نظارت های حداکثری اداره اجرائیات از سطح جزیره کیش

نظارت های حداکثری اداره اجرائیات از سطح جزیره کیش
کدخبر : 544512

به گزارش شما و اقتصاد: اداره اجرائیات شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در خرداد و تیر امسال بیش از 400 مورد بازدید از مجموعه های ساختمانی بر کنترل ساخت و سازهای شهری نظارت کردند.

به گزارش شما و اقتصاد:  کارکنان اداره اجرائیات این شرکت که در سه بخش نظارت و کنترل بر ساخت و ساز شهری ، فعالیت صنوف و انضباط شهری فعالیت می کنند در دوماهه خرداد و تیر با ۴۰۶ مرود بازدید از طرح های ساختمانی و ۱۲ مورد کنترل مجوز فعالیت پیمانکاران بر روند ساخت و ساز اصولی در سطح جزیره کیش نظارت کردند.

از مهمترین اقدامات اداره اجرائیات در خرداد امسال ،  اجرای طرح ساماندهی و رفع معارض خیابانهای فاز ۷ صدف جهت اجرای  طرح های زیربنایی سازمان ، ساماندهی و جمع آوری سد معبر مجتمع دویست واحدی فاز یک صدف و اجرای طرح جمع آوری موتورهای شارژی اجاره ای در سطح معابر و مقابل بازارها با همکاری نیروی انتظامی بود.

در تیر امسال نیز عمده فعالیت های این اداره ممانعت از فعالیت مجموعه هایی که  اعتبار پروانه ساختمانی شان به اتمام رسیده و  ساماندهی مشاعات بازارها در خصوص جلوگیری از فعالیت غیر مجاز و اجاره دهندگان موتور شارژی مقابل بازارها بود.

 در مجموع در این دوماه در بخش اقدام های اجرایی  نیز ۹۸ مورد برخورد با ساخت و سازهای فاقد مجوز معتبر و ارائه گزارش به شهرسازی ، ۴۰ مورد برخورد با عدم حضور مهندسان ناظر در مجموعه های در حال ساخت در مقاطع حساس (بتن ریزی)، ۱۵ مورد پیگیری و اقدام در خصوص تخلفات ساخت و ساز اعلام شده از سوی شهرسازی ، ۳ مورد جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز و برخورد با چاه های غیر مجاز حفر شده، ۱۱ مورد  کنترل و نظارت بر جمع آوری، بارگیری، حمل و تخلیه نخاله های ساختمانی در سایت مجاز و ۹۹ مورد برخورد با آلودگی های ناشی از فعالیت های ساخت و ساز (صوتی، آب و هوا) از فعالیت های این اداره بوده است.

نظارت و کنترل انضباط شهری نیز  یکی از مهم ترین بخش های فعالیت اداره اجرائیات است که شامل برنامه های این اداره در زمینه بهره برداری از مشاعات شهری، تامین انضباط شهری و حفاظت از مبلمان شهری است .

جلوگیری از تکدی گری  و دستفروشی در اماکن عمومی،کنترل حفاری ها و برخورد قانونی با حفاری های غیر مجاز،جمع آوری سد معبر از بازارچه های خدماتی و ساختمان های در حال احداث ،کنترل بهره برداری از مشاعات شهری، رفع تصرف معابر عمومی مجاور تعمیرگاه ها و نمایشگاه های اتومبیل، از خودروهای پارک شده از جمله فعالیت های این اداره در بخش نظارت بر مشاعات شهری است.

در بخش نظارت و تامین انضباط شهری  نیز درطول سال در  زمینه جمع آوری سگ های ولگرد و برخورد با ورود احشام به فضاهای شهری ، بازدید و گزارش درختان قطع شده (موارد مجاز و غیر مجاز) به مراجع ذی صلاح (محیط زیست ، حقوقی و ...)، رفع تصرف اراضی اشغال شده توسط افراد غیر مجاز ، بازدید از ابنیه متروکه و پاکسازی آن از متصرفان غیرمجاز ، کنترل خاموشی چراغ های هشدار دهنده بر روی برج ها ، کنترل ایستگاه های مینی بوس مکانیزه در خصوص اتراق افراد در آن و انتقال شناورهای بلاتکلیف به انبار فعالیت مستمر دارند  تا فضای شهری برای ساکنان و گردشگران امن، آرام و منضبط باشد.

توقیف موتورهای شارژی در حال تردد غیر مجاز در پیست دوچرخه سواری با هدف حفظ ایمنی ساکنان و گردشگران هم از مسئولیت های اداره اجرائیات است که در خرداد و تیر امسال بیش از ۱۶۴ موتور در این مسیر توقیف شده است.

برخورد و جمع آوری تابلوهای فاقد مجوز و غیر مجاز و گزارش و مستند سازی خسارات ناشی از حوادث (تصادف، سرقت و ...) وارد شده به اموال عمومی از دیگر فعالیت های اداره اجرائیات است.

نظارت و کنترل بر فعالیت صنوف ، پلمپ اماکن غیر مجاز،پیگیری و اقدام در خصوص موارد اعلام شده از سوی مرکز بهداشت، کنترل اعتبار قراردادهای اجاره اماکن شرکت و برخورد با اشخاص فاقد قرارداد معتبر،پیگیری و اقدام در خصوص موارد اعلام شده از سوی مدیریت بازرگانی سازمان  ،همکاری در اجرای احکام قضایی صادره  و همکاری با پلیس راهور در خصوص توقیف خودروهای عمومی از دیگر مواردی است که در اداره اجرائیات شرکت عمران ، آب و خدمات با هدف نظارت بر فعالیت صنوف و حفظ نظم شهری کیش اجرا می شود.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: