در پنجمین دور افتتاحیه‌های ریاست جمهوری منطقه آزاد قشم؛

قشم رکورددار تولید میگو در کشور می‌شود

  قشم رکورددار تولید میگو در کشور می‌شود
کدخبر : 543256

شرکت کیان یزدان قشم با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۶۷۰ میلیارد ریال، به‌عنوان نخستین شرکت شیلاتی کشور که با تکنیک فوق متراکم اقدام به پرورش میگو به شیوه صنعتی کرده، توسط حسن روحانی در منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

به گزارش شما و اقتصاد؛ این شرکت در فاز نخست، با ظرفیت تولید ۸۰۰ تُن میگو در سال، ضمن کمک به تأمین غذا و ارتقا تولیدات آبزیان در کشور، ارزآوری و صدور برند منطقه آزاد قشم به خارج کشور، نگاهی به حفظ اراضی جزیره در سایه تکنولوژی و متراکم سازی نیز داشته است. 

ایجاد اشتغال برای ۱۵ نیروی بومی به‌صورت مستقیم و ۲۵ نیرو به‌صورت غیرمستقیم از دیگر ویژگی‌های این پروژه ارزشمند می‌باشد.

شرکت کیان یزدان قشم با ۴۸۰ حوضچه، به‌طور میانگین، ظرفیت تولید ۴۰ تُن میگو در هر هکتار را دارد که در مقایسه با روش سنتی (با برداشت حدود ۷ تُن در هر هکتار)، جهشی درزمینه تولید میگو در صنعت غذایی کشور رقم خواهد زد.

گفتنی است امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد ۱۰۵ پروژه بااعتبار ارزی ۶۶۷ میلیون دلار و ۲۷۶ میلیون یورو و ریالی ۶۱ هزار و ۱۵۰ هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: