بازدید مدیر حوزه مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم از پروژه های دوره هفتم افتتاحیه ریاست جمهوری:

ریل گذاری قشم در مسیر توسعه پایدار

ریل گذاری قشم در مسیر توسعه پایدار
کدخبر : 544071

به گزارش شما و اقتصاد: در پی تاکیدات علی درویش پور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص بررسی آخرین وضعیت پروژه های دوره هفتم افتتاحیه ریاست جمهوری درجزیره قشم، مدیر حوزه مدیرعامل به اتفاق معاونین اقتصادی و سرمایه گذاری و فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و جمعی از مدیران این سازمان ضمن بازدید از تعدادی از این پروژه ها، آخرین وضعیت و نحوه پیشرفت آنها را بررسی و با مجریان و دست اندرکاران این پروژه ها گفت و گو کردند.

به گزارش شما و اقتصاد:  امیرآبادی مدیر حوزه مدیرعامل، فریدون فدایی دولت معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، فرج طهماسبی مدیر فنی و زیربنایی، علیرضا امری کاظمی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم در ایستگاه اول این بازدیدها از مراکزغواصی و تفریحات دریایی « یاس قشم » و « حامیان خلیج فارس قشم » بازدید کردند.

WhatsApp Image 2021-07-15 at 18.43.04

براساس این گزارش مرکز غواصی و تفریحات دریایی یاس قشم که با مدیریت یک بانوی کارآفرین با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریالی بخش خصوصی شامل شاتل، جت اسکی، پاراسل و غواصی فان و آموزشی راه اندازی می شود، 10 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می کند.

مرکز غواصی و تفریحات دریایی حامیان خلیج فارس قشم نیز که با سرمایه گذاری 50میلیارد ریالی بخش خصوصی با تمرکز بر آموزش تخصصی غواصی در رشته های مختلف و ارائه انواع تفریحات دریایی راه اندازی می شود، زمینه اشتغال 15 نفر به صورت مستقیم و 10 نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم می سازد.

WhatsApp Image 2021-07-15 at 18.43.04 (2)

محل استحصال سایت گردشگری در کناره اسکله بهمن قشم دومین ایستگاه این بازدیدها بود که قرار است در زمینی به مساحت 13هکتار این سایت با انتقال مواد حاصل از لایروبی حوضچه اسکله بهمن آماده سازی شود.

این گزارش حاکیست که مجموعه تفریحی ورزشی دفاری واقع در روستای دفاری ایستگاه بعدی این بازدیدها بود که در زمینی به وسعت 20هزار متر مربع ساخته می شود.

این مجموعه که توسط شورای اسلامی روستای دفاری با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم احداث می شود شامل پارک خانواده، زمین های فوتبال، فوتسال، والیبال و بسکتبال و افزون بر 22 عدد آلاچیق گردشگری می شود.

WhatsApp Image 2021-07-15 at 18.43.04 (1)

شرکت تولیدی نگین عطرآرا قشم واقع در شهرک صنعتی طولا ایستگاه بعدی بازدیدهای مدیر حوزه مدیرعامل سازمان منطقه ازاد قشم، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم بود که در دو سالن مجموعا با 500مترمربع زیربنا و سرمایه گذاری 70میلیارد ریالی بخش خصوصی با 14 نفر اشتغالزایی به تولید عطر، ادوکلن، تروم مو، دئودرانت و اسپری می پردازد.

براساس این گزارش دو واحد آب شیرین کن با ظرفیت تولید روزانه هرکدام چهار هزار و در مجموع  هشت هزار مترمکعب آب شیرین و یک واحد تولید بخار با ظرفیت تولید 230تن بخار در روز واقع در محل شرکت قشم مولد ایستگاه بعدی این بازدیدها بود که با سرمایه گذاری 16 میلیون دلاری بخش خصوصی و اشتغالزایی 25 نفر به صورت مستقیم و 80 نفر به صورت غیر مستقیم ساخته می شود.

شناور ناکو با 350 تن ظرفیت در شرکت لنج سازی کامران سازه قشم با سرمایه گذاری 15میلیارد ریالی بخش خصوصی آخرین ایستگاه بازدیدهای مدیر حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و همراهان وی بود که با اشتغالزایی 200نفردر دست ساخت است.  

گفتنی است این پروژه ها همراه با تعدادی دیگر از پروژه ها در دور هفتم افتتاحیه های ریاست جمهوری به صورت ویدیوکنفرانسی توسط رییس جمهوری اسلامی ایران در منطقه آزاد قشم افتتاح می شود.

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: