انتخاب جزیره کیش به عنوان شهرخلاق درزمینه صنایع دستی

انتخاب جزیره کیش به عنوان شهرخلاق درزمینه صنایع دستی
کدخبر : 541774

به گزارش شما و اقتصاد: جزیره کیش به عنوان عضو شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنرکشور انتخاب شد.

به گزارش شما و اقتصاد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آنها است.

بنابراعلام معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرها در 9 گروه، موسیقی،ادبیات،سینما،هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی،و مدو لباس ،چاپ و بسته بندی ورسانه و مطبوعات دسته بندی شده اند.

بر اساس این گزارش جزیره کیش به عنوان شهر خلاق درزمینه صنایع دستی دراین شبکه انتخاب شده است. درگروه صنایع دستی علاوه برجزیره کیش ازاستان هرمزگان ، شهرهایی نیز از استانهای یزد، کرمان،سمنان، خراسان جنوبی ،آذربایجان شرقی ،گلستان و همدان نیز انتخاب شده اند.

آیین معرفی اولیت دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ساعت ۱۴وسی دقیقه امروز یک شنبه ۵ اردیبهشت به صورت مجازی برگزارمی شود.

علاقمندان می توانند این برنامه را به صورت همزمان ازطریق اسکای روم شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنربه آدرس  http://skyroom.online/ch/daftar۱۴۰۰/rمشاهده کنند.

لازم به ذکراست بهمن سال۱۳۹۹ " مرکز فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی" با همکاری جهاد دانشگاهی با هدف اجرای برنامه های مدون جهت توسعه صنایع خلاق و فرهنگی درجزیره کیش، توسعه مشاغل کیش و ارتقاء کمی و کیفی فعالیت ها در حوزه آموزش و تولید در فرهنگ سرای مرکز کیش گشایش یافت. درسالهای اخیر با توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه های متعدد دست سازه های هنرمندان کیش،صنایع دستی به عنوان یکی ازجاذبه های گردشگری جزیره مرجانی کیش موردتوجه ساکنان و گردشگران داخلی و خارجی قرارگرفته است. 

ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی بانوان کیش با عنوان "مهنورا" در اسفند سال گذشته نیزیکی ازطرح های موفق جزیره کیش برای ایجادزمینه توانمند سازی زنان و احیاء صنایع فرهنگی به ویژه صنایع دستی خاص  جنوب کشوردرجزیره کیش بود. محصولات بانوان کیش در مرکز کارآفرینی و توانمند سازی "ترمه" در منطقه صفین کیش تولید و در این نمایشگاه عرضه می شود.

 طبق آخرین آمار اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش ، ۱۹۱ بانوی هنرمند در این منطقه آزاد در رشته های مختلفی چون حصیربافی، محصولات تزئینی کار با رزین، جواهر دوزی، محصولات چرمی، فیروزه کوبی، نقاشی روی شیشه و عروسک بافی فعالیت می کنند و می توانند محصولات خود رادراین مرکز برای فروش عرضه کنند.

روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: