مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

صادرات بیش از ۷۵ میلیون دلار انواع کالا از منطقه آزاد قشم

صادرات بیش از 75 میلیون دلار انواع کالا از منطقه آزاد قشم
کدخبر : 539103

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات بیش از 75 میلیون و 200 هزار دلار انواع کالا توسط شرکت های تولیدی این منطقه به خارج و داخل کشور تا پایان دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد:  علی همایونی با بیان این مطلب اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۱۸۹ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالا به سایر کشورها و سرزمین اصلی صادر شده است.

وی ادامه داد: از این میزان بیش از ۱۷۹ هزار و ۸۰۰ تن کالا به ارزش بیش از ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از منطقه آزاد قشم به سایر کشورها از جمله عراق، هند، پاکستان، چین، امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر گردیده است.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ تن کالا به ارزش بیش از ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از محصولات تولید شده توسط واحدهای تولیدی منطقه به سرزمین اصلی (داخل کشور) صادر شده است.

به گفته همایونی؛ در این مدت حدود ۵ هزار تن مواد اولیه مصرفی مورد نیاز کارخانجات و واحدهای تولیدی جزیره به ارزش ۳۵ میلیون دلار واردات صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری معادل ۱۱ تن به ارزش بیش از ۱۹۶ هزار دلار انواع ماشین آلات خط تولید و کارخانجات جزیره وارد منطقه آزاد قشم شده است.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: کشورهای فرانسه، سوئیس، بلژیک، ایتالیا، هلند، چین، ترکیه، امارات و آلمان مهمترین مبدا محصولات وارداتی جزیره را تشکیل می دهند.

همایونی در پایان اظهار کرد: رونق بخشیدن به صادرات غیرنفتی و واردات هدفمند جهت تامین مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی در راستای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف جهش تولید مهمترین ماموریت های گمرک سازمان منطقه آزاد قشم می باشد.

 

 

 

 

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: