توسعه منطقه با تنازع سرانجام پیدا نمی کند

توسعه منطقه با تنازع سرانجام پیدا نمی کند
کدخبر : 535688

به گزارش شما و اقتصاد: معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: فلسفه وجودی منطقه آزاد توسعه متعادل ، متوازن و همه جانبه در قلمرو جغرافیایی مشخص شده است.

به گزارش شما و اقتصاد:  محمد حیدری در آیین افتتاحیه حمل و نقل ریلی کالاهای فله جهت صادرات در مرز بین المللی شلمچه اظهار داشت: فلسفه وجودی منطقه آزاد اروند توسعه متعادل و متوازن و همه جانبه در قلمرو جغرافیایی است که دولت به آن ماموریت داده است.

وی افزود: این سازمان به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عدالت جغرافیایی، الویت ها، چالشها و آسیب ها اقدام به پیاده سازی طرح های توسعه ای بدون نگاه تبعیض آمیز به محدوده مورد مسولیت خود دارد.
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: تنها منطقه آزادی که در کشور از جغرافیای انسانی بسیار بزرگ و متنوع برخوردار است منطقه آزاد اروند است لذا از این حیث دارای اهمیت ویژه می باشد ، باید این منطقه را در چارچوب شرح وظایف و اهداف آن تحلیل کرد و متناسب با آن طرح های توسعه ای را پیگیری و تلاش شود تا این طرح ها به اجرا درآید.
حیدری ادامه داد: همه ما در وحله اول لازم است که از نظر رویکرد به مسائل توسعه ای گفتمان واحد و مشترک داشته باشیم، توسعه با تنازع سرانجام پیدا نمی کند، با تنش، با تنوع تفکرات و با اعمال سلیقه امکان پذیر نیست و اساسا توسعه با همگرایی و اجماع نظر ممکن خواهد بود.
فرماندار ویژه خرمشهر با تقدیر چندین باره از جناب آقای زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در طول سخنرانی خود ، در ادامه گفت: در کنار سازمان منطقه آزاد اروند نیز گمرک ، بندر، طرح های نیشکر و شرکت های فولاد موجود در منطقه نیز باید با به وظایف خود در حیطه مسوولیت های اجتماعی عمل کنند، اگر بخواهیم توسعه همه جانبه را در خرمشهر داشته باشیم به یک همگرایی همه جانبه نیاز است، نگاه ها فقط به سازمان منطقه آزاد اروند نباید معطوف شود.
حیدری تصریح کرد: در حوزه خارج از فعالیت های سازمان منطقه آزاد اروند نیز نیاز به توسعه است، اگر قرار است کار پیشرفت توسعه در چارچوب برنامه های مدون و تنظیم شده را رو به جلو ببریم می بایست همه با همگرایی و ایمان راسخ و با اقدام و عمل معطوف به شفافیت و نظارت دائمی در کارها کنار هم باشیم.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: