توسط رییس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد؛

تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده آبزیان در جزیره قشم

تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده آبزیان در جزیره قشم
کدخبر : 543255

رییس جمهوری روز دوشنبه (31 خردادماه 1400) و از طریق ویدئو کنفرانس یک طرح تولیدی در حوزه تولید ماهی خشک با ظرفیت تولید 10 هزار تن انواع محصولات در سال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شما و اقتصاد: شرکت سالم غذای قشم (تولید و بسته‌بندی ماهی خشک) با سرمایه‌گذاری ۳۸۰ میلیارد ریالی با دستور رییس جمهوری فعالیت خود را آغاز می‌کند.

با بهره‌برداری از این پروژه برای ۱۰۰ نفر نیروی بومی به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و ۹۰ نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت خواهند شد.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته محصولات شیلاتی تولیدشده در این واحد جهت ورود به چرخه صادرات به کشورهای آسیای شرقی (کره جنوبی، ژاپن و مالزی) و کشورهای حوزه خلیج‌فارس (عمان) آماده است.

همچنین بخشی از محصولات تولیدشده این واحد تولیدی جهت تهیه ماده اولیه خوراک آبزیان به شرکت‌های تولیدکننده این حوزه اختصاص پیدا خواهد کرد.

با آغاز به کار مجتمع سالم غذای قشم گام بلندی جهت ایجاد ارزش‌افزوده در چرخه تولید و فرآوری محصولات شیلاتی منطقه باهدف رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.

در فاز توسعه این واحد تولیدی همچنین طمع دار کردن ماهی خشک جهت ارائه محصولات به بازارهای داخلی و همچنین تولید شکلات آنچوی (Anchovies) پیش‌بینی‌شده است.

توسعه فعالیت‌های صنعتی، فرآوری و بسته‌بندی مربوط به محصولات شیلاتی این منطقه باهدف سودآوری و توسعه اقتصادی برای بومیان از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید و همچنین سازمان منطقه آزاد قشم در جزیره است.

گفتنی است امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ در آیین ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد ۱۰۵ پروژه بااعتبار ارزی ۶۶۷ میلیون دلار و ۲۷۶ میلیون یورو و ریالی ۶۱ هزار و ۱۵۰ هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: