مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در کیش

مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد در کیش
کدخبر : 542843

در آستانه سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پانزده خرداد مراسم بزرگداشتی در مسجد خاتم الانبیاء جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد: مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با حضور جمعی از ساکنان و گردشگران ولایتمدار ، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش و جمعی از مسئولان محلی شامگاه جمعه ۱۴ خرداد با رعایت فاصله اجتماعی و ضوابط بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در مسجد خاتم الانبیاء برگزار شد.

مهدی دهباشی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و سخنران این مراسم با گرامیداشت یاد شهیدان و امام شهدا ، تلاش برای حفظ آرمان های والای آنان را وظیفه ای همگانی دانست و تاکید کرد: امروز مهم ترین مصداق بیعت با امام خمینی (ره) ، شهیدان انقلاب و دفاع مقدس و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ، حضور گسترده مردم در آزمون بزرگ پیش رو یعنی انتخابات ریاست جمهوری است.

وی با اشاره به اینکه راز ماندگاری امام راحل در خاطر ایرانیان اندیشه بلند ، ساده زیستی و وارستگی او از ظواهر و علایق دنیوی بود گفت: دنیاگرایی اندیشه ای است که در آموزه های دین مبین اسلام نکوهش شده و مانع از تعالی روح انسان می شود و در مقابل آن خدامحوری و دین مداری است که در سراسر زندگی پربار امام خمینی(ره)  شاهد این اندیشه و نگرش هستیم .

مهدی دهباشی افزود: بعد از قیام ۱۵ خرداد امام به یاران انقلابی خود تاکید کرد در راه رسیدن به عقیده شمار دشمنان و چالش های پیش رو اهمیتی ندارد چرا که برای یک مسلمان واقعی عالم محضر خداوند است و تنها رسیدن به مقام قرب الهی اهمیت دارد.

وی با بیان خاطراتی از زبان شهید مطهری در خصوص امام راحل گفت: رهبر کبیر انقلاب با اعتقاد به خداوند سبحان و هدف مقدس خویش که ایستادگی در برابر ظلم و پاسداشت حق و حقیقت بود و همچنین ایمان به مسیر دستیابی به این اهداف و مردم و یاران انقلابی موفق شد تا انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به ثمر برساند.

دهباشی اظهار داشت : جنس ایمان امام(ره) به هدف والای خود مانند ایمان پیامبرگرامی اسلام (ص)به هدف خویش بود که به هیچ قیمتی حاضر به دست کشیدن از اهداف مقدس خود نبودند.

وی ادامه داد: امام پیروزی انقلاب را تنها به مدد لطف خداوند میسر می دانست همانگونه که در هنگام آزاد سازی خرمشهر این موفقیت بزرگ را موهبتی الهی خواند.

به گفته وی امام راحل در هنگام شهادت سید مصطفی خمینی (ره) با اشاره به الطاف ظاهری و یا خفیه الهی ، شهادت فرزند خویش را نمونه ای از الطاف الهی برشمرده و تاکید کردند انسان باید در هر حال شکر گذار پروردگار باشد.

دهباشی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) در آستانه پیروزی انقلاب در پاریس و در مصاحبه با جمع کثیری از رسانه های غربی هنگام اذان ظهربرای برپایی نماز برنامه مصاحبه را قطع کرده و تاکید کرد انگیزه قیام ما نزدیکی انسان ها به خداوند بود و این لحظه ، زمان راز و نیاز با خداوند است اظهار داشت: خدامحوری ، دین مداری و توجه به فرائض دینی مهم ترین خصیصه این انسان وارسته و راز ماندگاری او بود.

در این مراسم ، ساکنان و گردشگران و اقشار مختلف مردم با مداحی و سوگواری باردیگر با امام راحل و شهیدان تجدید میثاق کردند.

لازم به ذکر است  نخستین شب مراسم سوگواری ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد، پنجشنبه ۱۳ خرداد پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام تقوی در مسجد خاتم الانبیاء برگزار شده بود.  مراسم شب شهادت ششمین امام شیعیان جهان حضرت امام جعفر صادق (ع) نیز فردا شنبه ۱۵ خرداد پس از برپایی نماز مغرب و عشاء در همین مسجد برگزار می شود.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: