در دولت دوازدهم انجام شد؛

رشد ۲۳ درصدی سرانه فضای سبز در قشم

رشد 23 درصدی سرانه فضای سبز در قشم
کدخبر : 541388

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از رشد 23 درصدی سرانه فضای سبز قشم به ازای هر نفر در دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد: فرج طهماسبی با اعلام این خبر گفت: سرانه فضای سبز شهر قشم از ۱۲ و ۶ دهم متر در سال ۱۳۹۶ به ۱۵ و ۵ دهم متر در سال ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کاشت بیش از سه هزار  نفر انواع نخل مثمر سازگار با آب و هوای جزیره، بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع چمن و بیش از ۳۰ هزار اصله درخت و درختچه از جمله مهم ترین اقدامات این مدیریت در راستای افزایش سرانه فضای سبز در سرتاسر جزیره است.

به گفته طهماسبی ایجاد نخستین باغ الگویی میوه های گرمسیری کشور و احداث نهالستان امید و ایجاد فضای سبز مسیرهای مواصلاتی جزیره و روستاهای هدف گردشگر و میدان های موجود در شهر های قشم، درگهان و سوزا، فرودگاه و سایر روستاهای موجود در کنار احداث پارک های شهری متعدد در محله های مختلف از دیگر اقداماتی است که موجب افزایش سرانه فضای سبز شده است.

*رشد ۶۴ درصدی سرانه پارک های شهری*

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با بیان رشد ۶۴ درصدی سرانه پارک های شهر قشم در چهار سال اخیر هم گفت: سرانه پارک در شهر قشم از ۵ و ۶ دهم متر به ازای هر نفر در سال ۹۶ به ۹ و ۲ دهم متر در سال ۹۹ افزایش یافته و اکنون شهر قشم از نظر برخورداری از پارک های شهری نسبت به جمعیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

طهماسبی با اظهار اینکه مساحت پارک های قشم قبل از سال ۹۶ بالغ بر ۲۲۰ هزار متر مربع بود یادآور شد: این رقم تا پایان سال گذشته به ۳۹۰ هزار متر مربع رسید که می توان از جمله پارک های احداث شده در سال ۹۹ به فاز ۲ کمپ پارک آفتاب، پارک شهرک گلستان و بوستان اشاره کرد.

به گفته وی پارک جنگلی گلستان فاز ۲، پارک محله ای پرستو نریمان، پارک فرهنگ شهرک بوستان، پارک های محله ای شهرک الهیه و توسعه پارک زیتون که عملیات احداث آن در سال ۹۹ آغاز شده بود در سال جدید تکمیل می گردد و عملیات عمرانی پارک نسترن شهرک سام و زال و پارک ساحلی مرجان نیز پس از انعقاد قرارداد آغاز می شود  که تاثیر بسزایی در افزایش سرانه پارک شهری قشم دارند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: افزایش، توسعه و نگهداری فضای سبز و بهبود فضای شهری با کاشت انواع درختان میوه گرمسیری، گلدار و معطر دائمی و کاهش هزینه های حفظ و نگهداری با بکار گیری آخرین دستاوردهای علمی، مکانیزاسیون کشاورزی و توسعه شبکه آبیاری تحت فشار  به منظور رعایت حقوق شهروندان در برخورداری از شهری زیبا از مهم ترین اقداماتی است که در چهار سال گذشته دنبال شده و با تمام توان در سال پیش روی هم دنبال می شود.

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: