI است که مسافران را برای تجربه رانندگی در سطح بعدی به خودروهای آینده متصل می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: