درآیین امضاء تفاهم نامه همکاری مابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان منطقه آزاد قشم:

بستر آموزش های فنی حرفه ای مطابق استاندارد و کلاس های بین المللی در قشم ایجاد می شود

بستر آموزش های فنی حرفه ای مطابق استاندارد و کلاس های بین المللی در قشم ایجاد می شود
کدخبر : 544861

به گزارش شما و اقتصاد: دکتر علی درویش پور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ازاد قشم گفت: با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بستر آموزش های فنی حرفه ای مطابق استاندارد و کلاس های بین المللی در جزیره قشم ایجاد می شود.

به گزارش شما و اقتصاد: علی درویش پور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین امضاء تفاهم نامه همکاری مابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان منطقه آزاد قشم افزود: قشم در همه حوزه ها بخصوص در جامعه محلی کاملا به مهارت های فنی حرفه ای نیازمند است و این تفاهم نامه می تواند از طریق توسعه آموزش های فنی حرفه ای به کاهش بیکاری نه تنها  در قشم بلکه در سرزمین اصلی کمک شایانی کند.

درویش پور در بخش دیگری از سخنان خود آموزش های فنی و حرفه ای را حلقه مفقوده اشتغال و کارآفرینی خواند و گفت: این حلقه زمانی یافت می شود که مدیران دولتی و بخش خصوصی به این آموزش ها باور داشته باشند و در کنار مدرک دانشگاهی افراد به مهارت های فنی و حرفه ای آنها نیز بهاء لازم و کافی بدهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تشریح مفهوم و فاکتورهای توسعه اقتصادی از آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان یک گام از هفت گام برای رسیدن به این توسعه نام برد و تصریح کرد: سازمان منطقه ازاد قشم  این نگاه و باور را دارد که این آموزش ها نقش اساسی در نیل به توسعه اقتصادی و تبدیل قشم به مقصد اول گردشگری دارد و می تواند به کاهش بیکاری نه تنها  در قشم بلکه در سرزمین اصلی نیز کمک شایانی کند.

براساس این گزارش دکتر علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این آیین با تشکر از اهتمام مدیرعامل سازمان منطقه ازاد قشم به مقوله آموزش های فنی حرفه ای در توسعه بخشی قشم زمینه تبدیل قشم به پایلوت سنجش مهارت در کشور را تشریح کرد و گفت: قبل از هر چیز باید مشخص شود که کسبه و اصناف قشم  برای اخذ پروانه کسب تا چه حد مهارت های لازم را به دست آورده اند و نیاز وضع فعلی این منطقه بر پایه فعل و انفعالات حاصل از موج پنجم انقلاب صنعتی دنیا چیست.

وی قشم را مستعد تبدیل شدن به شهر دیجیتال دانست و افزود: گرچه ممکن است ما نتوانیم کشور دیجیتال داشته باشیم ولی قشم دیجیتال را می توانیم ایجاد کنیم و اگر این هدف تحقق یابد همه امور این جزیره تحت تاثیر آن قرار می گیرد و تغییرات مدیریتی تاثیری در تداوم آن نخواهد داشت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تشکیل شورای مهارت در قشم شد و گفت: این شورا مهارت هایی را که قشم می تواند میزبانی کند مشخص کند تا زمینه میزبانی این جزیره در مسایقات جهانی مهارت فراهم شود.

این گزارش حاکیست که علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم هم در این آیین با تشریح ظرفیت های جزیره قشم در حوزه های مختلف بر ضرورت برقراری آموزش های فنی حرفه ای در هر حوزه متناسب و بر مبنای ظرفیت های آن حوزه تاکید کرد و خواستار پیدا کردن راهکاری برای بکارگیری افراد آموزش دیده در مجموعه های مرتبط  شد.

در پایان ین آیین، تفاهم نامه همکاری مابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان منطقه آزاد قشم به امضای علی درویش پور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور رسید.     

گفتنی است در این آیین  علیرضا طاهرپور مدیرکل دفتر بهسازی و هدایت شغلی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، رضا احمدی مدیرکل سنجش و ارزشیابی صلاحیت حرفه ای فنی و حرفه ای کشور و اسما کریمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان و همچنین عرفان نصرتی معاون توسعه مدیریت و سلیمان رنجبری مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران  سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

 روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: