کیش، میزبان دومین آئین سپاس از تهیه کنندگان سینمای ایران

کیش، میزبان دومین آئین سپاس از تهیه کنندگان سینمای ایران
کدخبر : 536082

به گزارش شما و اقتصاد: دومین آئین سپاس از چهره های ماندگار، موثر و موفق در حوزه تهیه کنندگی فیلم و سینما، در جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش شما و اقتصاد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با رئیس انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران گفت: زیرساختهای مطلوب و فضای مناسب، زمینه مناسبی برای برگزاری انواع رویدادهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در این جزیره زیبا را فراهم کرده است.

غلامحسین مظفری با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن مردم برای کاهش سرایت کووید ۱۹ گفت: در چنین شرایطی، هنرمندان کشور با رعایت نکات ایمنی و ضوابط سعی در سرگرم نمودن مخاطبان دارند و این اقدام، شایسته تقدیر و ارج گذاری است.

وی افزود: استفاده از فضای مفرح و با نشاط کیش به عنوان گوشه ای از ایران عزیز و نمایش ظرفیت های فراوان در این منطقه، موجب توجه بیشتر به توسعه کشور و افزایش رونق اقتصادی می گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین پیشنهاد کرد در دومین آئین سپاس از تهیه کنندگان سینمای ایران، با رویکرد گسترش صلح و همبستگی جهانی و تعامل فرهنگی ملتها، چهره یا چهره هایی مطرح و تاثیرگذاردر تولیدات سینمای جهان هم مورد تقدیر و توجه قرار گیرند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از آمادگی سازمان برای همکاری در اجرای طرح ها و پروژه های زیرساختی در حوزه فیلم و سینما نظیر شهرک سینمایی، استودیو فیلم سازی و سایر امکانات مرتبط با محوریت بخش خصوصی خبرداد.

سید ضیاء هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران گفت: سال گذشته، آئین سپاس از تهیه کنندگان سینمای ایران برای نخستین بار در تهران برگزار شد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت. از این رو تصمیم داریم با هدف ادامه این رخداد تاثیر گذار، در شرایطی که تهران بخاطر تجمع جمعیتی با خطرات مهلک شیوع کرونا، دست و پنجه نرم می کند، دومین جشن تهیه کنندگان سینما را در فضایی تلفیقی به صورت فیزیکی و مجازی برگزار کنیم تا به این وسیله با رعایت ضوابط تاکید شده بهداشتی، چرخه تولید و بازنمایی تلاش های ارزنده بزرگان و چوانان سینما از حرکت بازنایستد.

به گفته وی، این رویداد در ماههای پایانی سال ودر فضایی روباز در جزیره کیش با رعایت حداکثری ضوابط و استانداردها و با حضور حداقلی افراد برگزار خواهد شد.

محمد رضا شریفی نیا تهیه کننده و بازیگر شناخته شده سینما نیز گفت: تجلیل از تهیه کنندگانی که در این شرایط سخت به کار تولید برنامه مشغولند، وظیفه ای است که انجمن بر دوش خود احساس می کند.

وی افزود: نمی توان به مردم گفت در خانه بمانید، بدون آنکه برای در خانه ماندن بهانه ها و جاذبه هایی ایجاد کرد. برای این منظور، تهیه برنامه های مفرح مانع افسردگی ناشی از اقامت زیاد در خانه شده و در عین حال کمکی به مدیریت شهری برای موفقیت در گذار از این شرایط است. بر این اساس، خیلی از تهیه کنندگان، کارگردانان و بازیگران معتقدند باید سخت تر از قبل کار کرد تا وظیفه خود را به مردم خوب و نجیبمان که همیشه پشتیبان جامعه هنری بوده اند، ادا کنیم.

وی وضعیت خوب کیش در زمینه کنترل کرونا و چشم اندازهای خاص را از دلایل انتخاب محل برگزاری جشن دوم دانست و گفت: کیش از زیباترین و جذاب ترین نقاط ایران است که جذابیت ها و قابلیت های بی نظیری را داراست. همه باید در شناسایی ظرفیتها و امکانات جدید این منطقه تلاش کنیم و در اعتلا هر چه بیشتر این خطه بکوشیم.

علیرضا کریم زاده، کارگردان و عضو انجمن تهیه کنندگان سینما نیز گفت: ایجاد زمینه های لازم برای جایگزینی مکان های فیلمبرداری برای آن دسته از تولیدات سینمایی و تلویزیونی که نیاز به فیلمبرداری صحنه هایی در خارج از کشور دارند، در داخل کشور مهیا شده است. این موضوع صرفه جویی زیادی برای تهیه کنندگان داشته و مانع خروج ارز از کشور می شود. در عین حال، شماری از فیلمسازان کشورهای منطقه نیز می توانند از این امکانات استفاده کنند و برای کشور درآمدزایی ایجاد شود.

وی افزود: چنین زیرساختی در تهران ایجاد شده و طرح بزرگ دیگری برای اجرا به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شده که در مرحله رسیدگی است. در این طرح با پیاده سازی مناطق مطرح در شهرهای مهم جهان با حال و هوایی خاص، علاوه بر استفاده فیلمسازان، مورد توجه گردشگران نیز قرار خواهد گرفت که در موضوع توریسم سینما قرار می گیرد.

درجشن تهیه کنندگان سینما، تندیس ابوریحان به چهره های ماندگار، چهره های موثر و تهیه کنندگان موفق اهدا می شود. سایر تقدیر شوندگان نیز پردیس سپاس دریافت می کنند.

روابط عمومی و امور بین الملل  سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: