معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

از زمان شروع کرونا هیچ کنسرتی در قشم برگزار نشده است / آموزش تخصصی و افزایش دانش موسیقی در دستور کار

از زمان شروع کرونا هیچ کنسرتی در قشم برگزار نشده است / آموزش تخصصی و افزایش دانش موسیقی در دستور کار
کدخبر : 535343

به گزارش شما و اقتصاد: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا هیچ کنسرتی در جزیره قشم برگزار نشده؛ گفت: جهت فعالیت هماهنگ هنرمندان و موسسات آموزشی، ارتقا دانش موسیقی با هدف ارتقا جایگاه این هنر در جزیره برنامه ریزی شده است.

به گزارش شما و اقتصاد: مرتضی شیخ زاده در نخستین نشست سیاست گذاری و مشورتی حوزه موسیقی که با حضور هنرمندان و فعالان این شاخه هنری برگزار شد، اظهار کرد: انجمن موسیقی باید به عنوان متولی، مسوولیت هماهنگی میان فعالان این حوزه و افزایش دانش موسیقی در جزیره را برعهده گیرد.

وی ادامه داد: افزایش سواد و دانش موسیقایی مدرسین و همچنین فعالان این حوزه، از جمله مطالباتی است که باید مورد توجه مدیران این موسسات آموزش موسیقی قشم قرار گیرد و برای آن برنامه های دقیقی تهیه و تدوین شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت تفکیک بخش ها و حوزه های آموزشی در موسسات موسیقی، تصریح کرد: در شرایط فعلی بهتر است که موسسات آموزش موسیقی از نظر تخصصی و همچنین رده سنی هنرآموزان تفکیک شوند و انجمن موسیقی قشم باید به عنوان بخش متولی، مسوولیت تفکیک موسسات را عهده دار شود.

به گفته شیخ زاده؛ این موسسات باید در حوزه های تخصصی خود بهترین عملکرد را داشته باشند و در دوره های مختلف زمانی از سوی کارشناسان و اساتید این حوزه و انجمن موسیقی قشم مورد ارزیابی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت استعدادیابی میان کودکان و علاقه مندان به هنر موسیقی به عنوان یکی از برنامه های آتی انجمن موسیقی قشم، خاطرنشان کرد: هر هنر آموز باید دارای پرونده باشد تا فرایندی مشخص برای شناسایی هنرمندان و مدرسین حوزه موسیقی در جزیره فراهم شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد افزود: برای انجام این برنامه ها از تمامی فعالان حوزه موسیقی در قشم به صورت رسمی دعوت می شود و مجوز موسساتی که به تفرقه در این حوزه دامن بزنند و با وجود دعوت رسمی، در نشست های رفع مسائل و مشکلات این حوزه حضور پیدا نمی کنند، تمدید نخواهند شد.

شیخ زاده در ادامه گفت: سازمان منطقه آزاد قشم این آمادگی را دارد که با دعوت از اساتید مطرح و تراز اول و تیم های تخصصی در حوزه موسیقی زمینه را برای افزایش دانش موسیقایی فعالان این هنر در جزیره فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به میراث موسیقی سنتی و تاریخی قشم می توان از این عنصر هنری در جهت معرفی بهتر ظرفیت های بومی و گردشگری و همچنین حفظ میراث ناملموس جزیره بهره برد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: از ابتدای آغاز شیوع کرونا هیچ کنسرتی در جزیره قشم برگزار نشده و برنامه ریزی جهت تمام فعالیت های هنری طبق دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور صورت گرفته است.

شیخ زاده در بخش دیگری از صحبت های خود از هنرمندان و فعالان موسیقی جزیره قشم خواست تا زمینه را جهت حضور پرشور و پرقدرت در سی و ششمین دوره از جشنواره موسیقی فجر کشور آماده کنند.

وی در پایان گفت: سازمان منطقه آزاد قشم پس از پایان دوران بیماری کرونا این آمادگی را دارد که با حمایت از تشکیل گروه های موسیقی توسط هنرمندان بومی، شرایط را برای برگزاری کنسرت موسیقی توسط هنرمندان بومی جزیره و در مناسبت های مختلف فراهم کند.

براساس این گزارش، در ابتدای نخستین نشست شورای سیاست گذاری و مشورتی موسیقی قشم، علیرضا کمساری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم پیرامون تاریخچه فعالیت انجمن موسیقی قشم و مشکلات و مسائل پیش آمده برای هنرمندان این عرصه پس از شیوع کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه فعالان موسیقی حاضر در این نشست به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند که آسیب های ناشی از کرونا مهمترین مساله بیان شده توسط آنها بود.

 

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: