مشاور رئیس جمهور:

شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)؛ یک انتخاب ویژه برای فعالان اقتصادی است

شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)؛ یک انتخاب ویژه برای فعالان اقتصادی است
کدخبر : 537151

به گزارش شما و اقتصاد: مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: فعالان اقتصادی منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را به عنوان یک انتخاب مطلوب برای برنامه هایشان در نظر بگیرند و از آن استفاده کنند.

به گزارش شما و اقتصاد: مرتضی بانک در حاشیه نشست شورای معاونین و مشاوران دبیرخانه شورایعالی و مدیران سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برگزار شد، منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را یک مزیت ویژه در مجاورت پایتخت دانست و افزود: چنانچه فازهای مختلف این منطقه آزاد به خوبی اجرا شود می تواند یک ظرفیت خوب باشد که آثار مطلوب اقتصادی را به دنبال دارد.

او گفت: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در تهران یکی از مهم ترین مناطق آزاد کشور است که خوشبختانه چنان خودش را در سال های اخیر مجهز کرده که می تواند سرویس ها و خدمات لازم را به ذینفعان ارائه دهد و با استقرار گمرک و واحدهای مربوط به سیستم های نظارتی و تکمیل کادر مربوطه این خدمات در حال حاضر شروع شده است.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: این منطقه به دلیل نزدیکی به پایتخت از ویژگی خاصی برخوردار است. معمولا مناطقی که در پایتخت قرار دارند امکانات بسیار زیادی را برای سرویس دهی در اختیار دارند و خدمات عمومی کشور در اختیارشان قرار دارد. ارتباط با دستگاه های ذیربط و امکانات نیروی انسانی بیشتر و نیروی فنی که در این محدوده ها وجود دارد، می تواند تکمیل کننده اقدامات ساختاری و تشکیلاتی که در خود مناطق قرار گرفته باشد تا بتواند سرویس کاملتر و جامع تری به ذینفعان خود ارائه دهد.

مرتضی بانک همچنین با اشاره به موقعیت خاص شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: منطقه آزاد شهر فرودگاهی خوشبختانه در محور مواصلاتی کشور قرار دارد و راه آهن و جاده های ترانزیتی کشور و فرودگاه بین المللی آن می تواند خدمات فراوانی را به ذینفعان و مردم ارائه دهد. ما پیش بینی می کنیم تا در آینده نزدیک متقاضیان زیادی در این منطقه حضور یابند و سرویس ها و اهدافی برای این منطقه پیش بینی شده که بیشترین بهره وری را برای ذینفعان و مردم کشور داشته باشد. لذا پیشنهاد ما این است که در فعالیت های مالی و اقتصادی این منطقه می تواند بسیار فعال باشد و در زمینه ترانزیت و همکاری های ترانزیتی قطعا جز مناطقی است که می تواند برای اقتصاد کشور و حتی منطقه خاورمیانه موثر باشد.

او در ادامه ضمن دعوت از فعالین اقتصادی اظهار داشت: صنایع نو و فناوری های جدید در این منطقه مورد توجه ویژه است تا این نوع صنایع رشد کنند و شرکت های دانش بنیان بیشتری ایجاد شود. ما به آینده این منطقه بسیار امیدواریم و از همکاران خودمان و مدیرعامل محترم شهر فرودگاهی تشکر می کنیم و دعوت می کنیم از فعالین اقتصادی که منطقه آزاد شهر فرودگاهی را به عنوان یک انتخاب مطلوب برای برنامه هایشان در نظر بگیرند و از آن استفاده کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص برنامه حمایتی دبیرخانه از منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) زیرنظر وزارت راه است و مجمع آن مربوط به این وزارتخانه است و خدماتی که ما به عنوان دبیرخانه می توانیم ارائه دهیم این است که ارتباطمان را تقویت کنیم و سرویس هایی که به ذینفعانمان می دهیم یکپارچه کنیم. همچنین از سرویس هایی که مناطق آزاد ما برای حمل و نقل برخوردار هستند، منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را هم وارد مدار کردیم و حتما این را تقویت می کنیم تا بتوانند بخشی از هزینه های خودشان را تأمین کنند. گرچه سرویس ها و خدماتی که خود منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به ذینفعان می دهد درآمدزا است و می تواند به امکانات مالی این منطقه اضافه کند.

مرتضی بانک در بخش پایانی سخنان خود افزود: در نهایت همه باید با هم و به صورت مشترک کار کنیم و این تصمیمی بوده که کشور گرفته و مدت ها همانطوری که دلمان می خواست فعال نشده بود ولی طی یک سال و نیم اخیر کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و ما هم هرگونه اقدامی که در توانمان باشد در خدمت منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام خواهیم داد.

فرینا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: