تدارک راه اندازی صنعت پرورش ماهی در قفس در جزیره کیش

تدارک راه اندازی صنعت پرورش ماهی در قفس در جزیره کیش
کدخبر : 535144

به گزارش شما و اقتصاد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با استقرار یک شرکت مزرعه پرورش ماهی در قفس" به عنوان شرکتی خلاق و پیشرو در مرکز نوآوری کیش؛ موجب توسعه و ارتقا این مجموعه خواهد شد

به گزارش شما و اقتصاد: غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی از مزرعه پرورش ماهی نیک زا که سالانه با ظرفیت تولید ۳ هزار تن ماهی و صادرات به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس فعالیت می کند؛ از بخش های مختلف مجموعه بازدید کردند و در جریان فعالیت این شرکت در حوزه پرورش ماهی در دریا قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش. بهره مندی مزرعه پرورش ماهی در قفس" از زیر ساخت های جزیره کیش را یکی از ظرفیت های قابل توجه در این منطقه عنوان کرد و گفت: سواحل کشور با ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر وسعت از ظرفیت ها و زیرساخت های خوبی برخوردار است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و باید در این زمینه اقدامات موثری انجام شود.

وی افزود: جزیره کیش به عنوان منطقه اقتصادی و گردشگر محور در جذب فعالین بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در کیش موفق عمل کرده و این منطقه می تواند کانونی برای فعالیت و توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس، نقش مهمی ایفا کند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود بیات داشت:با ظرفیت های موجود اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام شده و باید با تلاشی مضاعف و حمایت های ویژه این مجموعه با سرعت بیشتر توسعه داده شود.

غلامحسین مظفری با بیان این که اقدامات ارزشمندی در خصوص فراهم نمودن امکانات، تاسیسات و جاذبه های گردشگری در جزیره کیش تحقق یافته است اظهار داست: با بهره برداری ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش تا پایان امسال، میزان پذیرش مسافران و گردشگران از نقاط مختلف دنیا به شش میلیون نفر افزایش خواهد یافت که این مهم بیان گر ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه برای تحولات اقتصادی در حوزه های مختلف از جمله پیشگام بودن در توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس خواهد بود.

غلامحسین مظفری حمایت و همکاری جهاد دانشگاهی در خصوص توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس و ارتقا فرآیند بسته بندی و عرضه محصولات با بهره گیری از امکانات حمل و نقل هوایی کیش در بستر شبکه آنلاین را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با پیشرفت تکنولوژی و عصر ارتباطات می توان این محصولات را در بستر اینترنت به تمام نقاط دنیا ارائه کرد.

حسین یوسفی مدیرعامل شرکت نیک زا"مزرعه پرورش ماهی در قفس" با بیان این که این مزرعه در بستر دریا ،مجهز به ۲۴ قفس و بر اساس آخرین دستاوردهای تکنولوژی پرورش ماهی در دریا با همکاری شرکت اکوا گروپ نروژ و همچنین با مشاوره شرکت آکوالند از ابتدای سال ۹۵ فعالیت ایم مجموعه آغاز شده گفت:۲۴ قفس و هر قفسی با ظرفیت ۱۲۵ تا ۱۶۰ تن در گونه های مختلف امکان تولید و نزدیک به ۳۸۰ تن ظرفیت انبار غذا دارد که توسط سیستم اتوماتیک، قفس ها هدایت می شود و غذا دهی به ماهی ها در نوبت های مختلف بر اساس نیاز ماهی ها تنظیم می شود.

وی به دمای بالای ۵۴ درجه و مسائل دیگر در این حوزه اشاره داشت و افزود: امکان فعالیت های غیر مکانیزه تحت هیچ شرایطی میسر نیست.به دلیل این که دما در تابستان خیلی بالا است و مزرعه با وسعت ۳ هزار تن تولید سالیانه بدون سیستم های مکانیزه کار بسیار سختی است و با یک دانش مدیریتی فعالیت مزرعه با جدیت دنبال می شود.

شایان ذکر است این مزرعه پرورش ماهی در دریا، مجموعه ای است که تمام قسمت های صنعت پرورش ماهی در  قفس را پوشش می دهد و این مجموعه با دو گونه پرورش ماهی فعالیت می کند و بر اساس پروتکل، مانیتورینگ تور و قفس ها و بحث های تولیدی و رشد ماهی نظارت دقیق می شود.

همچنین برداشت ماهی توسط دو شناور کاتاماران که در واقع تحت عنوان تراکتور مزرعه دریایی هستند فعالیت هایی مانند لنگر و چک لنگر و مانیتورینگ قفس ها و تعویض و شستشوی تور توسط دستگاه ها انجام می شود و این شرکت توانسته است مجموعه خود را به سه دستگاه مکش ماهی در دریا مجهز کند.

 

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: