حمایت از "تولید" محور کلیدی برنامه توسعه ای مناطق آزاد کشور

حمایت از "تولید" محور کلیدی برنامه توسعه ای مناطق آزاد کشور
کدخبر : 543130

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد بر رفع موانع و حمایت از تولید، شناسایی نقاط ضعف و قوت مناطق آزاد و تدوین برنامه راهبردی با رویکرد برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

به گزارش شما و اقتصاد: در جلسه هم اندیشی مدیران برنامه ریزی و بودجه سازمان های مناطق آزاد کشور که امروز سه شنبه ۲۵ خرداد در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، حمید رضا مومنی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به هدف اولیه ساخت مناطق آزاد و هم‌ترازی با مناطق آزاد منطقه و ساخت مشابه آن برای جمهوری اسلامی در جنوب کشور، اظهار داشت: با توجه به برنامه هفتم، باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت، به اهداف و اولویت‌های این طرح پرداخت و این امر الزامی است.

مومنی با تاکید بر ایام پایانی دولت، تدوین طرح پنج‌ساله با رویکرد برنامه هفتم، و ارائه‌ی برنامه‌ سه‌ساله‌ آن توسط مدیران مناطق آزاد را حائز اهمیت دانست و گفت: محور کلیدی فعالیت‌ها در این برنامه "تولید" است و باید با رفع اشتباهات، به این امر به‌صورت جدی پرداخته شود تا به توسعه‌ و منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مناطق آزاد مطابق با اسناد بالادستی رسید.

وی گردشگری را هم مصداقی از فعالیت های تولیدی دانست و ادامه داد: صنایع جدید و تکمیلی برای توسعه گردشگری موردنیاز هست و با این رویکرد هم‌خوانی دارد.

مومنی، توجه به مزایای متمایز کننده مناطق آزاد از سرزمین اصلی را مهم عنوان کرد و گفت: هنوزفعالان مناطق آزاد در مسائلی مانند مالیات، سردرگم هستند.

وی، با کم‌اهمیت دانستن مسئله‌ فعلی صدور روادید ، افزود: گمرک و تسهیلات آن هم در مناطق آزاد تمایز خود را از دست داده‌اند.

مومنی با تاکید بر اینکه فروش زمین در مناطق آزاد باید به‌طور کامل متوقف شوند، گفت: باید طرحی جامع برای اداره مناطق آزاد هفت‌گانه‌ و مناطق آزاد جدید تدوین کرد و به چگونگی تامین منابع مالی جدید اندیشید، چرا که تامین بستر و زیرساخت‌های لازم آن هم از عهده بخش خصوصی خارج است و هم در توان دولت نیست، پس با طرح موضوع در کانون بانک‌های خصوصی باید برای  نیل به توسعه پایدار و ایفای نقش موثر در اقتصاد ملی، به رویکردی جدید رسید.

مشاور رئیس جمهور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، توجه به مناطق ویژه را هم لازم دانست و گفت: اگر این مناطق در سیاست‌گذاری‌های مناطق آزاد همسو نشوند به نتایج خوبی نخواهیم رسید.

 

 

 

 

روابط عمومی منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: