برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و آموزشی برای ایام نوروز در نظر گرفته‌شده است

برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و آموزشی برای ایام نوروز در نظر گرفته‌شده است
کدخبر : 540896

به گزارش شما و اقتصاد: دبیر ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح‌های متنوع فرهنگی، هنری و آموزشی برای ایام نوروز و برای اقشار و سنین مختلف در نظر گرفته‌شده است تا مردم در خانه بمانند و اوقات خوشی را در این ایام سپری کنند.

به گزارش شما و اقتصاد: سید محمد سیدی دبیر ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: امسال نوروز را با یک فراخوان شروع کردیم که در آن از همه افرادی که توانایی اجرای برنامه‌ای در این ایام برای مردم را داشتند دعوت شد تا حضور پیدا کنند و از توانایی افراد استفاده شود.
وی افزود: درنتیجه طرح‌های مختلفی ارائه شد و بر اساس درخواست ما این طرح‌ها در دسته‌های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی دسته‌بندی شد.
سیدی افزود: این طرح‌ها در کمیته‌های مختلفی که در سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل‌شده بود بررسی شد و طرح‌هایی که در شرایط فعلی کرونایی قابل‌اجرا بودند پذیرفته شدند.
وی عنوان کرد: درنهایت طرح‌های متنوعی برای ایام نوروز و برای اقشار و سنین مختلف در نظر گرفته شد و به اجرا درآمد تا مردم در خانه بمانند و اوقات خوشی را در این ایام سپری کنند.
دبیر ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این طرح‌ها برای کودکان، نوجوانان، والدین و اعضای خانواده در نظر گرفته‌شده است. یکی از آن‌ها مسابقه شاهنامه‌خوانی و حافظ خوانی است که طرح حافظ خوانی برای همه رده‌های سنی است.
سیدی بابیان اینکه طرح شاهنامه‌خوانی فقط برای کودکان و نوجوانان است، بیان کرد: کودکان و نوجوانان می‌توانند از شاهنامه‌خوانی خود فیلم تهیه‌کرده و برای دست‌اندرکاران طرح ارسال کنند و از جوایز روزانه بهره‌مند شوند.
وی عنوان کرد: دوره آموزشی هنر و رسانه را نیز داریم که برای علاقه‌مندان به این حوزه در نظر گرفته‌شده است و با توجه به اینکه اخیراً و در شرایط موجود، کسب‌وکارهای زیادی به حوزه رسانه‌های دیجیتال روی آورده‌اند لازم دیدیم تا آموزشی در این حوزه داشته باشیم.
مشاور معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در امور صنایع خلاق با اشاره به برنامه آموزش خانواده در حوزه مهارت‌های زندگی، عنوان کرد: علاوه بر آن مسابقات نقاشی قرآنی را داریم که با داستان‌های قرآنی و عروسک‌های “آتل و متل” است و طی آن نمایشی اجرا می‌شود و افراد می‌توانند در مسابقات نقاشی شرکت کنند.
سیدی گفت: مسابقه چندرسانه‌ای را نیز در نظر گرفتیم داریم که شامل عکس و فیلم و پادکست است و افراد می‌توانند محتوای خود را با موضوعات نوروزی مانند سفره‌های هفت‌سین، ورزش‌ها یا آداب رسوم در قالب محتوای تصویری، ویدیویی یا پادکست تهیه کنند و برای ما ارسال کنند.
وی گفت: در طرح “مربیان کوچک” نیز موضوعات قرآنی برای بچه‌ها آموزش داده می‌شود و علاوه بر آن مسابقه خانواده را داریم که یک کار جذابی است و خانواده‌ها در دسته‌های دونفره به‌صورت پیامکی در مسابقه شرکت می‌کنند و درنهایت یک نفر برنده می‌شود.
دبیر ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: برنامه‌ای با عنوان “و هو شهید” را داریم که در آن‌یک آیه‌ای از قرآن قرائت می‌شود و پس‌ازآن تعدادی شهر عربی و فارسی با موضوع آن آیه یا موضوع تفسیر یا معنی آن قرائت‌شده و درنهایت یک شهید معرفی می‌شود.
سیدی اظهار کرد: طرح عید تا عید نیز با موضوعات قرآنی برگزار می‌شود و مسابقات خاطره‌نویسی اروند نیز جزء برنامه‌های نوروزی است که به‌صورت ملی برگزار می‌شود. این مسابقه بانام ” یاد باد” است و هرکسی که سفری به منطقه آزاد اروند داشته است و یا اینکه ساکن این منطقه است و خاطره خوبی از این منطقه دارد برای ما ارسال کرده و در مسابقه شرکت می‌کند.
وی بیان کرد: مسابقه “جدول” نیز به‌صورت لیگ است و افراد تعدادی جدول حل می‌کنند و برای ما ارسال می‌کنند. همچنین برنامه “نوروز خانه اروند” را داریم که در آن از هنرمندان، نخبگان و پیشکسوتان منطقه آزاد اروند دعوت می‌شود تا حضور پیدا کنند تا به‌نوعی از این افراد حمایت شود و در این برنامه مشارکت داده شوند.
دبیر ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در برنامه نوروز خانه اروند که در هرروز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به‌صورت آنلاین پخش می‌شود برنامه‌های مفرح و شادی دیده‌شده است. این برنامه هرروز از صفحه اینستاگرام arvandmedia و همچنین از آدرس Nowruz.arvandFZ.com به‌صورت آنلاین قابل‌مشاهده است که اینترنت آن نیز به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

 

 

 

 

 

 

روابط عمومی منطقه آزاد اروند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: