در هفتمین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با حضورسرپرست منطقه آزاد قشم و معاون وزارت میراث فرهنگی تاکید شد

هماهنگی خدمات سفر در قشم در قالب دیجیتالی به شکل علمی و حرفه ای پیاده شده است

هماهنگی خدمات سفر در قشم در قالب دیجیتالی به شکل علمی و حرفه ای پیاده شده است
کدخبر : 540898

به گزارش شما و اقتصاد: هفتمین نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با حضور کیهان عباسیان سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و رییس این ستاد، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رییس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور، سید جواد موسوی مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری این وزارتخانه، سهراب بناوند سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان و جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه ازاد قشم در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد:  کیهان عباسیان سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم حفظ تعادل بین معیشت و سلامت مردم را برای این ستاد بسیار سخت و دشوار خواند و گفت: در سال گذشته و پیش از آن وظایف ستاد کاملا مشخص بود ولی امسال با توجه به نامشخص بودن شرایط کرونا کار برای این ستاد سخت تر شده است.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم افزود: البته تجارب و سوابق اجرایی درخشان اعضای این ستاد باعث شده که مشکلات به حداقل برسد و من مطمئن هستم که به خوبی از بحران ناشی از کرونا عبور خواهیم کرد. 

وی اظهار امیدواری کرد که با مهار شیوع ویروس کرونا در سال جاری، خبرهای خوبی از توسعه و رونق بخش گردشگری در منطقه آزاد قشم شنیده شود.

براساس این گزارش ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: هماهنگی خدمات سفر در قشم  در قالب تعریف و تفسیر دیجیتالی که یکی از مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر کشور است به شکل پسندیده، علمی و حرفه ای در قشم پیاده شده است که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور با اشاره به اینکه افزون بر ۲۳ دستگاه، نهاد و سازمان در این ستاد نماینده دارند، افزود: تداوم همه گیری ویروس کرونا باعث شد که این ستاد در مدیریت سفرهای نوروزی امسال ضمن تاکید کامل بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، معیشت مردم را نیز در نظر بگیرد.

به گفته وی افزون بر یک میلیون و ۳۵۰هزار نفر بطور مستقیم در حوزه سفر و گردشگری ایران  فعال هستند که این رقم با احتساب سه سرعائله برای هرنفر، رقمی بیش از پنج میلیون نفر می شود که معیشت زندگی شان از فعالیت های این حوزه تامین می شود.

تیموری با برشمردن حوادث متعدد در سال گذشته در کشورمان بر نقش مستقیم آنها در رکود صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: تمام این مسائل باعث شد تا سفر ایمن و مسئولانه را با رعایت کامل پروتکل ها در دستور کار قرار بدهیم  و به این ترتیب تضمین سفرهای ایمن مسئولانه به عنوان یکی از وظایف اساسی ستاد اجرایی خدمات سفر تعیین شد.  

وی اطمینان از اسکان مسافر در جای امن، رعایت پروتکل های بهداشتی و انتخاب اماکن مجاز توسط مسافر را از جمله  شرایط یک سفر ایمن مسئولانه خواند و کار اعضای ستادهای اجرایی خدمات سفر را در این شرایط کرونایی بسیار خطیر و حساس دانست و از آنها به عنوان نوروزبانان بی نوروز نام برد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ها و برنامه های ملی این وزارتخانه از جمله طرح بزرگ حساب های اقماری گردشگری و برنامه ملی توسعه گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: اعتقاد راسخ دارم که مزیت اصلی کشور گردشگری است که بنا به دلایلی از آن مغفول ماندیم ولی مطمئن هستم که بعد از دوران کرونا، گردشگری محور و بازوی خروج کشور از رکود ناشی از کرونا خواهد بود.

 گفتنی است در آغاز این نشست مرتضی شیخ زاده قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، محمدرضا عباسی رییس کمیته برنامه ریزی و آمار و علی موقر رییس کمیته اسکان و رفاه این ستاد هرکدام جداگانه گزارشی از اقدامات ستاد بویژه در بخش دیجیتالی کردن اطلاعات سفرها، پایش بروز رفتارهای مسافران و راه اندازی سامانه قشم زیبا را ارائه کردند.

در پایان این نشست بخاطر اقدامات ارزشمند ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در جهت مدیریت موفق سفرهای قشم، لوح تقدیر توسط  ولی تیموری رییس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور به کیهان عباسیان رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اهداء شد.

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: