مدیر ژئوپارک جهانی قشم خبر داد؛

شرکت ۲۰ کارآموز قشمی در دوره زمین شناسی و مورفولوژی کارست

شرکت 20 کارآموز قشمی در دوره زمین شناسی و مورفولوژی کارست
کدخبر : 535301

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: کارگاه آموزشی زمین شناسی و مورفولوژی کارست با حضور20 کارآموز قشمی با هدف آشنایی بیشتر با علوم زمین شناختی و گنبد نمکی جزیره به میزبانی منطقه آزاد قشم، برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد: علیرضا امری کاظمی با اشاره به اهمیت افزایش دانش فعالان عرصه گردشگری قشم در خصوص یکی از مهم ترین ژئوسایت های جزیره عنوان داشت: وجود گنبد نمکی و مجموعه غارهای آن که طولانی ترین غار جهان محسوب می شود و اعتباری برای ما در عرصه بین الملل است، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در صنعت گردشگری معرفی شود.

وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی زمین شناسی و مورفولوژی کارست به منظور تحقق این هدف و شناخت بهتر این موهبت الهی برای تبدیل کردن آن به یک فرصت اقتصادی در صنعت گردشگری به همت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

به گفته امری کاظمی، سرفصل های آموزشی این دوره شامل؛ نقشه نگاری (کارتوگرافی)، سنگ ها، چگونگی عمل کارست، گسل‌ها و غارها، کانی شناسی، چشمه های کارستی، رده بندی کارست و عوامل تخریب کارست با هدف آشنایی با مقدمات علوم زمین شناسی و کارست و خوانش نقشه های زمین شناسی و تاثیر کارست در گسترش غارها بود که با استقبال علاقمندان به توسعه گردشگری ورزشی در جزیره، برگزار شد.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم ادامه داد: پرورش غارنوردهای متخصص و آشنایی با مشاغل مرتبط با این رشته ورزشی مانند؛ راهنمای غار، عکاس- غارنورد و حتی راه اندازی کلوپ های غارنوردی از اهداف جانبی این کارگاه بود.

پیش از آغاز برگزاری این کارگاه آموزشی، در مراسمی از همراهی ها و حمایت های مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و علیرضا امری کاظمی، مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اهدای لوح سپاسی از سوی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم قدردانی شد. همچنین لوح های سپاسی به اعضای تیم اجرایی و فنی هیات که به مناسبت روز غار پاک، اقدام به پاکسازی و نصب شناسنامه غار ۳N کرده بودند و همچنین اعضای فعال در دوره غارنوردی تعلق گرفت. 

یادآور می شود، کارگاه آموزشی زمین شناسی و مورفولوژی کارست با رعایت پروتکل های بهداشتی، به همت هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم و در هماهنگی با مدیریت ژئوپارک جهانی قشم، با شرکت ۲۰ علاقمند، روز چهارشنبه ۷ آبان ماه در محل مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: