مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در ۳ ماهه اول سال / کاهش شکایات مکتوب از اصناف قشم در فصل بهار

پلمب 17 واحد صنفی متخلف در 3 ماهه اول سال / کاهش شکایات مکتوب از اصناف قشم در فصل بهار
کدخبر : 543780

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از انجام 2 هزار 100 مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی، بنگاه‌های اقتصادی، مراکز تجاری و خدماتی در قشم طی سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد: هرمز امیری با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این مدت ۳۰۰ مورد اخطاریه و ۳۸۰ مورد تذکر شفاهی برای اصناف فعال صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سه ماهه نخست سال جاری ۵۰ مورد شکایت کتبی از اصناف صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۷۲ مورد) کاهش پیدا کرده است.

امیری ادامه داد: همچنین در سه ماهه امسال ۱۷ مورد پلمب واحدهای صنفی متخلف صورت گرفته و بیش از ۱۶ مورد از پرونده تخلفات اصناف برای اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال گردیده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در این مدت همچنین ۱۷ مورد بخشنامه برای صنوف صادر گردیده و تعداد ۳۵ مورد اقلام مختلف غیرمجاز به وزن بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم مواد خوراکی و نوشیدنی غیراستاندارد و تاریخ مصرف گذشته معدوم سازی شده است.

به گفته امیری؛ همچنین با هدف نظارت بر قیمت گذاری و رعایت قیمت مصوب در اصناف از ابتدای سال جاری ۷ مورد نرخنامه برای واحدهای صنفی مختلف از جمله نانوایی‌ها و میوه فروشی‌ها مصوب و ابلاغ گردیده است.

وی تصریح کرد: واحدهای صنفی قشم، تحت بازرسی و رصد روزانه قرار داشته و در صورت هرگونه تخلف اعم از کم فروشی، گران فروشی، تقلب، احتکار و اخفاء کالا، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، فروش اجناس غیربهداشتی، ممنوعه و فروش کالا به صورت غیرمجاز با آنها برخورد خواهد شد.

*تخفیف برای تمدید و صدور پروانه اصناف تا پایان تیرماه

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با اشاره به تخفیف های پیش بینی شده به مناسب روز ملی اصناف، خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند تا پایان تیرماه (۳۱/۴/۱۴۰۰) از تخفیف ۲۰ درصدی تمدید پروانه کسب و ۳۰ درصدی برای صدور آن بهره مند شوند.

امیری افزود: این تخفیف‌ها با دستور مدیرعامل سازمان و تایید معاونت اقتصادی به مناسبت روز ملی اصناف (یکم تیرماه) و با هدف حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در قشم، در دستور کار مدیریت بازرگانی و اصناف قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: تمامی کسبه و اصناف برای استفاده از معافیت مالیاتی پیش بینی شده جهت فعالیت در منطقه آزاد قشم باید برای اخذ مجوز کسب و پیشه از مدیریت بازرگانی و اصناف این سازمان، اقدام کنند.

*آغاز صدور مجوز اجاره داری در منطقه آزاد قشم

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم همچنین درباره صدور مجوز اجاره داری، خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌مندی مالکان و مستاجران واحدهای تجاری در منطقه آزاد  قشم، صدور مجوز اجاره‌داری آغاز شد.

امیری اضافه کرد: مالکان حقیقی واحدهای تجاری و خدماتی با مراجعه به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم می‌توانند نسبت این این امر اقدام کنند.

وی ادامه داد: مالکان حقوقی نیز برای کسب مجوز اجاره داری و بهره‌مندی از معافیت مالیاتی باید به معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان مراجعه کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: مالکان واحدهای تجاری پس از اخذ مجوز اجاره‌داری از سازمان منطقه آزاد قشم و با تسلیم اظهارنامه املاک خود، از معافیت بهره‌مند می‌شوند.

امیری افزود: فعالان اقتصادی چنانچه به عنوان مستاجر در واحد صنفی مشغول فعالیت باشند، باید نام مالک را در اظهارنامه مالیاتی به اداره دارایی اعلام نمایند.

وی ادامه داد: برای معافیت دو سویه موجر و مستاجر، سازمان منطقه آزاد اقدام به صدور مجوز اجاره‌داری نموده تا مالکان نیز از این معافیت بی نصیب نمانند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به اینکه مطابق ماده ۱۱ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی، صدور هرگونه مجوز برای هر نوع فعالیت اقتصادی مجاز و همچنین ایجاد بنا و تصدی به انواع مشاغل توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در محدوده منطقه فقط در اختیار سازمان منطقه آزاد می‌باشد، افزود: فعالان اقتصادی نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند و برای استفاده از مزایای مناطق آزاد و همچنین بهره‌مند شدن از موضوع ماده ۱۳ این قانون بهترین راه را انتخاب نمایند.




 روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: