با افتتاح فاز دوم توسعه شرکت زیست پالایشگاه ریز جلبک قشم؛

برند قشم بر محصولات غذایی کشور

برند قشم بر محصولات غذایی کشور
کدخبر : 543257

فاز دوم توسعه شرکت زیست پالایشگاه ریز جلبک قشم با سرمایه‌گذاری 110 میلیاردی با بالا بردن ظرفیت تولیدات خود، آماده تأمین بخشی از زنجیره غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی کشور شد.

به گزارش شما و اقتصاد: این شرکت با توسعه تکنولوژی و فناوری تولید محصول در فاز توسعه‌ای، توانسته ظرفیت تولید پودر ریز جلبک اسپیرولینا را از  ۲.۵ تُن به ۳۰ تُن در سال برساند.

شرکت زیست پالایشگاه ریز جلبک قشم به‌عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی فعال در منطقه آزاد قشم، در سطحی به وسعت ۱۴ هزار مترمربع اقدام به کشت، فراوری و تولید میکرو جلبک اسپیرولینا به‌عنوان یک منبع غنی از پروتئین جهت تولید مواد اولیه غذایی کرده است. 

تجدید پذیر بودن ریز جلبک‌ها، عدم نیاز به زمین‌های زراعی حاصلخیز، امکان رشد در آب‌های شور و لب‌شور و امکان رشد و پرورش آن‌ها در فضاهای بسته و آزمایشگاهی، مصرف CO۲ و ایجاد O۲ در فرآیند تولید( تمیز نمودن محیط‌زیست) اهمیت استفاده از آن‌ها را ارزشمندتر می‌کند.

این شرکت با ایجاد اشتغال برای ۴۰ نیروی بومی با تمرکز ویژه بر اشتغال بانوان و ۶۰ نیروی غیرمستقیم، درزمینه تأمین امنیت غذایی کشور با استفاده از فناوری‌های روز جهت ارتقاء کیفیت زندگی بشریت فعالیت می‌کند.

گفتنی است امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد ۱۰۵ پروژه بااعتبار ارزی ۶۶۷ میلیون دلار و ۲۷۶ میلیون یورو و ریالی ۶۱ هزار و ۱۵۰ هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: