مغز افزارها یکی از شاخص های مهم تحقق شهر هوشمند کیش است

مغز افزارها یکی از شاخص های مهم تحقق شهر هوشمند کیش است
کدخبر : 543502

به گزارش شما و اقتصاد: ایجاد زیر ساخت های فناوری و اطلاعات؛ زمینه ساز مشارکت متخصصان و نخبگان را در برند سازی و ایجاد شهر هوشمند در منطقه آزاد کیش فراهم می کند

به گزارش شما و اقتصاد:  دکتر علی سلک غفاری رئیس پردیس بین المللی کیش، دانشگاه صنعتی شریف با بیان این که نقش آموزش عالی و ایجاد زیر ساخت ها از مهمترین موضوعات تاب آوری در توسعه پایدار کشور است، گفت: با شیوع ویروس کرونا، ظرفیت های جدیدی در حوزه آموزش عالی کشور ایجاد شده که با تدوین برنامه بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت می توانیم گام های موثری در این زمینه برداریم.

علی سلک غفاری در ادامه تصریح کرد: برای تحقق شهر خلاق و هوشمند باید توجه ویژه به زیرساخت های مورد نیاز از جمله سخت افزاری مثل شبکه، اینترنت و نظایر آن شود.

به گفته سلک غفاری در شرایط اعمال تحریم های ظالمانه دشمنان، بهره گیری از ظرفیت های اقتصاد دانش بنیان مناطق آزاد می تواند یک اقدام راهبردی مهم در منطقه باشد.

وی با اشاره بر لزوم اهمیت دیپلماسی علمی در جزیره کیش، اظهار داشت: با حضور دانشگاه های سطح یک کشور مانند" دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، امیر کبیر و دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شیراز" این مهم در جزیره تحقق یافته است.

سلک غفاری در ادامه سخنان خود بر ضرورت ایجاد زیرساخت های فناوری و اطلاعات در جزیره کیش اشاره داشت و افزود: در مراکز ابر رایانشی دنیا، ۴کشور "چین، آمریکا، ژاپن و آلمان" ؛ مطرح هستند که در حال حاضر بزرگترین مرکز ابررایانشی با سرعت معادل ۳۳ پتافلاپس را چین ایجاد کرده است و امریکا نیز نزدیک به ۱۷ پتافلاپس و ژاپن و آلمان در رتبه ۴ قرار گرفتند.

به گفته سلک غفاری پردیس بین المللی کیش، دانشگاه صنعی شریف با دانش فنی و با پیش بینی ۳۰میلیون دلار؛ می تواند یک سیستم ابررایانشی و یا یک مرکز دیتا با سرعتی معادل ۶ پتافلاپس را در منطقه آزاد کیش ایجاد کند.

وی راه اندازی سیستم ابررایانشی در کیش را از برنامه های بلند مدت این دانشگاه عنوان کرد و افزود: ضمن این که این مهم در یک بازه سه ساله قابلیت راه اندازی دارد و ایران را میان چهار کشور برند دنیا قرار خواهد داد، یک ظرفیت خوبی نیز برای منطقه آزاد کیش محسوب می شود.

رئیس پردیس بین المللی کیش، دانشگاه صنعتی شریف توسعه آموزشی را یکی از برنامه های راهبردی ششم توسعه و رسیدن به ظرفیت پذیرش دو درصد جمعیت دانشجوی بین المللی برشمرد و گفت:زیرساخت های آموزش مجازی و ظرفیت تدریس به زبان انگلیسی را دانشگاه های کیش از جمله در پردیس بین المللی، دانشگاه صنعتی شریف فراهم کرده است.

علی سلک غفاری ایجاد هاب آموزشی بین الملل مجازی و مهندسی را از برنامه های میان مدت این دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: برگزاری آموزش به صورت آنلاین می تواند زمینه جذب دانشجوی خارجی را در منطقه آزاد کیش با حضور دانشگاه های معتبر و با محوریت دانشگاه صنعتی شریف فراهم کند.

وی برند سازی و اجرای برنامه های استارتاپی و مسابقات منطقه ای را نیز از برنامه های کوتاه مدت عنوان کرد و افزود: دانشگاه صنعتی شریف ظرفیت قابل توجهی را در برگزاری مسابقات "ای سی ام" دارد.

رئیس پردیس بین المللی کیش، دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: خوشبختانه زیرساخت های فناوری و اطلاعات به گونه ای است که متخصصان نیاز به حضور فیزیکی ندارندو قابلیت ارتباط از طریق سیستم اینترنتی در تمام دنیا فراهم شده است از این رو هند و شرکت مایکروسافت نیز از این قابلیت بهره مند شده است.

علی سلک غفاری در پایان سخنان خود گفت: تدوین برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت می تواند ما را به یک برند بسیار خوبی در منطقه برساند تا از ظرفیت های مناطق آزاد بهره مند شویم.





روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: