در پنجمین دور افتتاح‌های ریاست جمهوری در مناطق آزاد کشور ۷۶ پروژه در حال اجرا منطقه آزاد قشم معرفی شد؛

تپش اقتصاد پویا در قشم

تپش اقتصاد پویا در قشم
کدخبر : 543235

به گزارش شما و اقتصاد: در جلسه ویدئوکنفرانسی رییس جمهور 76 طرح در حال اجرای منطقه آزاد قشم بااعتبار تقریبی 19 هزار و 185 میلیارد ریال، 223 میلیون یورو و 494 میلیون دلار معرفی شد.

به گزارش شما و اقتصاد:  این پروژه‌ها در حوزه‌های عمرانی، صنعتی، شیلات، نفت و انرژی، محیط‌زیست و گردشگری هم‌اکنون در حال اجراست که می‌تواند نقش مهمی در توسعه این منطقه داشته باشد.

باهدف گذاری صورت گرفته در منطقه آزاد قشم جهت نقش‌آفرینی فعال بخش خصوصی واقعی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بیش از ۹۹ درصد سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این طرح‌ها توسط بخش خصوصی انجام ‌شده است.

۵ هزار و ۷۰۴ نفر در دوره ساخت این پروژه‌ها اشتغال خواهند داشت و با بهره‌برداری آن‌ها نیز درمجموع ۴ هزار و ۵۵۰ نفر از نیروهای بومی به‌صورت مستقیم به اشتغال پایدار دست پیدا خواهند کرد.

از میان پروژه‌های اقتصادی، ۷ طرح مربوط به حوزه نفت و انرژی، ۱۳ طرح مربوط به حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی، ۲۱ پروژه مربوط به بخش شیلات (پرورش و تکثیر میگو و ماهی در قفس) می‌باشد.

همچنین ۸ پروژه عمرانی، ۲ پروژه محیط زیستی و ۲۵ پروژه مربوط به حوزه‌های اقامتی و صنعت گردشگری بخش دیگری از طرح‌های در حال اجرای منطقه آزاد قشم را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ در آیین ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد ۱۰۵ پروژه بااعتبار ارزی ۶۶۷ میلیون دلار و ۲۷۶ میلیون یورو و ریالی ۶۱ هزار و ۱۵۰ هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.




روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: