ارائه راه کارهای نوآورانه ۴ بانک بزرگ کشور در نمایشگاه پتروشیمی کیش

ارائه راه کارهای نوآورانه 4 بانک بزرگ کشور در نمایشگاه پتروشیمی کیش
کدخبر : 539567

به گزارش شما و اقتصاد: نشست تخصصی تامین مالی از طریق بخش خصوصی و نقش بانک ها در توسعه این صنعت با هدف بررسی نیازهای متنوع صنعت پتروشیمی کشور برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد: در نخستین روز از نشست تخصصی بانک های " ملت، تجارت، صادرات و اقتصاد نوین" که سه شنبه ۲۸ بهمن در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به ضرورت نقش مهم بازار پول و سرمایه در جهت تامین نیازهای متنوع صنعت پتروشیمی کشور بر ضرورت ارائه راه کارهای نوآورانه بانک ها به عنوان ابزار جدید تامین مالی این صنعت تاکید کرد.

ربیعی با بیان اینکه با حضور مدیران عامل ۴ بانک بزرگ کشور به عنوان حامیان صنعت پتروشیمی می توان در نشست های تخصصی دومین نمایشگاه بین المللی کیش گام های موثری برای توسعه کشور برداشت تصریح کرد:

هدف اصلی بانک ها تامین مالی صنعت پتروشیمی کشور است و شرکای تجاری صنعت پتروشیمی کشور می توانند با بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند سیستم بانکی نقش تعیین کننده ای در توسعه کشور داشته باشند.

به گفته مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس سیستم بانکی کشور با استفاده از روش های نوین بانکی و دریافت مجوزهای لازم طرح هایی را برای توانمند سازی بخش خصوصی ارائه خواهند کرد.

جعفر ربیعی تاکید کرد: صنعت پتروشیمی کشور کم ریسک ترین صنعت فعال در سطح کشور است که به سود دهی خوبی رسیده و تمام بانک های کشور نیز علاقمند به سرمایه گذاری در این صنعت هستند.

ربیعی تامین مالی سیستم بانکی در طرح های صنعت پتروشیمی ایران را معادل بودجه عمرانی کشور برشمرد و افزود: بانک ها با حمایت از صنعت پتروشیمی؛ برنامه ۵ ساله پیشنهادی مطرح شده در این نشست را تدوین خواهند کرد.

وی با بیان این که روش های مختلف تامین مالی در قالب قرارداد راهبردی و بر اساس شرایط اقتصادی کشور پیش بینی شده است افزود: بانک اقتصاد نوین یکی از بانک های خصوصی کشور با بهره گیری از ابزارهای نو آورانه در سیستم بانکی نسبت به ارائه خدمات با کیفیت و هم تراز با کشور های توسعه یافته اقدام کرده است.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس پاسخگویی به موقع در ارائه خدمات بانکی به مشتریان را یکی از نیاز های اجتماعی عنوان کرد که از اهمیت بالایی برخوردار است و گفت: سرعت بخشیدن در ارائه خدمات و ارتقای کیفیت به بازگشت منابع ارزی به داخل کشور کمک می کند و بازار ارز و صنعت پتروشیمی تحت تاثیر عملکرد بانک ها قرار دارند.

لازم به ذکر است بررسی "ابزارهای متعدد تامین مالی، نیازهای مشتریان، تعریف ابزارهای جدید بانکی، تامین مالی کوتاه مدت برای واحدهای تولیدی، ال سی ریالی داخلی، اختصاص تسهیلات برای سازندگان و طرح سامانه سامیار" از جمله مباحث مطرح شده در این نشست تخصصی بود.

روابط عمومی منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: