نشست هم اندیشی مدیران برنامه و بودجه سازمان های مناطق آزاد به میزبانی کیش

نشست هم اندیشی مدیران برنامه و بودجه سازمان های مناطق آزاد به میزبانی کیش
کدخبر : 543119

به گزارش شما و اقتصاد: نشست مدیران برنامه و بودجه سازمان های مناطق آزاد با محوریت برنامه هفتم توسعه در کیش برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد: جعفر آهنگران مدیرعامل این سازمان  در نشست هم اندیشی مدیران برنامه و بودجه سازمان های مناطق آزاد که صبح امروز ۲۵ خرداد در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی جزیره برگزار شد، با بیان اینکه تدوین بودجه مساله بسیار دشواری است که هر تبصره آن در گارگروه چالش های فراوانی دارد گفت: ما در مبحث تدوین بودجه باید با تغییر برخی نگرش ها ، کارگروه مربوطه را متقاعد کنیم که در این خصوص نه بر اساس چارچوب مقررات مناطق آزاد بلکه با نگاه سرزمین اصلی موضوع را بررسی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: با دیدگاه کنونی دبیرخانه ، تدوین مباحث بودجه تسهیل خواهد شد و با روش های مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و اعمال تغییرات احتمالی در تعداد کارگروه ها اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

آهنگران با تشریح اوضاع کنونی و تلاش مناطق برای تدوین برنامه های خود گفت: در حال حاضر دو موضوع مهم اصلاحات بودجه که امسال به موقع و حتی زودتر از موعد خود در حال انجام است و دیگری بحث برنامه هفتم توسعه در حال پیگیری می باشد که به طور قطع به تصمیمات خوبی منجر خواهد شد.

وی افزود: طبق تجارب پیشین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، موجود بودن مدارک و سوابق فعالیت مناطق آزاد در اسناد بالادستی ، تنظیم اسناد پایین دست و انطباق آن با اهداف کلان مناطق را آسان می کند.

جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگر سخنان خود مهمترین موضوع در بخش برنامه بودجه دبیرخانه و مناطق آزاد را دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه عنوان کرد و گفت: باید تمامی مناطق برای اجرای هرچه بهتر این موضوع به اجماع کلی برسند.

ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست بودجه را مبحث مهمی در عملی شدن برنامه های سازمان ها در حد کلان و مطلوب برشمرد و گفت: اگر بودجه بر اساس توان، ظرفیت و اهداف سازمان ها همسان سازی و تعیین شود، طرح ها و برنامه های مد نظر محقق خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه باید انعطاف پذیری در تدوین برنامه های بودجه و حسابرسی عملیاتی در مناطق اجرایی شود اظهار داشت: در این صورت است که پیش بینی، تصویب و تعیین بودجه منطبق با تناسبات مناطق اجرایی خواهد شد.

آخوندی با تشریح روش های تامین مالی جدید در سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت:ما در این منطقه از تمامی ظرفیت ها بهره گرفتیم و به عنوان نخستین منطقه آزاد در کشور از روش های تامین مالی جدید برای اجرای طرح ها استفاده کردیم.در حال حاضر نیز برای تامین مالی خرید هواپیما یا قطعات آن به بحث اوراق منفعت روی آوردیم که در بودجه نیز پیش بینی نشده است.

ناصر آخوندی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر بودجه ریزی عملیاتی به عنوان یکی از مهمترین نکات در سازمان ها افزود: با در نظر گرفتن بودجه ریزی عملیاتی ، سازمان ها بر اساس اهداف، دانش و موضوعات مربوط به آن به موارد مد نظر خود دست می یابند، همچنین آموزش کارگروه ها و افراد مرتبط با بحث بودجه باید تقویت شود تا نیاز یکساله مناطق را به صورت دقیق پیش بینی کنیم و زمان بندی اصلاح بودجه را به حداقل برسانیم.

همچنین میثم رفیع پرهیزگار سرپرست معاونت توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد هدف از برگزاری این نشست را زمینه سازی برای تدوین برنامه هفتم توسعه با مقدمه مورد تاکید مهندس مومنی و محوریت مقطعی سه ساله از برنامه هفتم عنوان کرد که مقرر شد در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

پرهیزگار افزود: باید سعی کنیم در جلسات متعدد کارهای کارشناسی شده به ویژه در حوزه های تخصصی با توجه به مزیت های اصلی هر منطقه برای تدوین برنامه های دقیق تر ارائه دهیم که این امرمستلزم مشارکت تمامی حوزه ها است.

وی تصریح کرد: نقطه اتصال ما با مناطق آزاد مدیران طرح برنامه خواهند بود و انتظار میرود در جلسات با دید و کلامی باز نسبت به موضوعات برنامه ای چه از لحاظ شکلی و چه محتوایی، اجماع نسبی بین مناطق را موجب شوند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تاکید کرد: با توجه به اینکه از تاسیس مناطق آزاد ۳۰ سال گذشته است، باید بلوغ برنامه ای را نیز برای آنها رقم بزنیم و برنامه هفتم نیز از بهترین محمل ها برای برداشتن گام های اساسی از لحاظ حقوقی و اجرای قوانین در مناطق آزاد خواهد بود.

روابط عمومی منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: