مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

۲۰ معدن متروکه و ۷۰ محدوده معدنی قدیمی در منطقه آزاد ماکو تعیین تکلیف شد

۲۰ معدن متروکه و ۷۰ محدوده معدنی قدیمی در منطقه آزاد ماکو تعیین تکلیف شد
کدخبر : 537552

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو از تعیین تکلیف ۲۰ معدن متروکه و ۷۰ محدوده معدنی قدیمی در منطقه آزاد ماکو در سال جهش تولید خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد: آرش یوسف زاده ضمن تشریح اقدامات این مدیریت در حوزه معدن و صنعت گفت: از ابتدای سال جاری جذب سرمایه قابل توجه در زمینه اکتشاف و بهره برداری (صدور تعداد قابل توجه انواع مجوزهای معدنی) صورت گرفته توجه به بخش فرآوری و سوق دادن سرمایه گذارانی معدنی به آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به انجام مطالعات اکتشافی در سطح کل منطقه افزود: در سال جهش تولید تفاهم نامه های همکاری با ایمیدرو، ایمپاسکو و سپاه (خاتم الانبیا) جهت عملیات در پهنه های اکتشافی و فعالسازی معادن راکد نیز انجام و در مرحله اجرا قرار دارد.

یوسف زاده از تلاش این مدیریت برای حل مشکلات فعالان معدنی و راهنمای هر چه بهتر آنها و انجام امور در کمترین زمان خبر داد و ادامه داد: در خصوص حل موضوع واردات ماشین آلات سنگین و تجهیزات فرآوری مواد معدنی پیگیری هایی صورت گرفته که امیدواریم بزودی به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه ۲ معدن راکد سال های گذشته نیز با پیگیری های این مدیریت فعال شده است اظهار داشت: نظارت بر فعالیتهای معدنی و جلوگیری از تخریب معادن و استخراج غیراصولی و برداشت های غیرمجاز و رعایت مسئله دید و منظر، پیگیری در خصوص ایجاد نمایندگی سازمان نظام مهندسی معدن، کمک به شکل گیری خانه معدن منظقه آزاد ماکو و انجام امور و فرآیندها تا حدود زیاد و حتی الامکان از طریق سامانه کاداستر و بدون نیاز به به حضور متقاضی و در نظر گرفتن ملاحظات مربوط به بیماری کرونا از دیگر اقدامات این مدیریت در حوزه معدن است.

روابط عمومی منطقه آزاد ماکو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: