برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کیش

برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کیش
کدخبر : 538827

به گزارش شما و اقتصاد: آثار سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 16 تا 23 بهمن در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش اکران می شود.

به گزارش شما و اقتصاد:  بدریه بحرینی مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش صبح شنبه ۱۱ بهمن در نشست خبری سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر که در سالن ابوریحان مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد بر اهمیت این رویداد مهم فرهنگی در ارتقاء فعالیت های هنری و فرهنگی جزیره کیش تاکید کرد.

بحرینی در ابتدای نشست خبری ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی؛ برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر از سال ۱۳۶۱ را یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی ایران برشمرد و با اشاره به برگزاری این جشنواره در جزیره کیش درسالهای گذشته اظهار داشت: با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری مجموعه فرهنگی و رسانه ای آوای کیش، امسال نیز فیلم های این جشنواره تهیه و برای ساکنان کیش اکران می شود.

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: با هدف اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی؛ برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با ظرفیت محدود در این منطقه برگزار خواهد شد.

همچنین بابک عامل دبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم فجر، برگزاری این جشنواره را یکی از بزرگترین جشنواره های فرهنگی و هنری در سطح جزیره کیش عنوان کرد و افزود: فعالیت آوای کیش از ۲۰دی آغاز شده و اجرای تمامی برنامه های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بر عهده این مجموعه است.

عامل در خصوص اقدامات متعدد در زمینه فراهم کردن مقدمات تبلیغات محیطی و برنامه ریزی برای صحنه آرایی هر چه با شکوه تر این جشن بزرگ سینمایی در جزیره کیش گفت: مجموعه آوای کیش به عنوان مجری برگزار کننده سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر بارعایت پروتکل های بهداشتی در تلاش هست تا توجه شمار زیادی از مخاطبان را به این جشنواره جلب کند.

وی همکاری و تعامل میان فعالان مختلف بخش خصوصی را اقدامی ارزشمند برای ارتقای کیفیت این رویداد مهم عنوان کرد و بیان داشت: امکان تهیه بلیت های سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر توسط شرکت ایران کنسرت برای علاقمندان فراهم شده است.

دبیر اجرایی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر کیش گفت: اکران فیلم های این جشنواره از ۱۶ بهمن هم زمان با سراسرکشوردرکیش آغاز می شود.

بابک عامل با بیان این که جشنواره فیلم فجر به مدت ۹ روز در کیش اجرا خواهد شد افزود: در این مدت ۸ روز برای اکران فیلم ها و یک روز برای اختتامیه این جشنواره در نظر گرفته شده است و فیلم های برگزیده مردمی از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در جزیره کیش است.

به گفته عامل در اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به پاس یک عمر تلاش های بی وقفه هنرمندان این عرصه، یکی از چهره های سینمایی ایران مورد تقدیر و قدردانی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که در سال گذشته؛ فیلم ها در دو بخش " مسابقه" و " نگاه نو ویژه کسانی که فیلم های اول را می ساختند" اکران شد اظهار داشت: امسال ۶۲ فیلم به مسابقات راه پیدا کردند و پس از بازبینی نخست ۱۶ فیلم به بخش " سودای سیمرغ" معرفی شد که هرکدام برای دریافت یکی از سیمرغ ها کاندید شده است.

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم فجر کیش با اشاره به این که برخی از این فیلم ها در دو نوبت و برخی نیز در یک نوبت اکران خواهد شد گفت: فیلم های "ابله، روشن، گیج گاه، خط فرزی، ستاره بازی، بی همه چیز، تی تی و شیشلیک" در دو نوبت و فیلم های "رمانتیسم عباد و طوبا، روز و روزگاری، آبادان، ذالاوا، تک تیرانداز، منصور، مامان، مصلحت و یدو" در یک نوبت اکران خواهد شد.

شایان ذکر است اکران فیلم های منتخب جشنواره بین المللی فیلم فجر هر روز در سه نوبت ۱۹تا۲۱ تا ۲۱ و سی و۲۴تا یک و نیم بامداد اکران خواهد شد که نوبت آخر با هدف بهره مندی بازاریان این منطقه و صاحبان صنوف از برنامه های جشنواره فجر برنامه تدارک دیده شده است.

روابط عمومی و امور بین المللی سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: